TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Olje lukt!

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #187314  av Andy_Celica
 
Hver gang jeg har gått ut av bilen de siste dagene, har jeg kunne kjent lukten av olje, litt i motorrommet og i eksosen, det ryker ikke blått og kommer heller ikke ole ut av dumpen, oljenivået har heller ikke minker, bilen har nå gått 200 mil etter motoroverhalingen, han på sarpsborg motorverkstad sa at det var vanlig med litt oljeforbruk!

Så det er vel kanske ikke noe å bry seg om, men skal ta en komp test for å være sikkert, og kankskje få tatt en lekadowntest, da jeg "glemet å bytte ventiltetninger" da jeg hadde motoren oppe!

 #187392  av Gt-4-Ever
 
Har samme "Problem" vet ikke hvor det kommer fra så skulle gjerne visst det.

 #187396  av larsst185
 
Har dere dump ventil begge to?.På forrige gt 4n min fikk jeg det ved hard kjøring.Ingen olje ut av dump men er vel uungåelig med litt lukt når man tross alt slipper luft fra innsug/turbo ut i motorommet + at gt4n har jo ganske mye luftinntak og ventilasjon i panseret så mye av det vil isåfall snike seg inn i bilen via varmeapparat ect.Bare sånn for å berolige litt :)

 #187400  av Andy_Celica
 
Jeg har ihvertfal dump, men den har blitt slik etter motoroverhalingen! kanskje fordi jeg har smidde stempler? vet ikke jeg! men men er det ikke farlig så gjør det ikke noe!