TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Vurderer og kjøpe lexus

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #191641  av celicagutten
 
Vurderer og kjøpe meg lexus nå. Er di så goe å kjøre og problemfrie som folk sier. Di is200 fins det chipp til di. Vis du skal ettemontere kopressorkitt må du bytte topppakning og stempel osv eller er det bare og sette det rett på.

 #191653  av lexusrider
 
hallo. har kjøpt me slek bil og e er no veldi fornøgd me min..har ikkje hatt den så lenge.. ër ikke sportspakke på min så den var veldi mjuk orginalt men nå er ordna :P berre å kjøpe det!! anbefales!! når det gjeld chip så veit e ikkje men uansett så det ikkje så veldi vits å chippe ein bil utta overlading.. kompressoren kan du nok montere uta å senke kompresjonen men da er det jo begrensa ko mykje trykk ein kan ha.. ikkje meir enn 0,6-0,7bars trykk iallefall...

 #191758  av nicoloco
 
0,6 bar på max peak! Vet om et brukt komplett turbo-kit med ALT som trengs for montering og SIKKER drift med overhalt turbo. ca. 30-40 000 inkl mva. NOE jobb må påregnes ja! ;) Det fins "chip" til denne bilen som er et MUST for alle Lexus-eiere. Det kalles for en "Camcon". Det er elektronisk regulering av VVt-i systemet. Får noen FÅ hester ekstra men merkbart bedre dreiemoment og langt mere moro enn det de originale 154 hestene klarer å gi deg!: )

 #191761  av Syns
 
Nico, hvor får man kjøpt den chippen da? Og hvor mye koster den? 8)

 #191768  av alpinelexus
 
må nok gjøre om besin tilførselen hvis en skal overstige o,4 bar ladetrykk. Orginale kompressor kittet lader ca 0,3 bar. Kjørte med 0,6 i fjor og da ble det besin kutt ved 5700 o/min, selv med bensin trykksregulator Toppakkningen trengs ikke og byttes, er 3 lag og VELDIG tynn, stempler og råder tåler vel opp mot 0,7 bar ved riktig bensinblanding.

 #191773  av alpinelexus
 
må nok gjøre om besin tilførselen hvis en skal overstige o,4 bar ladetrykk. Orginale kompressor kittet lader ca 0,3 bar. Kjørte med 0,6 i fjor og da ble det besin kutt ved 5700 o/min, selv med bensin trykksregulator Toppakkningen trengs ikke og byttes, er 3 lag og VELDIG tynn, stempler og råder tåler vel opp mot 0,7 bar ved riktig bensinblanding.

 #191788  av nicoloco
 
Syns skrev:Nico, hvor får man kjøpt den chippen da? Og hvor mye koster den? 8)
jeg kan sjekke med Dave (min kontakt i England) om jeg kan få noen god-pris på dette. Mest sannsynlig kan jeg få han til å sende det med verdi satt til under 2000 kr, da får du det mva-fritt inn i landet! DET er konge! ;) I tillegg sparer du mva der. Denne må helst monteres av en proff, men det koster nesten 3000 kr der inkl. mva. så uten mva blir det ca. 2400 kr. du havner sikkert på rundt 2600 kr med frakt. Du må få denne montert av folk som kan litt om dette, men det SKAL ifølge montøren min være null problem.

 #191790  av nicoloco
 
alpinelexus skrev:må nok gjøre om besin tilførselen hvis en skal overstige o,4 bar ladetrykk. Orginale kompressor kittet lader ca 0,3 bar. Kjørte med 0,6 i fjor og da ble det besin kutt ved 5700 o/min, selv med bensin trykksregulator Toppakkningen trengs ikke og byttes, er 3 lag og VELDIG tynn, stempler og råder tåler vel opp mot 0,7 bar ved riktig bensinblanding.
Stempler og råder tåler 0.7 bar, de tåler 0,8 bar om du vil, men det er ikke 100% sikkerhet i det. Det anbefaler 0,6 bar ved digital boost-kontroll og 0,5 bar ved mekanisk wastegate. Ved over 0,3 bar må man aller helst bytte bensinpumpene, det er ikke nødvendig å skifte dyser før man går hardere til verks.

 #191801  av alpinelexus
 
Med hensyn til at han spurte etter kompressor bør man ikke ta hensyn til verken boost kontroller eller wastegate så det er bare sette på det riktige reimhjulet til riktig trykk så er ikke det noe problem. Skjønner ikke helt hvorfor dem bare ville byttet bensinpumpa uten at de byttet bensintrykksregulator, man får jo ikke gitt noe mer bensin i de samme dysene uten større trykk??

 #191809  av nicoloco
 
alpinelexus skrev:Med hensyn til at han spurte etter kompressor bør man ikke ta hensyn til verken boost kontroller eller wastegate så det er bare sette på det riktige reimhjulet til riktig trykk så er ikke det noe problem. Skjønner ikke helt hvorfor dem bare ville byttet bensinpumpa uten at de byttet bensintrykksregulator, man får jo ikke gitt noe mer bensin i de samme dysene uten større trykk??
My bad! Den må SELVSAGT byttes. Her skriver jeg i all hast. På min bil skifter de faktisk begge pumpene, vet ikke om det er vits... Det jeg ville frem til var at dyseskifte ikke er nødvendig. Og du har rett, jeg vandret helt bort fra topic med turbo-snakket mitt!

 #191830  av celicagutten
 
hehe bare bra og få mye informasjon. Har vilt lust på lexus, men sefølgeligt så kom det at brev fra militære nå@@ :evil: @@xxxx :evil:
Så det blir nåkk lagt litt på is til er sikker på at eg slepper unna.
Skal vist inn i jannuar. fy hendelsen så iriteranes

 #191834  av nicoloco
 
mitt tips til deg: Vent til siste dag, så sender du en FAX med søkand om utsettelse. Så dropper du bare å møte opp. Så ringer de deg og sier at MP er på vei, da ber du dem om å kontakte innkallingskontoret og få dem til å sjekke faxen. Så legger du deg og sover eller drar på jobb eller whatever. Dette gjør du 3 ganger, til slutt ringer de deg og spør hva problemet ditt er. Da forklarer du at du er gjeldsslave og at du har arbeid som er viktig. Da viktig at du allerede har kjøpt en Lexus, de har IKKE lyst til å betale dine lån, og du må være sikker på å ikke få muligheten til å få betalingsutsettelse ved millitærtjeneste! =) Dette er NØDT til å funke! :D

 #191836  av dca
 
celicagutten skrev:hehe bare bra og få mye informasjon. Har vilt lust på lexus, men sefølgeligt så kom det at brev fra militære nå@@ :evil: @@xxxx :evil:
Så det blir nåkk lagt litt på is til er sikker på at eg slepper unna.
Skal vist inn i jannuar. fy hendelsen så iriteranes
og jeg har netopp solgt pga det brevet... blir vel en is220 om 1Ã¥r da kanskje ! :)

 #191857  av nicoloco
 
du får kjøpe min da om 1 års tid da vel.. :p allerede til salgs til hbo. 350 000,-! ;)

 #191953  av celicagutten
 
Det hørres kansje teit ud men eg har faktisk 3 jobber. full ti som elektriker avløyser og jobber i en butikk. Går det ikkje an og få alle arbeisgjiverene til og senne en søgnad at det er så mye og gjør og at di trenger di folka har. Han bonnen som eg jobber hos eg og enslige og det er ingen som kan hjelpe han uden om mæg. Tenkte æg sko prøva det, senna det flere gonger vis det ikkje går gjennom.