TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • S: 1994 Supra TwinTurbo (LHD-eurospec!) SOLGT!

  • For salgsannonser for biler.
For salgsannonser for biler.
 #191147  av @lpher
 
EDIT 27.10.2006: Ny tekst

Da vi allerede har kjøpt ny bil, har vi ikke plass til Supran lengre, og da er det fritt fram for rette vedkommende å slå kloa i en av norges desidert mest veldholdte Supras! ;) Send PM eller mail om det høres interesant ut


Historien:
Da jeg, etter nesten 6 måneder med leting etter rett eksemplar, fikk importert bilen til Norge i Mars 2003, hadde den gått 97.000km, den hadde til da ikke vært vinterkjørt, den hadde omtrent ingen modifiseringer, den hadde kun hatt service på toyota-verksted og det fulgte med en hel bråta med kvitteringer og papirer :)

Motor & drivverk:
Motoren går fint, jevnt og stille, og drar noe så inn i gampræ...! :D Drivverket er tight og fint. Service på bilen er i hovedsak utført hos ett lokalt verksted her i trondheim, (som en kompis av meg eier) samt at jeg har tatt ett og annet oljeskift, luftfilerskift etc. selv.

Byttet hjullagerbak i fjor (skiftet på begge sider for sikkerhet skyld). Jeg skiftet også oljekjøleren til bakakslingen i 2004, da denne hadde fått en liten lekkasje. (Har liten tro på reparering av slike deler) Større ting/reparasjoner etc. i den grad det har vært noe, er utført av Toyota Hell Bil i Trondheim. (man får vel bekreftet dette og all annen norsk historikk vedrørende bilen, om man tar kontakt med dem)

Det er også montert komplett Defa WarmUp motorvarmerpakke på bilen, blant annet pga. at jeg ikke har samvittighet til å starte en turbomotor på vinterstid UTEN noen form for forvarming. Pakken inkluderer; motorvarmerelement, 1400w kupevifte, innvendig tidsur (med auto-funksjon) samt vedlikeholdslader til batteriet. Dette er landets eneste mkIV Supra med motorvarmer installert pr. i dag…og monteringsskjema er innsendt til Defa AS for videreformidling til andre forhandlere :)

Endringer på motoren er som følger;
Det er montert ett Blitz NUR Spec R eksos-anlegg, som er av ekte rustfritt stål (av ordentlig type...i motsetning til de fleste andre "rustfrie" anlegg på markedet til supran)

Katalysator No2 er fjernet, for å la motoren puste lettere. Kat. No.1 har med vitende og vilje fått være i fred, da denne er essensiell for å få en slik motorkraftig bil igjennom fks. EU-kontroll. Originalfilteret er erstattet av ett K&N innsatsfilter. Det er montert en Greddy FCD og en Blitz SBC I-Colour.

Understell og bremser:
Har skiftet kalippere hele veien rundt, i fjor, da de som sto på bilen var lakkert røde. (Noe jeg ikke synes passet bilen, da jeg ville ha en mest mulig original og clean look) Skiftet samtidig klosser og skiver bak samt bare klosser foran da mekanikeren nektet å skifte skiver foran på dette tidspunktet, da de gamle, ifølge ham, ikke var halvferdige engang! Det ble montert TEIN coilovers (justerbare i høyde og hardhet) tidligere i år.

Eksteriør:
Originalfelgene med 235/45-17” vinterdekk foran, og 255/40-17” bak følger med bilen.

Her sitter det i dag 8,5x19” med 235/35 Vredestein Ultrac dekk foran, samt 9,5x19” med 265/35 Vredestein Ultrac dekk bak. (Disse kan medfølge mot et lite tillegg i pris) Skiftet til 97+ (blanke) frontblinklykter og sideblinklykter (de originale er orange) Skiftet til 97+ baklykter, med ”dobbel-belysning” Disse er MYE penere! Bilen er originalt vingeløs….noe som er ytterst sjeldent! …og dette synes jeg gir bilen en mye cleanere look, samt at det gjør at designet om mulig ser enda mer tidløst ut.

Interiør:
Dashbord-panelet som utgjør ”fører-cockpiten” er lakkert i mørk matt sølv, meget pent utført. Ble gjort før jeg kjøpte den, trolig av profesjonelle. Fikk også til slutt tak i, etter mye om og men, originale dørmatter i sort i 2004 ;)

Stereo: (Dette kan medfølge mot ett lite tillegg i pris)
Headunit: Pioneer DEH-P88RS
Fronts: Rockford Fosgate Type RF 6,5"
Rearfill: Rockford Fosgate Power 6,5"
Bootspeakers: Rockford Fosgate Power 6,5"
Amp front/rear: Rockford Fosgate T80004
Amp Sub: Rockford Fosgate T20001BD
Subs: 2 x Rockford Fosgate T112D4

Det ble også brukt Monster Cable-utstyr for rundt 4.500,- samt att byggingen/monteringen av selve anlegget kom seg på i underkant av 35.000,-!!

