Side 1 av 2

Problem-akselrasjon.. hm..

Legg innLagt inn:03 okt 2006 21:58
av Mr2Even
Etter mye om og men, er bilen min nå kjempefin å kjøre, men akselrasjonen er ikke helt som den skal . Har kjøpt nye kabler, fordeler-lokk, rotor, kjekket tenning, trottel-sensor, tatt comp-test og alt er helt som det skal. Har også ny cluch, men enda er ikke "skyvet"/ akselrasjonen som den skal.
Hva kan være årsaken tro ?? Noen gode forslag ?

Legg innLagt inn:03 okt 2006 22:02
av FireWalk
dårlig TPS, dårlig lambda... sjekket noe av det?

Legg innLagt inn:03 okt 2006 22:03
av Mr2Even
FireWalk skrev:dårlig TPS, dårlig lambda... sjekket noe av det?
Lambdaen er ny men TPS hva er det ? Har ingen feilkoder heller. hm

Legg innLagt inn:04 okt 2006 06:50
av CelicaTurbo
tps er trottlesensoren, som du har byttet.. jeg har ingen spesiellt gode forslag, men om bensinforbruket er høyt så sjekk også kaldstartdysen og motortempsensoren..

Legg innLagt inn:04 okt 2006 07:39
av Mr2Even
CelicaTurbo skrev:tps er trottlesensoren, som du har byttet.. jeg har ingen spesiellt gode forslag, men om bensinforbruket er høyt så sjekk også kaldstartdysen og motortempsensoren..
Har ikke byttet t-sensoren, men justert den og nå er den ok. Tror kanskje jeg må gjøre en enda grundigere kontroll/måling av den. Skal kjekke kaldstartdysen og motortempsensoren også. Takk

Legg innLagt inn:04 okt 2006 13:35
av møkkamann
Lambda brukes ikke under pådrag. Sjekk tenningen, er nesten sikker på at det er den som står feil. Denne må sjekkes når men bytter tenningsdeler.

Legg innLagt inn:05 okt 2006 09:49
av Mr2Even
møkkamann skrev:Lambda brukes ikke under pådrag. Sjekk tenningen, er nesten sikker på at det er den som står feil. Denne må sjekkes når men bytter tenningsdeler.
Tenningen er justert riktig, men ikke noe bedring av den grunn heller.
Hører en slags svak klonkelyd når motoren går. Hva kommer denne lyden av?

Legg innLagt inn:05 okt 2006 10:25
av møkkamann
Mr2Even skrev:
møkkamann skrev:Lambda brukes ikke under pådrag. Sjekk tenningen, er nesten sikker på at det er den som står feil. Denne må sjekkes når men bytter tenningsdeler.
Tenningen er justert riktig, men ikke noe bedring av den grunn heller.
Hører en slags svak klonkelyd når motoren går. Hva kommer denne lyden av?
Har vært borte i at reg reimen har hoppet ett hakk, dette vil gi et merkelig drag på bilen. Kammene kan være slitt slik at de ikke løfter så høyt som de skal, man tviler på det. Hva står tenningen på? Klonkelyd? Hele tiden? Stiger med turtall?

Legg innLagt inn:05 okt 2006 10:29
av Mr2Even
Tenningen står på 10grader. Hopper reima av, får man stillt tenninga da da?

Legg innLagt inn:05 okt 2006 19:54
av Larsen
Mr2Even skrev:Tenningen står på 10grader. Hopper reima av, får man stillt tenninga da da?
Hadde reima hoppet så hadde ikke sansyneligvis ikke tenningen vært riktig. Den kan jo ha hoppet over kun på eksosen kammen som er den fordeleren ikke står på, men tror ikke det.. Du har stilt tenningen mens motorstyringen var i diagnosemodus?

Det går jo ann å sjekke om ventilklaringen er riktig også. Eventuelt så kan det være noe feil med luftmengdemåleren.

Legg innLagt inn:05 okt 2006 22:01
av Mr2Even
Larsen skrev:
Mr2Even skrev:Tenningen står på 10grader. Hopper reima av, får man stillt tenninga da da?
Hadde reima hoppet så hadde ikke sansyneligvis ikke tenningen vært riktig. Den kan jo ha hoppet over kun på eksosen kammen som er den fordeleren ikke står på, men tror ikke det.. Du har stilt tenningen mens motorstyringen var i diagnosemodus?

Det går jo ann å sjekke om ventilklaringen er riktig også. Eventuelt så kan det være noe feil med luftmengdemåleren.
Ok ja hadde kontakt fra E1-T1 eller hva det nå var. MOtoren har bare gått 70000km etter full overhaldig, kan ventilene være i ulage allerede nå da?
Mener du luftmengde-måleren i filterbokse?

Legg innLagt inn:05 okt 2006 22:16
av Larsen
Mr2Even skrev:
Larsen skrev:
Mr2Even skrev:Tenningen står på 10grader. Hopper reima av, får man stillt tenninga da da?
Hadde reima hoppet så hadde ikke sansyneligvis ikke tenningen vært riktig. Den kan jo ha hoppet over kun på eksosen kammen som er den fordeleren ikke står på, men tror ikke det.. Du har stilt tenningen mens motorstyringen var i diagnosemodus?

Det går jo ann å sjekke om ventilklaringen er riktig også. Eventuelt så kan det være noe feil med luftmengdemåleren.
Ok ja hadde kontakt fra E1-T1 eller hva det nå var. MOtoren har bare gått 70000km etter full overhaldig, kan ventilene være i ulage allerede nå da?
Mener du luftmengde-måleren i filterbokse?
Er kanskje litt tidelig for at den skal trenge å shimse opp da. KAn være feil på luftmengdemålere. Den står etter etter luftfilteret ja. Er ikke altid at feil på denne dukker opp på ecuen. men ikke skru på den selv uten å vite hva du gjør. Den er lett å ødelegge og dyr.

Legg innLagt inn:05 okt 2006 22:26
av Mr2Even
Larsen skrev:
Mr2Even skrev:
Larsen skrev: Hadde reima hoppet så hadde ikke sansyneligvis ikke tenningen vært riktig. Den kan jo ha hoppet over kun på eksosen kammen som er den fordeleren ikke står på, men tror ikke det.. Du har stilt tenningen mens motorstyringen var i diagnosemodus?

Det går jo ann å sjekke om ventilklaringen er riktig også. Eventuelt så kan det være noe feil med luftmengdemåleren.
Ok ja hadde kontakt fra E1-T1 eller hva det nå var. MOtoren har bare gått 70000km etter full overhaldig, kan ventilene være i ulage allerede nå da?
Mener du luftmengde-måleren i filterbokse?
Er kanskje litt tidelig for at den skal trenge å shimse opp da. KAn være feil på luftmengdemålere. Den står etter etter luftfilteret ja. Er ikke altid at feil på denne dukker opp på ecuen. men ikke skru på den selv uten å vite hva du gjør. Den er lett å ødelegge og dyr.
Er den dyr? DEt er den lille føleren du mener? Kan den være så dyr da?
Kan man skru på den? er ikke den bare helt lukket?

Legg innLagt inn:05 okt 2006 22:30
av Dalan
Det er ikke luftmengdemåler på 3SGE

Legg innLagt inn:05 okt 2006 22:32
av Larsen
Dalan skrev:Det er ikke luftmengdemåler på 3SGE
ok.Det vet jeg vel egentlig :oops: