Side 1 av 1

Koblingsjema MK1

Legg innLagt inn:18 sep 2006 09:02
av Jon Arve
Har en kammerat som driver og bytter motor i en 87 mod MR2 MK1.
Jeg vet ikke hva disse motorene heter, men den han bytter fra er uten kompressor, og den nye motoren er med kompressor, komplett med alle følere, ECU, sikringsboks osv. Men han trenger hjelp til kablingene, da det er visst forskjell på fargekodingene som går fremmover til bilen.

Noen som vet et sted vi kan finne servicemanualer ellerkoblingsskjema for disse to motoralternativene?

Legg innLagt inn:18 sep 2006 09:57
av SuperZite
Du må nesten finne ut hvor motoren kommer fra, har sitti før.

men ta en titt på denne siden.
http://www.padandwheels.com/mr2/4agze/wiring.html

Jeg brukte denne for å sjekke over når jeg bytta motor, men jeg trengte ikke gjøre alt som står der, pga min motor kom fra en mr2 mk1.

Kan være at denne er for motor som har sittet i corolla.

Finner også mye info her http://www.club4ag.com/technical_main.htm

Legg innLagt inn:18 sep 2006 10:12
av Jon Arve
Kompressormotoren er importert fra Japan

Legg innLagt inn:18 sep 2006 10:31
av SuperZite
ok.. men vet du hva for bil den har sitti da? aw11,ae92,ae101 årsmodel osv.

Spec på motorene som er levert i de bilene.
http://www.club4ag.com/faq%20and%20tech ... _specs.htm

Hvor er det du holder til?

Legg innLagt inn:18 sep 2006 23:18
av Jon Arve
Skal sjekke litt rundt dette. Står det noen plass på motoren hvilken type det er?

Legg innLagt inn:29 jan 2007 01:39
av Jon Arve
Ok. Våren nærmer seg med stormskritt og vi må begynne å se å få gjort noe med dette her. Kompressormotoren kommer fra en MK1 MR2. på toppdekselet sto det følgende: SG 4A W10 er dette det samme som 4A-GZE motoren?

Da motoren ankom Norge fra Japan sto den i en avkappet bil. Dvs. at alle kabler fra ECU til motor var inntakte. bortsett fra en ledning til en eksos temp.føler var koblet. Startmotoren er koblet og når vi prøver og starte drar motoren rundt. Men i det den skal tenne, virker det som om tenningen er totalt feil justert.....?

Det kommer en mengde kabel foran i bilen som skal bakover. Er det noen av disse som har en vesentlig faktor for motoren?

Det vi mao trenger er koblingskjema for MR2'n med 4AGE motoren og koblingskjema for bilen med SG 4A W10 motoren evt. 4A-GZE motoren hvis disse er de samme?

noen som kan hjelpe oss?

Legg innLagt inn:29 jan 2007 08:47
av SuperZite
Hei

Hva for model har du? Jeg fikk også min i rear cut, slik som du beskriver med kabler osv. dette er nok en 145 hk motor og den skal det bare være å koble på org lednings nett.

Du fjerner alle kabler etter kontakt til ecu og tar med deg kablene og ecu fra rearcut og setter inn. Så skal det egentlig være å starte opp bilen.

Jeg gjore dette på en 86, rearcut fra en 88 mod. Kan være forskjeller om du har AC.

Legg innLagt inn:29 jan 2007 14:58
av Amund
tror eventuelt toyparts kan hjelpe deg på det området der.

Legg innLagt inn:29 jan 2007 15:31
av tojo
PM sendt :wink: Håper det kan være til hjelp.

Legg innLagt inn:04 feb 2007 01:05
av sethro
Jeg kan det! åssen motor har du kjøpt?

se http://www.zeth-racing.com