hvor høy tubro trykk er greit
Legg innLagt inn:11 sep 2006 12:32
kjøre på 0.9 bar nå på en celica cs. mulig å skru den opp mere uten at det skal skje motoren noe særlig eller burde jeg bare holde den der den er nå??
Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/
CelicaTurbo skrev:det spørs igrunn hvor mye du vekter pålitelighet; det er flere på forumet som kjører 1.2 bar på CS i det daglige, og ECU er i ca ok stand til å håndtere det men du kan allikevel risikere at ting ryker ved såpass trykk, spesiellt toppakningen og faren for tenningsbank begynner å bli overhengende om du kjører mer enn bare korte sprinter. Jeg ville ha holdt meg på 1.0 bar maks i en CS, men det er da også i den sikrere enden av skalaenmed andre ord om du vil over 0.9 og ha en holdbar motor stikk på http://www.greenline.jp og kjøpe en apexi powerfc med commander. Rett og slett ny datahjerne som kan stilles inn for å kjøre optimalt på høyere trykk uten å få tenningsbank
sindrejl skrev:Sant det med datasprut og jeg vil nok også anbefale dette for folk med CS som kjører høyere enn 0.9-1.0 bar.. Den turboen ville jeg uansett ikke kjørt over 1.2 bar men man kan hente ganske mye effekt på en CS med 1.2 bar og datasprut, kontra en med bra orginal motorstyring. Og påliteligheten blir bedre med dataspruten om det er gjort en skikkelig jobb med den.CelicaTurbo skrev:det spørs igrunn hvor mye du vekter pålitelighet; det er flere på forumet som kjører 1.2 bar på CS i det daglige, og ECU er i ca ok stand til å håndtere det men du kan allikevel risikere at ting ryker ved såpass trykk, spesiellt toppakningen og faren for tenningsbank begynner å bli overhengende om du kjører mer enn bare korte sprinter. Jeg ville ha holdt meg på 1.0 bar maks i en CS, men det er da også i den sikrere enden av skalaenmed andre ord om du vil over 0.9 og ha en holdbar motor stikk på http://www.greenline.jp og kjøpe en apexi powerfc med commander. Rett og slett ny datahjerne som kan stilles inn for å kjøre optimalt på høyere trykk uten å få tenningsbankvet ikke hva turboen tåler men ville ikke gått over 1.2. Vet at feks ct20b (st205) er ikke anbefalt over 1.3
kennethx skrev:Akkurat som, eller fusker den? Om den fusker når du gir på og får ladetrykk, men fungerer ok ved rolig akselerasjon, så ville jeg prøvd å bytte tennpluggledninger.ja fusker men da er det å bytte alt dette til helga å se hva som skjer:D
Om du ikke vet noe om hvor lenge tenningskomponentene har stått i bilen kan det jo være like greit å ta tenplugger, rotor, fordelerlokk med det samme og.