Side 1 av 1
Trimming av Mkiii!
Legg innLagt inn:01 okt 2006 20:34
av Meglern
Hva er enkleste måte å få litt ekstra trøkk i mkiii uten å bytte turbo?
Har en helt ny CT26 som har gått 50 mil bare. Kan man få noe mer for en så ny turbo enn en gammel som må overhales? Eller er det mulig å justere noe trykk på den uten at den tar kvelden på første turen?
Hadde vært moro å fått litt mer fraspark. Har liksom gått litt lei av det originale frasparket.... selv om det heller ikke er så dårlig sammenlignet med hva man kjører daglig.
Legg innLagt inn:01 okt 2006 21:48
av tojo
Du kan kjøpe deg en elektronisk boostcontroller å stille opp trykket litt 1-1,1bar.
Andre ting er f.eks Apexi eller KN filter,effektanlegg,Erstatte den orginale turboelbowen(eksosbremsen hehe),fuel cut defenser.
Du har vel MHG(metal topp pakning) og ARP bolter. om du ikke har så ryker topp pakningen før eller senere.
Lykke til med jakten på HK

Legg innLagt inn:02 okt 2006 14:05
av Meglern
Har ikke no metall pakning, men motor skal ut og renoveres i vinter. Var plan å få på metall da. Hvor tjukk pakning bør jeg gå for?
Kommer også nytt effektanlegg. "Eksosbremsen" er borte. Sørget for det da jeg byttet turbo. KN filter kommer også. Men takler luftmengde måleren det?
Hvor mye trykk kan man si er forsvarlig å kjøre med på CT26 uten at den tar kvelden alt for fort?
Legg innLagt inn:02 okt 2006 14:34
av tojo
1,2mm burde være nok. Husk ARP studs.(Kjøp F.eks 1,2mm bead HKS og ARP studs= ca.2500,-)
Luftmengdemåler takler det ja.Om du derimot går for 550dyser så monter Lexus afm "Reg Riemer" løsningen
Ville ikke kjørt noe mer enn 1-1,1bar over tid på en CT26,om du har planer om høyere trykk ville jeg byttet turbo.
Legg innLagt inn:02 okt 2006 16:49
av Meglern
HVor mye tror du det er mulig å få i bytte for en mer eller mindre ny turbo? Hvor mye snakker vi om får en som er hakket større?
Legg innLagt inn:02 okt 2006 19:50
av tojo
Hvor mye hk har du planer om?
Angående bytte av turboen din i en annen vet jeg ikke, ring
Tlf: 32 76 70 00 (
http://www.gikturbo.no ) å hør etter pris. Kan tenke meg ca 6000 - 8000,-
Legg innLagt inn:02 okt 2006 21:15
av Meglern
Tenker ikke dra den alt for langt. Hadde vært gøy å dratt den rett i overkant av 300 hk i første omgang. Ved evt bytte av turbo så øker jo sjansen for at man drar den hakket lengre. Spørs hvor mye ekstra som det da baller på seg. I første omgang får vi ta et lite steg og så ta den videre når jeg da har gått lei av effekten og vil ha mer. Alt står og henger på hvor dyrt det blir å bytte toppakning og stempler og klutsj og andre overraskelser som dukker opp i vinter....
Legg innLagt inn:02 okt 2006 21:51
av tojo
For å få 300hk, kan du bruke orginalturbo å justere opp litt ,effektanlegg og luftfilter.