Diagnose? Feilsøking?
Legg innLagt inn:03 okt 2006 16:15
Hei og hopp!
Har et spørsmål som vanlig..
Vet det finnes mange guruer her inne når det gjelder motor generelt og spess. mr2 - 3sgte..
Jeg har følgende symptomer :
- Høyt forbruk
- Turboen lader ikke skikkelig når varm (virker som den bestemmer selv)
Noen som har råd/tips?
Har nå bestillt måler, så får jeg montere å se hvor mye den lader..
Den orginale måleren (jaja, jeg vet hvor dårlig den er
), den viser ikke mer en litt under halv når turboen lader "maks" i 4. gir når motoren er skikkelig driftsvarm...
Men noen ganger før jeg når det magiske punktet på temp. måler'n så lader den som baaare det...faktisk nesten 3/4 av det den orginale måleren viser...så hva er da galt med driftsvarm motor???
Har Toyota noen form for diagnose-verktøy for feilsøking?? For å finne ut eventuellt hvilken komponent(er) som er feilen...!
Trenger sårt hjelp..
Den oppførte seg ikke slik når jeg kjøpte den..
Også er det litt kjedelig å vite det at det er sååå mye mer som ligger på lur, men som ikke kommer til..
Å ja..jeg har skifta luft filter...tenkte jeg skulle prøve å blokkere T-VSV slangen, for å se om det kan ha noe med saken å gjøre...men da må jeg nesten montere måler først..
Takker stoort for alle konstruktive svar!
Bilens oppsett..
- Åpent sportsluftfilter
- Orginal downpipe
- Effektanlegg etter org. DP
- Orgianlt turbotrykk
- Ingen BC
Har et spørsmål som vanlig..
Vet det finnes mange guruer her inne når det gjelder motor generelt og spess. mr2 - 3sgte..
Jeg har følgende symptomer :
- Høyt forbruk
- Turboen lader ikke skikkelig når varm (virker som den bestemmer selv)
Noen som har råd/tips?
Har nå bestillt måler, så får jeg montere å se hvor mye den lader..
Den orginale måleren (jaja, jeg vet hvor dårlig den er

Men noen ganger før jeg når det magiske punktet på temp. måler'n så lader den som baaare det...faktisk nesten 3/4 av det den orginale måleren viser...så hva er da galt med driftsvarm motor???
Har Toyota noen form for diagnose-verktøy for feilsøking?? For å finne ut eventuellt hvilken komponent(er) som er feilen...!
Trenger sårt hjelp..

Også er det litt kjedelig å vite det at det er sååå mye mer som ligger på lur, men som ikke kommer til..

Å ja..jeg har skifta luft filter...tenkte jeg skulle prøve å blokkere T-VSV slangen, for å se om det kan ha noe med saken å gjøre...men da må jeg nesten montere måler først..

Takker stoort for alle konstruktive svar!

Bilens oppsett..
- Åpent sportsluftfilter
- Orginal downpipe
- Effektanlegg etter org. DP
- Orgianlt turbotrykk
- Ingen BC