TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Merkelig lyd fra drivakselen i min IS200

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #189850  av Syns
 
Hei.

Kjøpte meg en 99 modell IS200 automat tidligere i sommer. Strøken bil, men har oppdaget en rar lyd fra bakakselen. Det høres (og kjennes forsåvidt) ut som jeg kjører over en fe-rist, eller sånne riller i asfalten, hvis dere skjønner. Det virker som at lyden bare kommer fra høyresida bake... Det varer ca 1,5 sekund før det går over, og kommer med ujevne mellomrom. Bare et par ganger i uka eller noe.
Når jeg skriver at det kjennes også, mener jeg at det kanskje bremser bilen litt... Mulig akkurat den biten er innbilning, ikke vet jeg.

Noen som kjenner til dette? Kan det være alvorlig?

Er laaangt fra noen mekaniker jeg, så jeg er veldig takknemlig for evt svar :D

 #189919  av 2fast4u
 
Vanskelig å si med en slik beskrivelse, skjer bare en gang eller så i uka :?:
Underlig.

Men det første jeg tenkte på når jeg leste dette var Traction Control Systemet "TRC" som koblet inn.
Høyre bak stemmer også bra hvis du f.eks prøver å dra på for å spinne i høyresving.

FÃ¥r du varsellys i instrumenter samtidig :?:

:wink:

 #190055  av Syns
 
En gang i uka er litt sånn vag beskrivelse ja.. Det kommer jo an på hvor mye jeg kjører, men hvis jeg skal tippe noe km intervall blir det vel omtrent en gang hver 10 mil. Grovt tippet. :wink:

Får ikke noe varsellys når det skjer nei. Varer ca 1 sekund.

Skjedde på tur inn til Oslo nå i dag. Det kan komme når jeg cruiser på motorveien, kjører gjennom et kryss, eller bare kjører normalt ned en gate. Er ikke spesielt når jeg drar på eller no.

Synes selv det er noe merkelig.. Men har aldri hatt automat før. Måtte bare høre med dere om det skulle være sånn :?: