TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Riper i lakken...

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #194034  av kimae
 
Gjett om dette var morsomt å våkne opp til...
En eller annen tøffing som har vært med nøkkel på bilen min!
Jeg blir så deprimert av at folk kan være så idiot...

Noen som har no forslag hva som kan gjøres?
Vedlegg
IMG_0558.JPG
IMG_0558.JPG (178.82 kiB) Vist 5006 ganger
IMG_0557.JPG
IMG_0557.JPG (118.56 kiB) Vist 5012 ganger
IMG_0556.JPG
IMG_0556.JPG (131.77 kiB) Vist 5002 ganger

 #194035  av Sven
 
Sånnt er så jævla kjipt. Kondolerer. Kan jo hende du kan få dekka det av forsikringa som hærværk. Da slipper man vel egenandel og tor jeg.

 #194038  av Biggen
 
Er det mulig at noen mennesker kan være så sjalu på andres ting at de kan gjøre noe sånt... Det er en av de få tinga som kunne få meg til å tilte over og begå stygge handlinger hvis jeg hadde fått tak i de skyldige....!

Kondulere så mye. Ripene er vel kanskje forstore til å rubbe dem bort....

 #194039  av James
 
Er så utrolig unødvendig det der! Kondolerer. Kan gjøre et forsøk med Turtle scratch remover ,så pollere over det etterpå... kanskje det hjelper.
Vedlegg
Turtle scratch remover
Turtle scratch remover
scratchremover.gif (4.66 kiB) Vist 6492 ganger

 #194061  av Andy_Celica
 
Det hjepler nok ikke å rubbe siden lakken er borte der ripene er, men du kan kjøpe en lakkstift i samme farge ha den i ripa, rubbe og polere over, blir 80% bra, har gjort det et par ganger.

Forresten: kondolerer, og håper du finner han som gjorde det (og da lager du et treff for alle på ts-ogn slik at vi alle kan banke han) :D

 #194066  av kimae
 
Testa med både scratch remover og rubbing... Funka dårlig...
Blir vel lakkstift neste tenker jeg ja...

 #194068  av lasse
 
Fy f...

Er jo helt utrolig at folk finner på å gjøre sånne ting, håper det ordner seg!

 #194077  av Th4 Ghost
 
skal vedde på det er en eller annen tulling som har spillt for mye need for speed most wanted og trodde han var like tøff som purken der (for de som ikke vet så var det en bad cop i starten på spillet som laga en pen "pimp stripe" med nøkkelen på sia bilen..)

 #194078  av toyota_mr2
 
vet ikke helt om jeg greier forklare dete men vis du sjøper lakstift leger i såer å får taki 1200 sanpapri å vansliper de eterpå åg så boner du det med maskin med ripefjerneren til autoglym så leger du i ien å boner så skal de bli bra vis de ikke er for lange di ripene

 #194085  av TurboKnut
 
toyota_mr2 skrev:vet ikke helt om jeg greier forklare dete men vis du sjøper lakstift leger i såer å får taki 1200 sanpapri å vansliper de eterpå åg så boner du det med maskin med ripefjerneren til autoglym så leger du i ien å boner så skal de bli bra vis de ikke er for lange di ripene
Det går fint, bare husk på at du bør ha en slipekloss når du sliper med 1200 papiret. Dette for å kun ta "toppene" på lakken du legger på med lakkstiften og ikke hele området med gammel lakk også.

Jeg kjøpte for MANGE år siden en liten airbrushsprøyte fra Revell - en sånn sprøyte du motivlakkerer med. Min sprøyte kjøpte jeg hos en hobbyforretning som solgte byggesett av modellbiler. Det er bare noe billigskitt som kostet 200,- , men det fulgte med en lang slange med nippel til å sku på ventilen på bilhjulet.
Med den har jeg lakkert riper i flere omganger, så maskinpolert bort det lille lakkstøvet som har blitt. På den måten er ripa blitt fyllt med lakk, og på litt avstand så ser det helt kanon ut. Er ripene en meter lange så går det selvfølgelig ikke, men små riper blir helt fine.

 #194088  av hmsilset
 
Sven skrev:Sånnt er så jævla kjipt. Kondolerer. Kan jo hende du kan få dekka det av forsikringa som hærværk. Da slipper man vel egenandel og tor jeg.

egenandel må man vel altid betale.

 #194112  av Biggen
 
hmsilset skrev:
Sven skrev:Sånnt er så jævla kjipt. Kondolerer. Kan jo hende du kan få dekka det av forsikringa som hærværk. Da slipper man vel egenandel og tor jeg.

egenandel må man vel altid betale.
Har en full/delkasko og godkjent alarm på bilen slipper mann egeandel i alle fall ved tyveri. Er litt usikker på brann og herverk, men mener og ha hør at herverk går under tyveri.

 #194648  av kimae
 
Har vært å forhørt meg på verksted om pris på lakkering.
5500,- skulle de ha for å lakke døra og skjermen over lista, pluss en list som var litt stygg.
Er dette dyrt?

 #194690  av Skylar
 
Tror ikkje det.. da eg tok opelen min i mine "yngre" dager så tok fyren 6k for lakking a forskjerm og dør.

 #194703  av kimae
 
Da har jeg vært å bestilt time hos Bilskadesenteret i Narvik.
6500,- så fiksa de en bulk i forskjermen med det samme..

Hadde faktisk regna med 1000,- for å fikse den lista, og sikkert det dobbelte for bulken, så alt i alt har jeg vel egentlig sluppet billig unna :)