TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prisvurdering ved et evt. salg av min Mr2 Turbo

  • For salgsannonser for biler.
For salgsannonser for biler.
 #204967  av cameleon
 
Dette er kun et vurdering fra min side, så har ikke direkte planer om å selge min mr2. Dette med tanke på at OM jeg skulle ha solgt den, så må kjøperen ha eksepsjonelt dype lommer i forhold til en dønn orginal mr2. gti eller turbo. Men hadde vært moro å hørt hva folket tror jeg muligens kunne ha fått igjen for den om jeg hadde kommet i en slik situasjon der jeg måtte selge :)

Det var orginalt en 90 GTI, men som nå er swappet til en 2.gen turbo. Bilen er garantert en av de mest påkostede Mr2'ene i hele landet, og fremstår som strøken.

En kort liste over noe av det som er gjort det siste året:

Fullt Trust Bodykit
Nylig hellakkert i Black Mica Pearl
18*9 bak og 18*8 Chrome TSW Kyalami felger
Byttet til 2.gen 3s-gte motor
Grex Alcon bremser (4 potts)
Grex Alcon Slissede bremseskiver
Nye calippere bak lakkert i samme farge som Grex Alcon
Nye Bremseskiver bak
94+ baklykter
helt nye KYB AGX dempere
Blitz Nur Spec eksos
Downpipe
Hvite blinkers side og foran
2 helt nye grøftlys
Recaro seter
Pioneer cd spiller samt infinity ref frontsett
customlaget stabstag i motorrom
Hks Ssqv dump
greddy boostcontroller
helt ny ct20 turbo
Nye stempel
ny regreim
apexi luftfilter
Ny vannpumpe
Diverse MOMO interiør (ratt, gulvmatter, skulderputer etc)


Mye mer og skrive og det er gjort mye mye mer med den, men har ikke alt i hodet her og nå.

Bilen har det siste året inkl deler og alt blitt påkostet nermere 200.000.

SÃ¥ hva tror folket ?
Vedlegg
rec-mr2.JPG
rec-mr2.JPG (88.27 kiB) Vist 3380 ganger

 #204987  av Dr.Ling
 
La oss se... din er jo påkostet endel mer enn min, nemlig følgende: Nylakkering, Grex Alcon bremser og bremseskiver, Downpipe, Recaro seter, Hks Ssqv dump, GReddy boostcontroller, ny CT20b, Nye stempel, og Apexi filter.

Hadde ikke solgt min under 200.000,- ;), så da må du vel få kreve 250.000,- for din :D ....... hvis du skulle selge den.

Mange vil si at det er markedet som bestemmer hva den er verdt (det du evt. ville fått solgt den for), men jeg er ikke enig, markedsøkonomi er bare jåss og fungerer ikke; Det er din bil, så du bestmmer hva den er verdt... selv om ingen er enig ;)

Jeg ville spinket og spart på alt annet ellers (hus, familie, mat, elektrisitet osv) slik at du ikke kommer i den knipa at du MÅ selge bilen. Det er ihvertfall sånn jeg gjør det. Har ikke spist middag på flere år, og alle klærne mine er gaver fra jul og bursdager.

 #205032  av cameleon
 
Dr.Ling skrev:La oss se... din er jo påkostet endel mer enn min, nemlig følgende: Nylakkering, Grex Alcon bremser og bremseskiver, Downpipe, Recaro seter, Hks Ssqv dump, GReddy boostcontroller, ny CT20b, Nye stempel, og Apexi filter.

Hadde ikke solgt min under 200.000,- ;), så da må du vel få kreve 250.000,- for din :D ....... hvis du skulle selge den.

