Side 1 av 1
AF målinger på gt4
Legg innLagt inn:08 aug 2006 20:16
av larsst185
Kobla opp bredbåndslambdaen i går.Viser seg at jeg tror jeg kjører ganske safe sånn bensin messig til tross for til tider opp i 1bar på ny turboen.Af en ligger ganske stabilt på 10,5:1 fra turboen begynner å lade til jeg når rødstreken.Er det noen andre som har bredbåndslambda oppkobla som har noen referanser?
Legg innLagt inn:08 aug 2006 21:49
av sleeper
jeg har bredbåndslamda i min.. men så har jeg autronic også da...
mapper bilen min til og ligge jevnt på 11.8 på alt over 1kg...men det er ikke sikkert at det er safe på motoren din med org ecu grunnet et annet tenningsmap... (tenninga på org ecu er ganske aggresiv..)
Legg innLagt inn:08 aug 2006 22:02
av larsst185
Har kjøpt emanagen til kennethx med ignition harness.skal få det kobla opp å prøve meg på litt mapping

Kan bli interessangt...
Legg innLagt inn:08 aug 2006 23:05
av sleeper
blir mer trykk og da eller?
Legg innLagt inn:09 aug 2006 07:04
av CelicaTurbo
larsst185 skrev:Har kjøpt emanagen til kennethx med ignition harness.skal få det kobla opp å prøve meg på litt mapping
Kan bli interessangt...
husk å ta hensyn til at når du modifiserer AFM-signalet for å redusere bensinmengden så vil også orginal ECU avansere tenningen i forhold til tidligere, som en følge av at den tror luftmengden er mindre enn den er

Legg innLagt inn:09 aug 2006 07:23
av larsst185
Jepp er klar over det.Men skal være mulig å justere tenning og.Er derimot litt usikker på hvordan man får indikasjoner på hva tenninga er og hvor mye man skal retardere evt avansere den.
Legg innLagt inn:09 aug 2006 18:45
av CelicaTurbo
larsst185 skrev:Jepp er klar over det.Men skal være mulig å justere tenning og.Er derimot litt usikker på hvordan man får indikasjoner på hva tenninga er og hvor mye man skal retardere evt avansere den.
nei si det?

Burde strengt talt vært gjort på en dyno.. kanskje du kan lage deg et slikt banke-høreapparat.. husker ærlig talt ikke hva det kalles slik at du kan søke på google, men det er noe så enkelt som et lite stykke metallrør som klemmes flatt i ene enden, og boltes til blokken. På denne trees en gummislange som deretter føres inn i et hørselvern. Tanken er at slangen leder lyden av bankingen og er vistnok meget effektivt og enkelt.. aldri prøvd det selv så klart..
med emanageren så ser du jo ikke hva tenningen er i utgangspunktet, du kan kun flytte tenningen basert på last og turtall så du vet egentlig ingenting om hva orginal ECU egentlig driver med..
Legg innLagt inn:09 aug 2006 21:59
av celica_st185
Ingen som har noen utskrift av original tenningsmap i fra gt4?
Legg innLagt inn:09 aug 2006 22:39
av larsst185
Ja det kunne jeg godt tenkt meg å se jeg og.
Legg innLagt inn:09 aug 2006 23:25
av celica_st185
Står noe her, men er jo en JDM da. Er det noen forskjell på dem å den europeiske når det gjelder ecu?
http://member.newsguy.com/~gtfour/stockmap.htm