TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• blir det noe effekt økning av Ã¥ fjerne kat pÃ¥ t20 gt?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#197541  av Stoys

koffor skal du det? det er jo påbudt med kat.
bytt til racecat.

#197571  av celica88

veit det men gir det noe effekt økning??

#197667  av Dennis87

ja, regn med ca 10 hk mer

#197672  av Andy_Celica

Dennis87 skrev:ja, regn med ca 10 hk mer
10 er vel litt i overkant, ville heller regna med mellom 3-5hester.

#197734  av Stoys

ved bytte av racecat eller katelysator erstatning regnes det 8% økning. av det du har. son ca. tror det er litt å overdrive men det er det eg har hørt. så har du 200 hk henter du ut 16 hk da. skal ikke si dette sikkert men det den info eg har fått.

#197735  av Thomas S

Stoys skrev:koffor skal du det? det er jo påbudt med kat.
bytt til racecat.
Det er påbudt ja men no har svogeren/søsteren min kjørt rundt i en Civic Type-R uten kat i over 1 år no! Tror den måtte fjernes pga en kompressor som ble dyttet nedi!

#197758  av Andy_Celica

Jeg kjører uten cat, så å si alle på forumet her med celica gt4, mr2 turbo osv kjører uten cat.

Det er ulovlig, men det blir gjort uansett.

#197765  av Thomas S

Når bilen havner på EU godkjenning så ser de som regel mellom fingrene når det gjelder katten! Og motorern har det så mye lettere for å puste skikkelig uten den! :)

#197768  av Andy_Celica

ThaShiZnitH skrev:Når bilen havner på EU godkjenning så ser de som regel mellom fingrene når det gjelder katten! Og motorern har det så mye lettere for å puste skikkelig uten den! :)
De ser ikke gjennom fingrene (hvis du ikke kjenner de da) de tester avgasser co, og hvis den holder seg under 0,5 uten cat er det jo ikke noe problem, meningen med cat er jo å holde avgassene nede, men hvis du har en bra motor så blir avgassene også lave, og da er det ikke noe problem lenger.

i værste fal kan man jo bare montere caten før EU-control.

#197775  av Thomas S

Civicen gikk hvertfall fint gjennom siste kontroll men motoren er jo ganske ny men det jeg synest var merklig var at de ikke sa noe på kompressoren! :shock: