Side 1 av 1
Hvilke motorer passer i Celica t20
Legg innLagt inn:13 sep 2006 20:23
av CastrolCelica
Har en 1,8l (7-afe eller no slikt)
Noen av disse motorne som passer? tenkter på en med mer futt:P
http://www.motorimport.dk/menu/benzin/toyota.htm
Legg innLagt inn:13 sep 2006 20:36
av ErikG
3s-gte passer vel. Er den som sitter i GT4.
Re: Hvilke motorer passer i Celica t20
Legg innLagt inn:14 sep 2006 16:25
av Andy_Celica
CastrolCelica skrev:Har en 1,8l (7-afe eller no slikt)
Noen av disse motorne som passer? tenkter på en med mer futt:P
http://www.motorimport.dk/menu/benzin/toyota.htm
3s-gte er nok litt jobb å bytet til (biggen har gjort det)
Så å bytte fra en 7a-fe til 3s-ge er nok lettere og greiere, da vil du få 175 hester istede.

Legg innLagt inn:14 sep 2006 16:34
av CastrolCelica
Er nok hester det også, men prøver å finne en motor som ikke har gått så langt da, men han fra motorimport.dk kunne montere turbo på min orginale for 16dk, føler det er litt bedre siden motorn min bare har gått 90000km. skulle få 170hk
Legg innLagt inn:14 sep 2006 16:50
av Andy_Celica
CastrolCelica skrev:Er nok hester det også, men prøver å finne en motor som ikke har gått så langt da, men han fra motorimport.dk kunne montere turbo på min orginale for 16dk, føler det er litt bedre siden motorn min bare har gått 90000km. skulle få 170hk
Høres ikke dumt ut, men snakk med _Raptor_ på forumet han har bygd turbo på 7a-fe

Legg innLagt inn:14 sep 2006 16:53
av ToyThom
3S-GTE motoren er vell tverstilt den og! Er den ikke? Er vell bare drivgreiene som må byttes ut! Men ville gått gått for 3S-GE motoren da siden den skal gå rett nedi uten problem siden Celica GT er FF
Legg innLagt inn:14 sep 2006 17:11
av Andy_Celica
ToyThom skrev:3S-GTE motoren er vell tverstilt den og! Er den ikke? Er vell bare drivgreiene som må byttes ut! Men ville gått gått for 3S-GE motoren da siden den skal gå rett nedi uten problem siden Celica GT er FF
3sgte er samme størelse som 3sge, så den går jo rett nedi, men girkassa passer da ikke siden den er laget for 4*4 og på at200 er det fwd, men man kan jo bruke 3sge girkassa på 3sgte, men den holder nok ikke så lenge med litt hard kjøring.

Legg innLagt inn:15 sep 2006 00:56
av ToyThom
Er ike verre enn å kjøpe et dusin med girkasser da og gje gass

Men tror ikke GT4 kassen tåler så voldsomt mere en GT kassen!!??
Legg innLagt inn:15 sep 2006 08:13
av CelicaTurbo
Det er ikke godt å vite hva GT4 kassen tåler som tohjulstrekker men det er i så tilfellet fordelerkassen som er svak. Girkassen er jo laget for betydelig høyere dreiemoment enn GT-kassen er og har vist seg å tåle seriøst med juling, men, fordelerkassen er jo dimensjoner for at disse kreftene skal fordeles til fire hjul og at forhjulene bare får halve motormomentet, og når da dobbelt så mye moment blir sendt til forhjulene enn hva som er standard så er det jo mulig at det kan skape problemer.
Sannsynlighvis er den beste løsningen å bruke en MR2 Turbo girkasse og enkelt bytte giroverføring, men det spørs da hvilke akslinger som kan brukes.. det er garantert opplysninger om dette på diverse internetforum i verden for det er ikke få folk som har montert en 3S-GTE i en slik Celica

Legg innLagt inn:15 sep 2006 12:01
av Speeder
http://www.6gc.net
Side med alt du trenger av info.
Legg innLagt inn:15 sep 2006 14:38
av Biggen
CelicaTurbo skrev:Det er ikke godt å vite hva GT4 kassen tåler som tohjulstrekker men det er i så tilfellet fordelerkassen som er svak. Girkassen er jo laget for betydelig høyere dreiemoment enn GT-kassen er og har vist seg å tåle seriøst med juling, men, fordelerkassen er jo dimensjoner for at disse kreftene skal fordeles til fire hjul og at forhjulene bare får halve motormomentet, og når da dobbelt så mye moment blir sendt til forhjulene enn hva som er standard så er det jo mulig at det kan skape problemer.
Sannsynlighvis er den beste løsningen å bruke en MR2 Turbo girkasse og enkelt bytte giroverføring, men det spørs da hvilke akslinger som kan brukes.. det er garantert opplysninger om dette på diverse internetforum i verden for det er ikke få folk som har montert en 3S-GTE i en slik Celica 
For å få GT4 girkassa til å funke på en forhjuls dreven celica må en fjærne hele fordelingskassa, og sette på et blidlokk. Da blir Celica tubo kassa "teoretisk" identisk med MR2 turbo kassa, for uten om giroverføringa vel å merke..... Så GT4 kassa skal tåle like mye juling om den står i en 2 eller 4 hjulstrekker. Og GT4 kassa er garantert bedere enn en GTI kasse. Men GTI kasse funker det også. Er vel mer redd for drivakslingnen enn for selve kassa ved brutal kjøring.
Når det gjeller bruk av drivaksler, så er en nøtt å bruke de akslingene som tilsvarer girkassen. GTI på GTI og turbo på turbo enten det er MR2 eller Celica.
Legg innLagt inn:15 sep 2006 20:54
av CelicaTurbo
Biggen skrev:CelicaTurbo skrev:Det er ikke godt å vite hva GT4 kassen tåler som tohjulstrekker men det er i så tilfellet fordelerkassen som er svak. Girkassen er jo laget for betydelig høyere dreiemoment enn GT-kassen er og har vist seg å tåle seriøst med juling, men, fordelerkassen er jo dimensjoner for at disse kreftene skal fordeles til fire hjul og at forhjulene bare får halve motormomentet, og når da dobbelt så mye moment blir sendt til forhjulene enn hva som er standard så er det jo mulig at det kan skape problemer.
Sannsynlighvis er den beste løsningen å bruke en MR2 Turbo girkasse og enkelt bytte giroverføring, men det spørs da hvilke akslinger som kan brukes.. det er garantert opplysninger om dette på diverse internetforum i verden for det er ikke få folk som har montert en 3S-GTE i en slik Celica 
For å få GT4 girkassa til å funke på en forhjuls dreven celica må en fjærne hele fordelingskassa, og sette på et blidlokk. Da blir Celica tubo kassa "teoretisk" identisk med MR2 turbo kassa, for uten om giroverføringa vel å merke..... Så GT4 kassa skal tåle like mye juling om den står i en 2 eller 4 hjulstrekker. Og GT4 kassa er garantert bedere enn en GTI kasse. Men GTI kasse funker det også. Er vel mer redd for drivakslingnen enn for selve kassa ved brutal kjøring.
Når det gjeller bruk av drivaksler, så er en nøtt å bruke de akslingene som tilsvarer girkassen. GTI på GTI og turbo på turbo enten det er MR2 eller Celica.
kjekt å vite, takker for infoen
