Side 1 av 1

Drag Racing er ikke helt ufarlig :S

Legg innLagt inn:05 nov 2006 17:48
av GhostRider88
Jeg skal ALDRI begynne med drag race etter dette :S


Legg innLagt inn:05 nov 2006 19:24
av sleeper
er en del krefter i sving på det nivået der ja...

Legg innLagt inn:05 nov 2006 21:27
av GhostRider88
sleeper skrev:er en del krefter i sving på det nivået der ja...
ja det er ikke rart at det går galt med tanke på hva de fyller tanken med. Kan si det sånn at det er "litt" sterkere enn vanlig 95 blyfri ;)

Legg innLagt inn:06 nov 2006 18:16
av Stiansen
Heldigvis for mange av de der så er sikkertheten på topp i bilene :wink:
Hvis ikke..They`re all dead :P

Legg innLagt inn:06 nov 2006 21:19
av Kilgallon
Dette så ikke mye trygt ut, ikke noe jeg har lyst til å prøve iallefall.

Legg innLagt inn:07 nov 2006 00:16
av grimfer
Som brann- og redningsmann på dragrace-stevner har jeg ikke sett mye slik dramatikk her i Norge. Men klart det kan skje mye når en top fuel dragster med 7500 nitrometan-hester blåser toppakninga...

Heldigvis er førerne ganske godt beskytta. Og selv om f. eks en brann ser voldsom ut, er den gjerne ikke så veldig varm, og det brukes en blanding av CO2 og skum i slokning. Det kjøler raskt ned...

De brannene vi kunne se her, var for det meste motoroljebranner. Nitrometan brenner med usynlig flamme. Det er det jeg helst vil unngå å oppleve...

Legg innLagt inn:07 nov 2006 09:14
av sleeper
grimfer skrev:Som brann- og redningsmann på dragrace-stevner har jeg ikke sett mye slik dramatikk her i Norge. Men klart det kan skje mye når en top fuel dragster med 7500 nitrometan-hester blåser toppakninga..
må bare kvelrulere litt...en top fueler har ikke topp pakning... :wink:

Legg innLagt inn:07 nov 2006 11:49
av GhostRider88
grimfer skrev:Som brann- og redningsmann på dragrace-stevner har jeg ikke sett mye slik dramatikk her i Norge. Men klart det kan skje mye når en top fuel dragster med 7500 nitrometan-hester blåser toppakninga...

Heldigvis er førerne ganske godt beskytta. Og selv om f. eks en brann ser voldsom ut, er den gjerne ikke så veldig varm, og det brukes en blanding av CO2 og skum i slokning. Det kjøler raskt ned...

De brannene vi kunne se her, var for det meste motoroljebranner. Nitrometan brenner med usynlig flamme. Det er det jeg helst vil unngå å oppleve...
det nermeste vi kommer slike ulykker her i Norge må vell være når Harrald i fra senkveld på tv2 skulle prøve ut en dragster, og like før han skulle starte så bomgira han så hele girkassa røyk... ikke billig reprasjon akkurat :P

Legg innLagt inn:07 nov 2006 17:59
av sleeper
GhostRider88 skrev:
grimfer skrev:Som brann- og redningsmann på dragrace-stevner har jeg ikke sett mye slik dramatikk her i Norge. Men klart det kan skje mye når en top fuel dragster med 7500 nitrometan-hester blåser toppakninga...

Heldigvis er førerne ganske godt beskytta. Og selv om f. eks en brann ser voldsom ut, er den gjerne ikke så veldig varm, og det brukes en blanding av CO2 og skum i slokning. Det kjøler raskt ned...

De brannene vi kunne se her, var for det meste motoroljebranner. Nitrometan brenner med usynlig flamme. Det er det jeg helst vil unngå å oppleve...
det nermeste vi kommer slike ulykker her i Norge må vell være når Harrald i fra senkveld på tv2 skulle prøve ut en dragster, og like før han skulle starte så bomgira han så hele girkassa røyk... ikke billig reprasjon akkurat :P
er i det kverulerende hjørnet i dag...

det var ikke i norge, men i england..

Legg innLagt inn:07 nov 2006 19:07
av grimfer
sleeper skrev:
grimfer skrev:Som brann- og redningsmann på dragrace-stevner har jeg ikke sett mye slik dramatikk her i Norge. Men klart det kan skje mye når en top fuel dragster med 7500 nitrometan-hester blåser toppakninga..
må bare kvelrulere litt...en top fueler har ikke topp pakning... :wink:
Nå skal ikke jeg være altfor påståelig, er ikke noen mekaniker, men så vidt jeg vet, bruker top fuelere (etter amerikansk regelverk) kobberpakninger med o-ringer som er nedfelt i øvre del av sylinderne... Så hvis det stemmer, må det vel kalles en slags toppakning...

Legg innLagt inn:07 nov 2006 19:11
av grimfer
GhostRider88 skrev:
grimfer skrev:Som brann- og redningsmann på dragrace-stevner har jeg ikke sett mye slik dramatikk her i Norge. Men klart det kan skje mye når en top fuel dragster med 7500 nitrometan-hester blåser toppakninga...

Heldigvis er førerne ganske godt beskytta. Og selv om f. eks en brann ser voldsom ut, er den gjerne ikke så veldig varm, og det brukes en blanding av CO2 og skum i slokning. Det kjøler raskt ned...

De brannene vi kunne se her, var for det meste motoroljebranner. Nitrometan brenner med usynlig flamme. Det er det jeg helst vil unngå å oppleve...
det nermeste vi kommer slike ulykker her i Norge må vell være når Harrald i fra senkveld på tv2 skulle prøve ut en dragster, og like før han skulle starte så bomgira han så hele girkassa røyk... ikke billig reprasjon akkurat :P
Vi har nok sett en del verre ting enn det, vi har hatt noen stygge smell i railsen og jeg så selv en top fueler blåse toppen bare 20 meter fra meg i det den passerte 402 meters merket... Og en overtent pro mod (tror jeg), og en haug med knuste differ, girkasser, blåste bunnpanner osv. Men ingen personskader de siste åra, heldigvis.

I sommer hadde vi gressbrann også!

Legg innLagt inn:07 nov 2006 22:08
av toyota_mr2
utroli nokk åverler dem di krasja ikke alle men flesteparten
:shock:

Re: Drag Racing er ikke helt ufarlig :S

Legg innLagt inn:24 nov 2006 21:38
av Jon Are
GhostRider88 skrev:Jeg skal ALDRI begynne med drag race etter dette :S

Er dette noe for deg da? :lol:
http://www.killsometime.com/Video/video.asp?ID=437