Side 1 av 2

Gearkasse St205

Legg innLagt inn:06 aug 2006 07:50
av defred
Er det noen som har tatt ut gearkasse uten og ta ut motor har?
Virker umulig!

Legg innLagt inn:06 aug 2006 16:08
av CelicaTurbo
Det er vistnok mulig både på st185 og st205 men å sette girkassen på igjen er vist så stress at jeg ikke har sett noen som ikke angrer på at de ikke tok ut motoren først som sist ;)

Legg innLagt inn:06 aug 2006 16:40
av cs2451
ta ut motoren du. Er j..... nok å sette på girkassen når motor er ute.

Legg innLagt inn:06 aug 2006 17:54
av defred
Skal ikke prøve og ta ut gearkassa uten motor en gang till!!!!!!!! :x

Legg innLagt inn:07 aug 2006 19:57
av sleeper
defred skrev:Skal ikke prøve og ta ut gearkassa uten motor en gang till!!!!!!!! :x

haha... men fikk du det til da?

Legg innLagt inn:07 aug 2006 21:01
av defred
Nei!
Nå er motor + gearkasse på vei ut!

Legg innLagt inn:08 aug 2006 09:14
av GT4 CS
Fornuftig, men med det samme dere har den ute kan du sjekke muligheten for og sveise på noen piper og div for og komme lettere til, vet de byttet girkasse på en st185 på 25min :wink: Under rally assa.

Legg innLagt inn:08 aug 2006 10:40
av sleeper
GT4 CS skrev:Fornuftig, men med det samme dere har den ute kan du sjekke muligheten for og sveise på noen piper og div for og komme lettere til, vet de byttet girkasse på en st185 på 25min :wink: Under rally assa.
trur ikke problemet er og få av alle skruene, de er ganske lette og komme til... men er nok det og få entret den når den skal på igjen...

Legg innLagt inn:08 aug 2006 11:29
av GT4 CS
Må jo senke motor litt ja, men helt om jeg har blitt fortalt eller lest det vet jeg ikke, men vet de hadde modifisert bolter litt for og få kassen kjappere av og på ved hjelp av og sveise på noen piper og div. Men jeg kommer aldri til og gidde ta av girkassa med motoren i bilen, toyota har gjort en del tungvinne løsninger på disse bilene, se bare på hva som må gjøres for og bytte oppheng til bakdiff, eller om de hadde flyttet oljekjøler 2mm lengre bort fr aelbow, så hadde man spart seg for mye jobb ved bytte av downpipe

Legg innLagt inn:08 aug 2006 16:04
av defred
GT4 CS skrev:Fornuftig, men med det samme dere har den ute kan du sjekke muligheten for og sveise på noen piper og div for og komme lettere til, vet de byttet girkasse på en st185 på 25min :wink: Under rally assa.
I den bilen sitter det en 6 trins x-trac kasse, bygd opp på samme måte som en motorsykkel kasse. Bare og dra ut en kassett med alle girene og inn med en ny, enkelt og greit.

Legg innLagt inn:08 aug 2006 16:11
av defred
GT4 CS skrev:Må jo senke motor litt ja, men helt om jeg har blitt fortalt eller lest det vet jeg ikke, men vet de hadde modifisert bolter litt for og få kassen kjappere av og på ved hjelp av og sveise på noen piper og div. Men jeg kommer aldri til og gidde ta av girkassa med motoren i bilen, toyota har gjort en del tungvinne løsninger på disse bilene, se bare på hva som må gjøres for og bytte oppheng til bakdiff, eller om de hadde flyttet oljekjøler 2mm lengre bort fr aelbow, så hadde man spart seg for mye jobb ved bytte av downpipe
Snakket med en som heter Ketil Gisle i dag, han har skrudd mye på Toyota rallybiler og han anbefalte og slippe ned motor og girkasse med hele forstillingen. Så nå har jeg bestemt meg for og gjøre det på den måten. Kurant så lenge man har løftebukk tilgjenglig tror jeg. Trenger at alle heier på meg nå, begynner å få fryktlig dårlig tid til Trøgstad Rally!! :lol:

Legg innLagt inn:08 aug 2006 16:12
av defred
sleeper skrev:
GT4 CS skrev:Fornuftig, men med det samme dere har den ute kan du sjekke muligheten for og sveise på noen piper og div for og komme lettere til, vet de byttet girkasse på en st185 på 25min :wink: Under rally assa.
trur ikke problemet er og få av alle skruene, de er ganske lette og komme til... men er nok det og få entret den når den skal på igjen...
Helt riktig, boltene rundt girkassa sitter lett til, men vekta på hele greia skremmer jo hvem som helst!

Legg innLagt inn:08 aug 2006 16:18
av Daniel_hoy
defred skrev: Snakket med en som heter Ketil Gisle i dag, han har skrudd mye på Toyota rallybiler og han anbefalte og slippe ned motor og girkasse med hele forstillingen. Så nå har jeg bestemt meg for og gjøre det på den måten. Kurant så lenge man har løftebukk tilgjenglig tror jeg. Trenger at alle heier på meg nå, begynner å få fryktlig dårlig tid til Trøgstad Rally!! :lol:
Ingen problem å slippe ned motor å girkasse når du har løftebukk. Prøvde det som mitt første "store" skruprosjekt. Gikk knirkefritt. :)

Legg innLagt inn:08 aug 2006 16:25
av defred
Daniel_hoy skrev:
defred skrev: Snakket med en som heter Ketil Gisle i dag, han har skrudd mye på Toyota rallybiler og han anbefalte og slippe ned motor og girkasse med hele forstillingen. Så nå har jeg bestemt meg for og gjøre det på den måten. Kurant så lenge man har løftebukk tilgjenglig tror jeg. Trenger at alle heier på meg nå, begynner å få fryktlig dårlig tid til Trøgstad Rally!! :lol:
Ingen problem å slippe ned motor å girkasse når du har løftebukk. Prøvde det som mitt første "store" skruprosjekt. Gikk knirkefritt. :)
Godt og høre!

Legg innLagt inn:08 aug 2006 21:42
av sleeper
hvis du er rask til og skru så får du ut motoren og satt den inn igjen på en lang dag... :wink: