TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min Carina E 95`

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #322629  av Carina_E
 
Thomas S skrev:Har sett at BIltema selger sånn der krom ring som man monterer på stålfelger :P
På svarte felger ser det faktisk bra ut.....................når bilen er i bevegelse altså :lol:

Har sett noe lignede, men det er nok helt uaktuelt. :lol:
 #322661  av Optimuz
 
Carina_E skrev:
Optimuz skrev:Ikke tull med stålfelger, de er beintøffe 8) Har kjørt på orginale stålfelger med orginale hjulkapsler i over halvannet år nå x)
(Skal investere i skikkelig dekk og felg denne sesongen da!:D )

Men hvordan gjør du det med eksos/effekt-anlegg, Carina_E? Kjøper du rør og sveiser selv eller kjøper et ferdig sett? Har letet etter det siden jeg kjøpte min Carina, uten hell.
Nei det er ikke noe å tulle med det, men tenkte kansje det hadde sett kult ut.. :D Får se hva jeg gjør med felger etterhvert, blir nok til at jeg kjører på de jeg har nå sånn dem er denne sesongen, men gjør noe med de evt til vintern.

Eksosen veit jeg ikke helt enda. Enten så må jeg sveise ett selv eller evt høre med feks Bilens eksos eller Svendsen eksos og høre hva de skal ha for å hjelpe meg.
Driver i første omg og leiter etter eksosen til Carina E GTI, noe jeg kansje har funnet.
Men jeg skal nok fo det fikset :D
Hvordan gjorde du det med eksos til den andre Carinaen din da? Går ut ifra at du ikke hadde det orginale på der :P
Eneste ferdige eksosanlegget jeg har kommet over er dette: LINK
 #322744  av Carina_E
 
Eneste jeg hadde gjort med eksosen på den var å bytte kun den bakerste potta til en med 4" utløp, noe som ga en sinnsykt kul men sinnsykt høy lyd. Og det er ikke noe jeg skal ha på bilen igjen har jeg bestemt meg for.

Det så ikke så galt ut det anlegget der, men jeg skal ha et utløp på hver side bak da. Slik som GTI`n har org.
 #322777  av Optimuz
 
Ah, enkleste utveit altså :P Vurderte det en stund, men har mer eller mindre skøvet fra meg den ideen.

Nei, om man ikke finner tak i noe annet er nok det anlegget bra nok, men tenkte som deg å få ordnet et med to utløp. Planen var da å sveise det selv i sommer, eller få det fikset på Svendsen eksos.
Visste ikke at GTi hadde det orginalt. Tror jeg må sjekke om jeg klare å oppdrive et slikt et istedet, og spare seg for litt arbeid :D

EDIT: GTi anlegget må vel kunne kjøpes hos Toyota-forhandler regner jeg med? Selv om det sikkert kommer til å koste både skjorta og buksa da :P
 #323870  av SupraJensen
 
Optimuz skrev:Ah, enkleste utveit altså :P Vurderte det en stund, men har mer eller mindre skøvet fra meg den ideen.

Nei, om man ikke finner tak i noe annet er nok det anlegget bra nok, men tenkte som deg å få ordnet et med to utløp. Planen var da å sveise det selv i sommer, eller få det fikset på Svendsen eksos.
Visste ikke at GTi hadde det orginalt. Tror jeg må sjekke om jeg klare å oppdrive et slikt et istedet, og spare seg for litt arbeid :D

EDIT: GTi anlegget må vel kunne kjøpes hos Toyota-forhandler regner jeg med? Selv om det sikkert kommer til å koste både skjorta og buksa da :P

Halloen, GTI eksoanlegg er å skaffe orginalt, koster bortimot 9000,- men synest å huske at (tillegsdelen) høyre potta ikkje lar sæ skaffe...
men d kan bilextra skaffe dæ, så lage du bare splitt skjøl. mene den potta kosta 4000,- skal ikkje si for sikkert :P

æ holder på med nåkka lignanes proskjekt faktsik, har hellakka en Carina E GLI Combi, og har satt på gti spoiler og har nesten complett TTE styling. mangle bare frontleppa, men den skal æ mekke skjøl.. eksosn gir mæ holdebry, så vist du kommer over en lur ide så ta bilder og så æ kan se 8)
 #329735  av Carina_E
 
Da har jeg fått ryddet litt i delene etter den gamle Carina`n som jeg skal kvitte meg med.
Bare si ifra om det er noe som trengs så blir vi sikkert enig om en pris... :D

Legger med linken til annonsen på finn.no

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17813349
 #330173  av Espen-S
 
Mulig og få en pris på 2500,- for front lampene, siden vi begge er Ts-ognere ? :)
 #330326  av Carina_E
 
Espen-S skrev:Mulig og få en pris på 2500,- for front lampene, siden vi begge er Ts-ognere ? :)


He he. kan vel få til det, ved rask handel :wink:
Men bare til info så er ikke disse lampene E-merket.
 #336985  av Carina_E
 
Hmm. Har ikke skjedd så mye her heller.
Har fått på senkesettet fra den gamle og sota vinduene bare pluss litt småplukk bare.
Skal se om jeg ikke får tatt noen nye bilder snart også.

Men jeg har et spørsmål til folket. Har planer om å lakke felgene mine, men er ikke helt sikker på om jeg skal velge hvite eller svarte med noe grått i for å bryte litt.
Vinterfelga skal jeg ihvertfall lakke hvite=)

Noen som har noen synspukter på dette??
 #337998  av SupraJensen
 
SupraJensen skrev:
Optimuz skrev:Ah, enkleste utveit altså :P Vurderte det en stund, men har mer eller mindre skøvet fra meg den ideen.

Nei, om man ikke finner tak i noe annet er nok det anlegget bra nok, men tenkte som deg å få ordnet et med to utløp. Planen var da å sveise det selv i sommer, eller få det fikset på Svendsen eksos.
Visste ikke at GTi hadde det orginalt. Tror jeg må sjekke om jeg klare å oppdrive et slikt et istedet, og spare seg for litt arbeid :D

EDIT: GTi anlegget må vel kunne kjøpes hos Toyota-forhandler regner jeg med? Selv om det sikkert kommer til å koste både skjorta og buksa da :P

Halloen, GTI eksoanlegg er å skaffe orginalt, koster bortimot 9000,- men synest å huske at (tillegsdelen) høyre potta ikkje lar sæ skaffe...
men d kan bilextra skaffe dæ, så lage du bare splitt skjøl. mene den potta kosta 4000,- skal ikkje si for sikkert :P

æ holder på med nåkka lignanes proskjekt faktsik, har hellakka en Carina E GLI Combi, og har satt på gti spoiler og har nesten complett TTE styling. mangle bare frontleppa, men den skal æ mekke skjøl.. eksosn gir mæ holdebry, så vist du kommer over en lur ide så ta bilder og så æ kan se 8)
Ser at d har vært lite framgang på biln no, kordan gåre me den?
har en ustikker fra GTI eksosanlegget som er helt ny, ligger på rommet og samler støv... er bare å ta kontakt vist d er interesse for den potta :wink:
her snakker vi om Venstre side, og det er bare å lage splitt for å få den på bilen! 8)
 #338570  av Optimuz
 
Akkruat nå skjer det fint lite på bilfronten for min del. :( Har lagt muligheten for storforandinger på is, midlertidig :P Lite penger på kontoen, pluss dårlig muligheter for garasje til å holde på i setter en liten stopper for slikt. :(
Eneste som nå skjer er litt småpuss som forkorting av girspak, ny girmansjett og modding av grill.
 #338625  av Carina_E
 
Det står ganske så stille her også, men har fått kjøpt inn noen ting og tang jeg trenger til fangerne nå, så skal prøve å få laget form av fronten og bakfangeren, samt sideskjørtene i helga tenkte jeg.
Så forhåpentligvis så får jeg noe jeg kan støpe de i :D
 #362261  av Carina_E
 
Det var lenge siden det gitt... 8)

Men nå har det endelig skjedd noe her også.
Fått på frontfanger, sideskjørt og bakfangeren.... :D

Endelig...... :evil:

Bilder kommer om ikke mange dagene.

Må finne et egnet sted å ta noen først. Eller bare få tatt noen i det hele tatt.. hehe.
 #362271  av celicat23
 
Hvis du er i maura så er det bare å buse bort til gardermoen. Utenfor flymuseet f.eks.
 #362317  av Carina_E
 
celicat23 skrev:Hvis du er i maura så er det bare å buse bort til gardermoen. Utenfor flymuseet f.eks.

Ja det er et alternativ, men tror jeg vet om ett annet sted også. Men vi se hvordan det blir først...
Bare ikke forvelnt så mye ut av bildene mine.. he
Er ikke like god som deg til å ta bilder Marius.. :D
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21