Side 1 av 2
Registrering av MKIV på vinterdekk
Legg innLagt inn:01 nov 2006 14:23
av Kilgallon
Hva vil biltilsynet ha å si på dette? Siden dette ikke er org felgene vinterdekka står på.
Evt hvilken felg og dekk dimmensjon vil de godkjenne på vinterdekka?
Legg innLagt inn:01 nov 2006 19:38
av @lpher
Vinterdekk er nok ingen unnskyldning for å ikke benytte originalfelger ved besiktning vil jeg tro...
Eurospec står oppført med 8x17" og 235/40 hele veien rundt for vinterhjul i manuelen...
Legg innLagt inn:01 nov 2006 20:06
av Kilgallon
Ok. Kan man bare bruke en annen felg eller stålfelg da?
Eller MÅ felgen være orginal?
Legg innLagt inn:01 nov 2006 22:37
av tommis
Jeg godkjente min med vinterdekk på 16" i juni som jeg hadde lånt

Legg innLagt inn:01 nov 2006 22:51
av @lpher
Om det er sommer eller vinterdekk på originalfelgene spiller nok ingen rolle nei

Legg innLagt inn:01 nov 2006 22:55
av @lpher
Hang on a minute...skal bilen regges på unntaksregel eller på "vanlig" vis?

Legg innLagt inn:02 nov 2006 13:12
av Kilgallon
@lpher skrev:Hang on a minute...skal bilen regges på unntaksregel eller på "vanlig" vis? 
Det har jeg ikke bestemt meg for ennå.
Men hva vil du anbefale da?
Hvordan er unntaksregel da?
Legg innLagt inn:02 nov 2006 15:59
av 95TT
jeg lurer også på dette, tenkte regge min neste måned, men jeg har jo ikke vinterdekk. står sommerdekk på den, men den skal ikke brukes i vinter heller da. kun sommerkjøring på denne bilen, det er orginal felger på bilen, men sommerdekk som står på. håper jeg får godkjent med de som står på selv om det er sommerdekk liksom. men dekkene som står på er jo mye bredere enn orginalt. har det noe å si. står 285 bak og 245 foran. kan de stoppe meg på det også ?
Legg innLagt inn:02 nov 2006 16:01
av 95TT
stikker jo ikke ut eller problemer med sving eller noe, så har jo ikke noen praktisk betydning for bilen i allefall. kjedelig å måtte kjøpe nye dekk på orginal felga og så kjøpe nye dekk på de felgene jeg har bestilt når de kommer.. litt dyrt.. men mer å brenne opp til sommeren da. :p
Legg innLagt inn:02 nov 2006 22:12
av @lpher
Kilgallon skrev:
Det har jeg ikke bestemt meg for ennå.
Men hva vil du anbefale da?
Hvordan er unntaksregel da?
Om du skal modde noe som helst på den...så er det nok verdt bryet å få den godkjent på "vanlig" vis...OM det lar seg gjøre
Søk her på forumet ang. info om unntaksregelen

Legg innLagt inn:02 nov 2006 22:13
av @lpher
95TT skrev:jeg lurer også på dette, tenkte regge min neste måned, men jeg har jo ikke vinterdekk. står sommerdekk på den, men den skal ikke brukes i vinter heller da. kun sommerkjøring på denne bilen, det er orginal felger på bilen, men sommerdekk som står på. håper jeg får godkjent med de som står på selv om det er sommerdekk liksom. men dekkene som står på er jo mye bredere enn orginalt. har det noe å si. står 285 bak og 245 foran. kan de stoppe meg på det også ?
Om du ikke har papirer på at bilen er godkjent med disse dekkdimensjonene så KAN du få krav om å endre ja...dessverre...
Legg innLagt inn:02 nov 2006 22:15
av @lpher
95TT skrev:stikker jo ikke ut eller problemer med sving eller noe, så har jo ikke noen praktisk betydning for bilen i allefall. kjedelig å måtte kjøpe nye dekk på orginal felga og så kjøpe nye dekk på de felgene jeg har bestilt når de kommer.. litt dyrt.. men mer å brenne opp til sommeren da. :p
Om biltilsynet/trafikkstasjonen ikke finner papirer på felger/dekk...OM de ber om det...så gjør de det til et problem...husk dette er en statlig bedrift...or worse...
Legg innLagt inn:03 nov 2006 11:07
av Kilgallon
@lpher skrev:Kilgallon skrev:
Det har jeg ikke bestemt meg for ennå.
Men hva vil du anbefale da?
Hvordan er unntaksregel da?
Om du skal modde noe som helst på den...så er det nok verdt bryet å få den godkjent på "vnalig" vis...OM det lar seg gjøre 
Søk her på forumet ang. info om unntaksregelen 
Så hvis jeg viser bilen på vanlig vis, så må den ikke være 100% orginal da eller?
Legg innLagt inn:03 nov 2006 14:55
av 95TT
tror det er litt misforståelser her. hvis du har deler som er tüv godkjente så kan du slenge de på hvilken som helst bil, er de ikke det så kan de hindre deg i å få regga den på biltilsynet, så om du har jspec , us spec eller eursospec så er det same shit. no tüv no go. men det kommer selvfølgelig aller mest ann på han som står og vurderer saken, har han en god dag så går den kanskje gjennom med noen deler som ikke er tuv, har han en dårlig dag går den garantert ikke gjennom. så det er liksom mannen på biltilsynet som avgjør til syvende og sist. men ser bilen ren og pen og orginal ut så er det ett godt utgangspunkt. stikker turbon opp av panseret har 100 målere inni bilen og har ett lydnivå sammenlignet med en f-16 med afterburneren på, så sier det seg selv at her er det noe riv ruskende gale. men det at man lettere får godkjent en eurospec med mods enn en u.s spec er nok litt bull er jeg redd. men sikkert mange med eurospec som innbiller seg det da.

Legg innLagt inn:03 nov 2006 15:36
av Kilgallon
Jeg får bare håpe på det beste og krysse fingrene jeg da
