Side 1 av 1
Celica GT4 Turboproblemer
Legg innLagt inn:03 aug 2006 17:20
av Castrol TTE
Max Turbotrykk kommer ikke før på høyt turtall 5-6000 omd. Ved laft turtall og høyt gir lader den ikke mot max som før..... Noen som har noen tips? Slanger og turbo er sjekket, tatt diagnose ingen feil kom frem der.
Legg innLagt inn:03 aug 2006 17:36
av Andy_Celica
Har du montert en BC? i tilfelle kan problemet ligge der!
Du kan oxo skjekke om den slangen som går fra turbo til ic ikke er sprekt på undersiden, og skjek da samtidig den som går fra ic til trottlespjeldet!
Legg innLagt inn:03 aug 2006 18:57
av Castrol TTE
Kontollerte slanger med å spraye startgass på, ingen opprusning da. Hva mener du med BC? Utblåsventil? Fjernet denne for jeg trodde den ikke lukket. Satte på orginal slangen å testet med startgass, men var akkurat likke ens..... Merkelig
Legg innLagt inn:03 aug 2006 21:25
av Gt-4-Ever
Boostcontroller
Legg innLagt inn:03 aug 2006 22:02
av Castrol TTE
Nei ingen montert på bilen i ettertid hvertfall...... Sitter d noe orginalt? Har hørt at d kan være noe med luftmengde måler? Føler el noe? Takk for innspill!

Legg innLagt inn:04 aug 2006 06:51
av GT4 CS
Husk at en vacumlekasje kan komme ved trykk, og ikke sikkert du merker den ved tomgang, da hjelper ikke startgass.
Sitter begge vacumslangene på wg klokka de? Ta av ic og sjekke fysisk slangen mellom turbo og den mellom ic og gass spjeld, den siste har en tendens til og sprekke.
Jeg hadde tilsvarende problem som deg, og det viste seg være en liten sprekk i slangen mellom turbo og wg, samt at selve wg klokka ikke satt fast på turboen. Har du katalaysator i bilen din? Da kan denne og være tett.
Legg innLagt inn:04 aug 2006 11:01
av Morten
Eksos lekkasje før turbo?
Legg innLagt inn:04 aug 2006 16:18
av Castrol TTE
Takker DERE for gode tips, veldig bra. Har funnet feilen å fått fikset d. Staget mellom wastegate og turbo hadde løsnet..... Jævli god plass der. NOT!! Kom mye ord som ikke skal nevnes i kirka på søndager..... Nå ble bilen gammel lik seg. Takker igjen, supert forum dette!
Legg innLagt inn:07 aug 2006 08:57
av GT4 CS
Castrol TTE skrev:Takker DERE for gode tips, veldig bra. Har funnet feilen å fått fikset d. Staget mellom wastegate og turbo hadde løsnet..... Jævli god plass der. NOT!! Kom mye ord som ikke skal nevnes i kirka på søndager..... Nå ble bilen gammel lik seg. Takker igjen, supert forum dette!
Der er det like trangt som i rompa til blomsterfinn (ironi) Må bare legge til at jeg ikke prater av erfaring, men tok en beslutning utifra 2+2 metoden. Du satt på låseringen?
Legg innLagt inn:08 aug 2006 10:21
av Castrol TTE
Låsering?

Har jeg ikke sett....

Er derfor d ikke virker lenger da......

Får d ikke mer trangt, enn å gjøre d igjen........

ALLE GODE TING ER 3!! Huff da har jeg vel igjen enda en gang da

Legg innLagt inn:08 aug 2006 11:32
av GT4 CS
Bestil deg minimum 2st, er fort gjort og miste den ene. Om du skrur ned cat huset, noe du bør gjøre, så kommer du til med en nebbtang, låsering sitter riktig da du kan snurre den i sporet sitt, kondolerer, har gjort det et par ganger selv. Er dritt jobb. Boltene som sitter i elbow mot cathus kan knekke, så greit og ha borr og ekstra skruer klart.
Legg innLagt inn:08 aug 2006 12:12
av Rømmling
GT4 CS skrev:Bestil deg minimum 2st, er fort gjort og miste den ene. Om du skrur ned cat huset, noe du bør gjøre, så kommer du til med en nebbtang, låsering sitter riktig da du kan snurre den i sporet sitt, kondolerer, har gjort det et par ganger selv. Er dritt jobb. Boltene som sitter i elbow mot cathus kan knekke, så greit og ha borr og ekstra skruer klart.
du er blitt klok av erfaring du. "minimum 2st, er fort gjort og miste den ene." "så greit og ha borr og ekstra skruer klart." "bolten til det staget som går frem knakk selvfølgelig,men ny lå i baklomma." du må komme med en guide til oss ikke så kloke du

Legg innLagt inn:09 aug 2006 07:51
av GT4 CS
Rømmling skrev:GT4 CS skrev:Bestil deg minimum 2st, er fort gjort og miste den ene. Om du skrur ned cat huset, noe du bør gjøre, så kommer du til med en nebbtang, låsering sitter riktig da du kan snurre den i sporet sitt, kondolerer, har gjort det et par ganger selv. Er dritt jobb. Boltene som sitter i elbow mot cathus kan knekke, så greit og ha borr og ekstra skruer klart.
du er blitt klok av erfaring du. "minimum 2st, er fort gjort og miste den ene." "så greit og ha borr og ekstra skruer klart." "bolten til det staget som går frem knakk selvfølgelig,men ny lå i baklomma." du må komme med en guide til oss ikke så kloke du 
Makan, ypper du pryl her el?
En gæid skal dere få på tlf 91879886

Legg innLagt inn:10 aug 2006 09:43
av Andy_Celica
GT4 CS skrev:Hehe, ja du jobber vel med salg av mobiler mener jeg og huske, si ifra om jeg kan få meg billig mobil,om det kommer noen tilbud assa, har bundet meg et år til som nonstop kunde da. En ting er sikkert, K700i er dritt telefon, den suger maks, men dette ble skummelt off topic
Stemmer det, jobber med mobiler Skal oxo si ifra jeg om det kommer noen bra tilbud. Og jeg tar å sletter innlega slik at vi ikke får kjeft av noen