For øvrig:
Hadde dessverre ett innbruddsforsøk i bilen her for to uker siden. Men, det ble med forsøket, da de ikke rakk å få med seg noe. Skaden omfattet stort sett bare ett knust sidevindu, samt noen små skår i skinnsetet på førersiden. MEN sistnevnte resulterte i det minste i at jeg fikk fabrikknytt skinntrekk som erstatning! Så aldri så galt at det ikke er godt for noe ;)

Bilen har en Defa 821XG bilalarm montert, som gjør at man blant annet slipper egenandel ved tyveri hos de fleste forsikringsselskap, OM uhellet skulle være ute…slik som nevnt ovenfor…

Bilen er i all hovedsak bare kjørt av meg selv, da min samboer ikke har førerkort.…og jeg må vel kanskje legge til at jeg av natur ikke er den som har ”brukt” bilen til sitt fulle potensiale mest. Bilen var meget pent behandlet da jeg fikk den, og det må være lov å innrømme at jeg har prøvd å holdt det på samme nivå, til og med kanskje høynet nivået litt
;) Det må vel også nevnes at oppfatningen av bilen hos Toyota Hell Bil i Trondheim er at ”dette mest sannsynligvis er den mest velholdte mkIV Supraen i landet” sitat slutt :D

Jeg må vel avrunde med å si at jeg nok ikke hadde solgt bilen om jeg hadde hatt mulighet til å beholdt den, for det vil ta mange år å finne ett like velholdt eksemplar igjen…om det i det hele tatt lar seg gjøre.
Sist redigert av @lpher den 08 nov 2006 11:46, redigert 10 ganger totalt.

 #191302  av dca
 
faen kunne du ikke ventet litt til da !?
reiser i militæret på januar og blir der ett år og da kan jeg da ikke ha en supra stående...hrmf!

 #191372  av @lpher
 
dca skrev:faen kunne du ikke ventet litt til da !?
reiser i militæret på januar og blir der ett år og da kan jeg da ikke ha en supra stående...hrmf!
:D kan strekke meg til å vente til rett over nytt år da :D j/k...men en prøvetur må vi da klare å få til...slik at du skjønner at du bare MÅ ha deg supra når du dimmer! :D

 #191373  av @lpher
 
Da var Supran Eu-godkjent ;) Kun skiftet ett skiltlys bak og justert lyktene...ingen merknader mao :)

 #191413  av tore 95 tt euro spec
 
Hei alf da får jeg gratulere dere :wink: noen som får det til :mrgreen:
med angående salget så tror jeg du kommer til å angre...Tenk å fin ungdoms bil dette kan bli for barna :wink: barna er jo ikke så lange i beina de første åra så da hadde det jo passet perf med et recaro barne sete baki der :wink:

mvh tore

 #191416  av dca
 
altså ikke førstkommende nyttår men nyttår etter der ! :(

men prøvetur ja :wink:

mm

 #191581  av Remi
 
pris ? :wink:

 #191592  av @lpher
 
tore 95 tt euro spec skrev: Hei alf da får jeg gratulere dere :wink: noen som får det til :mrgreen:
Takker :)
tore 95 tt euro spec skrev:
med angående salget så tror jeg du kommer til å angre...Tenk å fin ungdoms bil dette kan bli for barna :wink: barna er jo ikke så lange i beina de første åra så da hadde det jo passet perf med et recaro barne sete baki der :wink:

mvh tore
Joda, jeg kjenner til den...faren til min ene nevø har Porsche 911 som "pappa-bil" :D

 #191593  av @lpher
 
dca skrev:altså ikke førstkommende nyttår men nyttår etter der ! :(

men prøvetur ja :wink:
Ah...gi meg ett vink når det passer da :)
 #191596  av @lpher
 
Remi skrev:pris ? :wink:
Kommer ann på hvorvidt bilen blir solgt med stereo og felger etc. det :)

Om man virkelig er interesert vil jeg anbefale å ta kontakt med meg fks pr pm for å avtale å treffes for en prat...og evt. en prøvekjøring ;)

Bilen selges med full historikk i fra tyskland i 1994 til og med i dag (det meste av bilens norske historie ligger jo her på forumet også! :D)
Så...jeg vet (og jeg vil at nestemann også skal være trygg på) at denne Supran ikke vil by på ubehaglige overaskelser/reparasjoner i overskuelig fremtid...(noe som ikke nødvendigvis er tilfellet om man handler usett av "Fritz" i tyskland eller "John" i USA) Dette forutsetter selvfølgelig at den nye eieren tar like godt vare på den som jeg har gjort ;)
Sist redigert av @lpher den 14 aug 2006 11:08, redigert 1 gang totalt.

 #191726  av @lpher
 
Bilder: ...legger ut forløpende...interiør og andre detaljbilder kommer senere ;)
Vedlegg
IMG_0728_WEB.jpg
IMG_0728_WEB.jpg (1.15 MiB) Vist 5003 ganger
IMG_0727_WEB.jpg
IMG_0727_WEB.jpg (1.43 MiB) Vist 5048 ganger
IMG_0726_WEB.jpg
IMG_0726_WEB.jpg (1.25 MiB) Vist 5011 ganger
IMG_0725_WEB.jpg
IMG_0725_WEB.jpg (1.76 MiB) Vist 5050 ganger

 #191728  av @lpher
 
...
Vedlegg
IMG_0730_WEB.jpg
IMG_0730_WEB.jpg (1.19 MiB) Vist 5026 ganger

 #192899  av @lpher
 
Da her jeg lagt til litt mere bilder på autodb-annonsen ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7