Side 1 av 2

Garrett GT3032 Ball Bearing Turbo, nå TDO6 i stedet!!

Legg innLagt inn:23 jul 2006 13:22
av ErikG
Lurer på å bestille meg en Garrett GT3032 Ball Bearing Turbo - External Wastegate fra Fensport. Noen som vet hvordan den turboen vil fungere i forhold til orginal ct26? Kommer dette som et bolt on kit? Eller må man bestiller ekstern wg og adapter til manifold i tillegg?

Legg innLagt inn:24 jul 2006 07:11
av sleeper
du må kjøpe WG ved siden av og adapter til manifoilen... du trenger også olje inn og olje ut...

Legg innLagt inn:24 jul 2006 15:30
av ErikG
Etter å ha fått dette i svar fra fensport ender jeg nok opp med en TDO5 turbo :lol:

You would need to order,

The turbo
Adapter plate
Oil water line kit
External wastegate
You will also need a manifold.

Legg innLagt inn:24 jul 2006 15:41
av larsst185
Om td05 kitet er like komplett som td06 så følger vertfall ALT med dær.Bare presiser at du vil ha slangen til oljeretur samtidig og ikke 1,5 mnd etter at du har mottatt turboen :?

Legg innLagt inn:24 jul 2006 15:45
av ErikG
Bare presiser at du vil ha slangen til oljeretur samtidig og ikke 1,5 mnd etter at du har mottatt turboen
HEHE :lol: Får se på det ja. Hvordan vil det fungere med orginal innmat i motoren?? Blir sprut til høsten en gang, så kjører orginal styring frem til da. Har forsterket toppakning og ARP studs.

Legg innLagt inn:24 jul 2006 15:56
av larsst185
Jeg har det samme som du + smidde stempler å det funker fint.men tør ikke bevege meg så mye over 0,8.er vel litt i grenseland det og :)
Men bilen er ikke til å sammenligne med sånn den var med ct26 på 1,2bar.Drar like godt helt til rødstreken mens ct26 var helt verdiløs over 5500 omdr. :)

Legg innLagt inn:24 jul 2006 16:01
av CelicaTurbo
TD05, er ikke det betraktelig mindre effekt å hente ut fra den enn den GT-turboen da? ;)

Legg innLagt inn:24 jul 2006 16:03
av ErikG
Har sendt pm til ATSmatt nå så får se på svaret. Ikke over 0,8 bar?? Og det med smidde stempler. Får holde meg under 0,6 jeg da :wink:
Du har vel TDO6 du? Vil vel dra litt bedre det sikkert. Men holder i massevis med TDO5 tenker jeg. Tror jeg aldri kommer til å utnytte alt potensialet i den turboen uansett.
TD05, er ikke det betraktelig mindre effekt å hente ut fra den enn den GT-turboen da?
TDO5 turbo kitet koster halvparten av hva GT turboen vil koste med alt

Legg innLagt inn:24 jul 2006 16:06
av larsst185
dyno målingene ser nå ganske brae ut de.

http://www.atsracing.net/ats_racing_td0 ... er_kit.htm

Legg innLagt inn:24 jul 2006 16:09
av larsst185
Er egentlig litt i tvil om et smidd stempel tåler mer en et originalt et om man får tenningsbank.Tror man sliter da uansett.Men sikkert andre som kan svare bedre på det.

Legg innLagt inn:24 jul 2006 20:21
av sleeper
larsst185 skrev:Er egentlig litt i tvil om et smidd stempel tåler mer en et originalt et om man får tenningsbank.Tror man sliter da uansett.Men sikkert andre som kan svare bedre på det.
de tåler litt mer, men du har nok ingen problemer med og svi hull i smidde stempel heller... så det er ikke god nok grunn til ikke og kjøpe sprut... :wink:

Legg innLagt inn:25 jul 2006 00:57
av crackler
sleeper skrev:
larsst185 skrev:Er egentlig litt i tvil om et smidd stempel tåler mer en et originalt et om man får tenningsbank.Tror man sliter da uansett.Men sikkert andre som kan svare bedre på det.
de tåler litt mer, men du har nok ingen problemer med og svi hull i smidde stempel heller... så det er ikke god nok grunn til ikke og kjøpe sprut... :wink:
hvordan finner jeg ut om jeg hartenningsbank? hørerman det eller? på calibraen jeg hadde var det en bankesensor såm følte etter tenings bannk

Legg innLagt inn:25 jul 2006 08:38
av sleeper
hvis du har org sprut så er det bankesensor... (men det er heller ingen 100% garanti for at du ikke ødelegger noe..)

Legg innLagt inn:25 jul 2006 15:40
av ErikG
Da er nok planen om en Garrett GT3032 Ball Bearing Turbo skrinlagt diluks. Det kosta ca 30 lapper for et kit. Blir nok samme som Larsst185 har. En TDO6 turbo. Hadde egentlig da tenkt på en TDO5 turbo, men de lagde ikke kit til Celica så da fikk man øke på litt :wink: Blir en sånn herm etter det larsst185 har gjort motor dette :lol: Jeg startet jo også med et clutchbytte..

Legg innLagt inn:25 jul 2006 18:30
av larsst185
Du kommer ikke til å angre et sekund når du får turboen i hus.og vertfall ikke når du får den på bilen.blåser nytt liv i gt4`n. :D