Vurderer og kjøpe meg lexus nå. Er di så goe å kjøre og problemfrie som folk sier. Di is200 fins det chipp til di. Vis du skal ettemontere kopressorkitt må du bytte topppakning og stempel osv eller er det bare og sette det rett på.
Syns skrev:Nico, hvor får man kjøpt den chippen da? Og hvor mye koster den?jeg kan sjekke med Dave (min kontakt i England) om jeg kan få noen god-pris på dette. Mest sannsynlig kan jeg få han til å sende det med verdi satt til under 2000 kr, da får du det mva-fritt inn i landet! DET er konge! I tillegg sparer du mva der. Denne må helst monteres av en proff, men det koster nesten 3000 kr der inkl. mva. så uten mva blir det ca. 2400 kr. du havner sikkert på rundt 2600 kr med frakt. Du må få denne montert av folk som kan litt om dette, men det SKAL ifølge montøren min være null problem.
alpinelexus skrev:må nok gjøre om besin tilførselen hvis en skal overstige o,4 bar ladetrykk. Orginale kompressor kittet lader ca 0,3 bar. Kjørte med 0,6 i fjor og da ble det besin kutt ved 5700 o/min, selv med bensin trykksregulator Toppakkningen trengs ikke og byttes, er 3 lag og VELDIG tynn, stempler og råder tåler vel opp mot 0,7 bar ved riktig bensinblanding.Stempler og råder tåler 0.7 bar, de tåler 0,8 bar om du vil, men det er ikke 100% sikkerhet i det. Det anbefaler 0,6 bar ved digital boost-kontroll og 0,5 bar ved mekanisk wastegate. Ved over 0,3 bar må man aller helst bytte bensinpumpene, det er ikke nødvendig å skifte dyser før man går hardere til verks.
alpinelexus skrev:Med hensyn til at han spurte etter kompressor bør man ikke ta hensyn til verken boost kontroller eller wastegate så det er bare sette på det riktige reimhjulet til riktig trykk så er ikke det noe problem. Skjønner ikke helt hvorfor dem bare ville byttet bensinpumpa uten at de byttet bensintrykksregulator, man får jo ikke gitt noe mer bensin i de samme dysene uten større trykk??My bad! Den må SELVSAGT byttes. Her skriver jeg i all hast. På min bil skifter de faktisk begge pumpene, vet ikke om det er vits... Det jeg ville frem til var at dyseskifte ikke er nødvendig. Og du har rett, jeg vandret helt bort fra topic med turbo-snakket mitt!
celicagutten skrev:hehe bare bra og få mye informasjon. Har vilt lust på lexus, men sefølgeligt så kom det at brev fra militære nå@@ @@xxxxog jeg har netopp solgt pga det brevet... blir vel en is220 om 1år da kanskje !
Så det blir nåkk lagt litt på is til er sikker på at eg slepper unna.
Skal vist inn i jannuar. fy hendelsen så iriteranes