Mange vil si at det er markedet som bestemmer hva den er verdt (det du evt. ville fått solgt den for), men jeg er ikke enig, markedsøkonomi er bare jåss og fungerer ikke; Det er din bil, så du bestmmer hva den er verdt... selv om ingen er enig ;)

Jeg ville spinket og spart på alt annet ellers (hus, familie, mat, elektrisitet osv) slik at du ikke kommer i den knipa at du MÅ selge bilen. Det er ihvertfall sånn jeg gjør det. Har ikke spist middag på flere år, og alle klærne mine er gaver fra jul og bursdager.
Hehe er temmelig enig sånnsett :D
Bilen kunne jo nødig vært solgt for mindre, men da hadde det også vært deler som ikke hadde blitt inkludert ved salget. Er en god del mer deler som er brukt på den bilen der, men man får jo aldri lagt alt på papiret.

Bilen blir nok ikke solgt slik jeg ser det. Er alt for mye historie og personlig som ligger bak den. Den har strengt tatt vært et stort pengesluk på alle mulige måter. Men er jo glad i den da hehe...

 #205046  av Andreazz
 
Dr.Ling skrev:
Jeg ville spinket og spart på alt annet ellers (hus, familie, mat, elektrisitet osv) slik at du ikke kommer i den knipa at du MÅ selge bilen. Det er ihvertfall sånn jeg gjør det. Har ikke spist middag på flere år, og alle klærne mine er gaver fra jul og bursdager.
Seriøst?

Jeg er meget bilinterisert, kan vell si at jeg er høyt over snittet hva gjelder lidenskapen for kjøretøy.
Men jeg vet også godt at det finnes større og mer viktige ting i verden.. Jeg prioriter heller å ha en pen leilighet, reise på ferie, spise ordentlig mat, gjøre ting med venner og famile osv en å kun bruke alle pengene på bilen. Men det betyr ikke at jeg ikke bruker penger på bilen :wink: Men jeg mener bare at det tross alt finnes mer i verden..

Når det kommer til hva en slik bil er verdt, så er vell det ganske relativt.
Bestefaren din mener jo selvsagt at det er en ubrukelig, bråkete jævelskap som er verdt 0. Men igjen så kan du sikkert finne en entusiast som kan være villig til å betale 300k for en 15år gammel Toyota..
Salg av slike biler starter ofte slik Kim gjør her nå, at man bare lufter ideen, og egentlig ikke er klar for å selge. Man skal bare se ann mulighetene, men så plutselig en dag er den solgt, og forhåpentlighvis for en sum man er fornøyd med.
De siste åra har F&F filmene, GATEBIL osv gjort at miljøet og innteressen har eksplodert, nå skal jo "alle" 18åringer (og sikkert like mange 30åringer) ha fete felger, helst turbo og påppåff osv. Så omsettningen, og muligheten til å få litt igjen, av biler av slik kaliber øker vell gjerne bare mer og mer? Folk har jo dessuten et par kroner mer å rutte med i dag en f.eks 10-15år sia..

 #205060  av sindrejl
 
Dr.Ling skrev:La oss se... din er jo påkostet endel mer enn min, nemlig følgende: Nylakkering, Grex Alcon bremser og bremseskiver, Downpipe, Recaro seter, Hks Ssqv dump, GReddy boostcontroller, ny CT20b, Nye stempel, og Apexi filter.

Hadde ikke solgt min under 200.000,- ;), så da må du vel få kreve 250.000,- for din :D ....... hvis du skulle selge den.

Mange vil si at det er markedet som bestemmer hva den er verdt (det du evt. ville fått solgt den for), men jeg er ikke enig, markedsøkonomi er bare jåss og fungerer ikke; Det er din bil, så du bestmmer hva den er verdt... selv om ingen er enig ;)

Jeg ville spinket og spart på alt annet ellers (hus, familie, mat, elektrisitet osv) slik at du ikke kommer i den knipa at du MÅ selge bilen. Det er ihvertfall sånn jeg gjør det. Har ikke spist middag på flere år, og alle klærne mine er gaver fra jul og bursdager.
greit jeg verdsetter en kul bil, men å spise en god middag og ha på seg klær man liker å ha litt penger til overs er faktisk litt viktig i mine øyne, ellers er vitsen med å leve litt liten.

