Side 1 av 1

Orginale Turbotrykk måler tuller seg.

Legg innLagt inn:14 okt 2006 14:21
av injee
Hei!

Som topic sier er det den orginale ladetrykk måleren min som tuller seg.
Den kicker inn av og til bare. (men for all del, turboen funker som f....)
Virker som det kan være dårlig kontakt en plass (?)
Noen ganger når jeg starer bilen, så kommer den.. men så dør den plutselig..

Er en gen.3 turbo maskin om det skulle ha noe som helst å si...

Legg innLagt inn:14 okt 2006 16:06
av Xlr8
kan vere sensoren til måleren som kødder. går der en slange inn til målern? isåfall sjekk att den ikke er i klem lr noe slikt

Legg innLagt inn:14 okt 2006 16:21
av injee
Ja - fikk tips om at det var vakum-slange som styrte det der.
Kan hende det er lekkasje på den? Eller som du sier at den er i klem....

Er det noe hokus pokus og montere annen trykk måler? Den orginale er jo forsåvidt useless...
Hva må til itilfelle?

Legg innLagt inn:14 okt 2006 17:31
av Xlr8
er ikke noe hokus pokus som du sier:P men du bør ha litt ferdigheter:P
men skal gå ganske grett de som er mest stress er og få satt opp måleren:P

er ledingner til lys som må trekkest og rør som går fra innsuget til måleren.

Legg innLagt inn:14 okt 2006 17:47
av WaxFraq
hmm..på min så er det elektronisk org. måler..ingen vacuum slange der..
mulig det er gjort om på gen.3 da..

men det er ikke noe hokus pokus som Xlr8 sier..

men du bør kanskje ha en dremel..det fungerte værtfall veldig bra for min del...monterte en på torsdag jeg...

jeg tok utgangspunkt i hullet til sigarett tenneren...og fordi jeg røyker så har jeg konsekvent lighter med meg uansett liksom så...
synes værtfall det ble helt greit..

Legg innLagt inn:14 okt 2006 19:08
av injee
Jeg har liggende sånn greier til a-stolpen, med plass til 3 målerer.
Tenkte kanskje å få den på plass....

Godt muligt det ikke er vakum slange.. jeg vet ikke, men skal se på det når jeg kommer hjem.. =) Må ha en eller annen måler ivertfall:)
greit og vite at ting funker som det skal! og at bilen har det bra! :)

Legg innLagt inn:14 okt 2006 19:10
av injee
Xlr8 skrev:kan vere sensoren til måleren som kødder. går der en slange inn til målern? isåfall sjekk att den ikke er i klem lr noe slikt
Det går ingen slange helt inn nei. En eller annen plass så er det elektronikk som styrer den teite nåla....Vet ikke hvordan det funker jeg... derfor jeg spør her. :) men ingen slange, såpass vet jeg :)

Legg innLagt inn:14 okt 2006 20:44
av CelicaTurbo
Siden det er snakk om en 3. gen motor, om jeg ikke tar helt feil så drives turbotrykksmåleren av samme sensor som brukes av ECU til å beregne luftmengden som går inn i motor.. det vil si at om sensoren hadde vært et problem hadde motoren heller ikke gått korrekt, problemet ditt er nok elektrisk av et slag, og da tilknyttet turbotrykksmåleren, ikke sensoren. Jeg vet ikke hvordan det der henger sammen for jeg har aldri undersøkt hvordan det der er koblet, men det er godt mulig at problemet ditt er så enkelt som at måleren i dashen har en løs jording eller signalledning ;)

Legg innLagt inn:16 okt 2006 08:17
av injee
Kanon! Da skal jeg sjekke det. Godt muligt sånn som du sier CelicaTurbo!
Motoren går som en klokke på tomgang, og når jeg drar litt på - alt virker akuratt som det skal... sparker godt i fra! :-)
Er liksom bare ett irritasjonsmoment når den nåla ligger dau. Ting skal virke! :-)