Side 1 av 1

Kompressor for Celica MK7 ?

Legg innLagt inn:07 nov 2006 11:23
av jsun
Noen her som vet om denne kompressoren vil kunne passe i en MK7??
Liker størrelsen, da det ser ut til at den ikke vil komme i berøring med panseret, slik andre gjør.

(Unnskyld for lånt bilde av MK7'en)

Legg innLagt inn:07 nov 2006 15:37
av celicat23
Du får diverse kompressorer til celica mk7. Den du sikter til der (TRD??) er vel den du KAN montere hvis du vil, men du må kjøpe deg ett panser som buler opp for å gjøre plass til kompressoren.

Here you go...

http://www.aitracing.com/catalog/index. ... ts_id=1560

...and "keiko" is your name.

Og, ja, det er de samme folka som lagde APR PERFORMANCE sitt widebody kit til celica. Og, ja, det er deres "egen" versjon av widebody kit'et der (med stort sett annen front) som det også er bilde av - som de også selger (bare hvis du lurte på disse tingene i tilfelle mener jeg :))

Du kan komme unna med å montere det panseret der, men da må du glemme alt som heter "diskre styling" for at resten av bilen skal matche, og det hele ikke skal se HELT for jævelig ut. Min mening..

Legg innLagt inn:08 nov 2006 15:16
av jsun
Hmpf... hadde håpet den lille "pressa" skulle gå klar av panseret jeg, har jo sett på andre kompressorer som ligger "mer oppå" og da skjønner jeg det. Riktig at det er TRD.
Har ikke lyst på "snurre" bak motoren da det er mer jobb å fjerne når man må gjøre det. (ca. hvert annet år :wink: )

En liten kompressor som får plass, hadde vært tingen, da jeg ikke har noen konkrete stylingplaner. Men da forblir den NA med "RamAirKit" inntil videre. (Hjalp jo litt det kittet da)

Legg innLagt inn:08 nov 2006 17:19
av celicat23
Etter hva jeg kan huske så har både blitz og trial kompressor kit til t-sport motoren, som kan monteres uten noe digert panser. Men, som sagt: t-sport motoren.

En ting som mest sannsynlig kommer til å koste deg akkurat det samme som turbo kit/kompressor er å bytte ut motoren til en t-sport motor, og rive av plastikk lokket på toppen. Da er det stort sett ingen utenom toyota (og ikke alle der heller) som kommer til å skjønne at det sitter "feil" motor i bilen din.

Legg innLagt inn:08 nov 2006 18:09
av arctic_celi
celicat23 skrev:En ting som mest sannsynlig kommer til å koste deg akkurat det samme som turbo kit/kompressor er å bytte ut motoren til en t-sport motor, og rive av plastikk lokket på toppen. Da er det stort sett ingen utenom toyota (og ikke alle der heller) som kommer til å skjønne at det sitter "feil" motor i bilen din.
Og da er spørsmålet: Hvor mye vil en ny T-sport motor + montering koste? :wink:

Legg innLagt inn:08 nov 2006 19:44
av Andy_Celica
arctic_celi skrev:
celicat23 skrev:En ting som mest sannsynlig kommer til å koste deg akkurat det samme som turbo kit/kompressor er å bytte ut motoren til en t-sport motor, og rive av plastikk lokket på toppen. Da er det stort sett ingen utenom toyota (og ikke alle der heller) som kommer til å skjønne at det sitter "feil" motor i bilen din.
Og da er spørsmålet: Hvor mye vil en ny T-sport motor + montering koste? :wink:
http://www.motorimport.dk, og snakk med egon.

Vil tippe at hvis du skal bytte motoren hos toyota er det nok snakk om mellom 20-30 k for monteringen.

Legg innLagt inn:08 nov 2006 20:04
av celicat23
arctic_celi skrev:
celicat23 skrev:En ting som mest sannsynlig kommer til å koste deg akkurat det samme som turbo kit/kompressor er å bytte ut motoren til en t-sport motor, og rive av plastikk lokket på toppen. Da er det stort sett ingen utenom toyota (og ikke alle der heller) som kommer til å skjønne at det sitter "feil" motor i bilen din.
Og da er spørsmålet: Hvor mye vil en ny T-sport motor + montering koste? :wink:
Alt avhenger av hvor mye du må betale for motoren + tilbehør + montering. Kjenner du noen som kan montere? Må du sette bort jobben? Osv osv osv. Er ikke noe fasit svar her. Akkurat som med lakkering: noen betaler 30.000kr, andre betaler 5.000kr.

Legg innLagt inn:09 nov 2006 16:31
av jsun
celicat23 skrev: En ting som mest sannsynlig kommer til å koste deg akkurat det samme som turbo kit/kompressor er å bytte ut motoren til en t-sport motor, og rive av plastikk lokket på toppen. Da er det stort sett ingen utenom toyota (og ikke alle der heller) som kommer til å skjønne at det sitter "feil" motor i bilen din.
Det kunne jo være fristende.... :wink:
Men det hadde vært moro med mer NM lengre ned i registeret... for kjørbarhetens grunn. Tror jeg får finne mer ut av "kompressor" alternativene 8)

Legg innLagt inn:09 nov 2006 17:01
av arctic_celi
Hold oss oppdatert :)