TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Bakhøyttalere is200

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #191931  av mr2die4
 
Heisann. Har lest mye bra om fin lyd i is200 sitt orginale stereoanlegg, men jeg synes det er utrlig lite bass i bakhøyttalerne. Frontsettet spiller veldig bra, men bak er det veldig flat og kjedelig lyd. noen som vet hva dette kan komme av eller om det skal være slik?

 #191941  av TheStig
 
har du sport eller vanlig utgave?
sporten har et par ekstra høytalere, og jeg veit ikke om det er disse som utgjør forskjellen, men mitt anlegg spiller ihvertfall rimelig bra, og bass er det nok av..

 #191944  av mr2die4
 
Det er en sportutgave..ja jeg har hørt mye pent om anlegget i disse og bassen, men når jeg kjører lyd kun i bakhøyttalerne er det ikke bass i det hele tatt..veldig lite engasjerende lydbilde kan man si..

 #191991  av memo
 
det er sannsynligvis fordi det er noe automatisk justering av lyden/bassen på original-spilleren/anlegget.

har merket at den justerer ned bassen jo høyere man prøver å spille, for ikke å forvrenge lydbildet.

 #191992  av mr2die4
 
Greit nok det men da skal den vel justere ned på frontsett også. så høyt spiller jeg ikke uansett, så jeg tror nok det må være noe annet..Kan det være at noen har satt på en motstand en plass for å regulere ned bassen i hatthylla?

 #191993  av memo
 
det har jeg hørt om folk som har gjort ja.

men nei, den justerer ikke ned frontsettet da dette klarer å levere klar lyd på et høyere lydnivå enn 6x9'erne i hatthyllen

 #192109  av dca
 
syns det er plenty med bass i min...!

 #192200  av @lpher
 
Har faktisk vært på kanten for mye bass i de IS'ene jeg har vært borti ;)

 #192207  av LEXTASY
 
Bakhøytalerne i Is`en er delt mellom bass og diskant fra forsterkern. Det kan være dårlig kontakt fra forsterkeren til bass delen i høytalerene dine. Synes det spiller bra bass til å kun være 6*9 høytaler. :)

 #192228  av KK-ma70
 
Til meg så spiller de grei bass, men det er kun rett over de. Når bassen kommer til baksetene blir den borte... Teit oppsett. Hører dette godt hvis du har lyd kun på bakhøytalere. Virker på meg at fromtsettet leverer alt av bass. Og bakhøytalerene har elendig diskant.

6x9" har delt diskant/bass fra forsterkersom nevnt tiligere.
Diskant er 4OHM
Bass er 2OHM

Dette gjør det nesten håpløst å bytte høytalere for å få mere bass, men du får klarere diskant.

 #192353  av @lpher
 
KK-ma70 skrev:
Dette gjør det nesten håpløst å bytte høytalere for å få mere bass, men du får klarere diskant.
Du får bytte ut alt da vettu :D

 #192363  av mr2die4
 
KK-ma70 skrev:Til meg så spiller de grei bass, men det er kun rett over de. Når bassen kommer til baksetene blir den borte... Teit oppsett. Hører dette godt hvis du har lyd kun på bakhøytalere. Virker på meg at fromtsettet leverer alt av bass. Og bakhøytalerene har elendig diskant.
Dette er vel akkurat slik jeg også opplever det..Skal da ikke være slik, det er jeg bra sikker på..

 #192421  av larspronne
 
mener jeg kjenner igjen dette fra fadern's 2000mod - i min 99 er det helt annerledes derimot - og det er MER enn nok bass - spes bak! de få gangene jeg har folk baki får jeg altid beskjed om å skru bed bassen - og jeg har den aldri over 3.

Jeg bruker forøvrig nesten alltid; Front1, Bass3, Midt3, Disktant5