 #205110  av erling
 
Dr.Ling skrev:Jeg ville spinket og spart på alt annet ellers (hus, familie, mat, elektrisitet osv) slik at du ikke kommer i den knipa at du MÅ selge bilen. Det er ihvertfall sånn jeg gjør det. Har ikke spist middag på flere år, og alle klærne mine er gaver fra jul og bursdager.
Synes den der var litt kul jeg :D Er dette som er ekte entusiast. 8) Synes selv jeg er litt gniten på en del ting, men går nok på en smell og spiser middag opp til flere ganger i uka :D

 #205115  av cameleon
 
Andreazz skrev:Når det kommer til hva en slik bil er verdt, så er vell det ganske relativt.
Bestefaren din mener jo selvsagt at det er en ubrukelig, bråkete jævelskap som er verdt 0. Men igjen så kan du sikkert finne en entusiast som kan være villig til å betale 300k for en 15år gammel Toyota..
Salg av slike biler starter ofte slik Kim gjør her nå, at man bare lufter ideen, og egentlig ikke er klar for å selge. Man skal bare se ann mulighetene, men så plutselig en dag er den solgt, og forhåpentlighvis for en sum man er fornøyd med.
De siste åra har F&F filmene, GATEBIL osv gjort at miljøet og innteressen har eksplodert, nå skal jo "alle" 18åringer (og sikkert like mange 30åringer) ha fete felger, helst turbo og påppåff osv. Så omsettningen, og muligheten til å få litt igjen, av biler av slik kaliber øker vell gjerne bare mer og mer? Folk har jo dessuten et par kroner mer å rutte med i dag en f.eks 10-15år sia..
Stemmer nok det som du sier her :wink:

Har personlig ikke planer om å selge denne bilen for øyeblikket, og har nok stor tro på at dette er en bil som aldri blir solgt, selv om jeg hadde fått det eller mer enn hva jeg ønsker for den. Men er som sagt interessant å få litt innblikk i hva verdien på en slik bil eventuelt kunne ha vært. Har vært en del fram og tilbake angående dette temaet flere ganger. Vurderte å legge den ut for salg i sommer siden jeg var inne på tanken på å skaffe meg en Ferrari 348.

Men etter å ha kjørt et par av disse italienerne, så bestemte jeg meg for å beholde mr2'en. Dette mest på grunn av at prisnivået på servicene av ferrari rett og slett ikke var interessant for fem flate øre, selv om det for min del der og da og per i dag ikke har vært noe som hadde ført til en økonomisk krise. har brukt tilsvarende og vel så det for å få mr2'en til å se fin ut opp gjennom årene som det ville ha kostet å vedlikeholdt en slik ferrari. såfremt det ikke hadde endt i et mekanisk havari på en eller annen måte med ferrarien. men det er jo noe man aldri kan garantere ikke ville ha skjedd. er uansett en billigere affære å skifte motor på en mr2 enn en 348 :wink:

Men noen ganger så kan det jo komme opp tilfeller der man overhodet ikke har noe annet valg enn å selge. Noe som ikke nødvendigvis trenger å handle om økonomiske problemer. :)

 #205204  av chris
 
Er nok bare å glemme å få 200k for en ikke-godkjent 2.gen turbo.. styling eller ikke..

 #205205  av Turbotrille
 
chris skrev:Er nok bare å glemme å få 200k for en ikke-godkjent 2.gen turbo.. styling eller ikke..
Gjerne en av grunnene til at han absolutt ikke har tenkt å selge.. ;)
Kjenner meg igjen der ja. :)

 #205207  av cameleon
 
chris skrev:Er nok bare å glemme å få 200k for en ikke-godkjent 2.gen turbo.. styling eller ikke..
den blir omregga til turbo innen noen månder. :wink:
venter på at markus skal få papirene sine, så braker det løs :)