TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • fordelerlokk

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #1100  av CelicaTurbo
 
Da har jeg byttet fordelerlokk og rotor en celicaen, gjenstår å se om det fikser den svake hakkingen i motoren da (har ikke tatt noen prøvetur enda). Hvis ikke det hjelper er det nok tennpluggene og de må jeg uansett bytte når jeg skrur opp trykket i nærmeste fremtid, så snart jeg får trykkmåleren som er bestilt da.

Men, til poenget: det var en overraskende enkel jobb: Skru ut, sett inn :)

 #1101  av CelicaTurbo
 
kjørt en tur nå og bilen er mye bedre.. :) det var aldri stort nok til å være et problem egentlig men litt irriterende pga at det jo ikke skal være slik.. (motoren kunne av og til småhakke litt svakt under akselerasjon).

 #1112  av Hobbes
 
3s-gte motoren spiser fordelerlokk og rotor til frokost. En bør ikke kjøre så mye lenger en 20 k km. Jeg har bytta 3-4 ganger. Og ryker en tennigsplugg så må en mest sansynlig bytte plugledning også.

 #1113  av CelicaTurbo
 
eg veit eg veit :) derfor jeg antok at det var problemet pga at jeg har hørt at motoren svir de fort :)

Tenkte å bytte tennplugger i dag til noen NGK kobber plugger som er en grad kaldere, men pluggledningene lar jeg være foreløpig, en stund ihvertfall. Kan bli spennende å se hvordan det er å få av den intercooleren som står over allt sammen :)