Side 1 av 1
Hvordan lage riper i en MR2
Legg innLagt inn:07 nov 2006 12:23
av defred
Legg innLagt inn:07 nov 2006 19:36
av grimfer
Den kjørte nok ikke hjem for egen maskin...

Legg innLagt inn:08 nov 2006 12:49
av defred
Han lærte nok at det er lurere og bremse før svingen, en og sleppe opp inne i svingen! Man han er vell i godt selskap når det gjelder og vrake bilen på Nordsløyfa.
Legg innLagt inn:08 nov 2006 12:58
av hovik
Stemmer det at Nordschleife er klassifisert som motorvei, Klasse A, og at dermed norske forsikringsregler gjelder der ? ( dvs, åker du av banen med kasko, er du forsikra ).
Legg innLagt inn:08 nov 2006 22:25
av Stiansen
Så ikke noe særlig ut det der.. Bra fart også.. Men men, det er dette med å bremse riktig da

Legg innLagt inn:08 nov 2006 22:29
av aneriks
Legg innLagt inn:08 nov 2006 23:45
av sindrejl
hovik skrev:Stemmer det at Nordschleife er klassifisert som motorvei, Klasse A, og at dermed norske forsikringsregler gjelder der ? ( dvs, åker du av banen med kasko, er du forsikra ).
veeel.. altså.. Alle banene i norge er også klassifisert som norsk vei, men forsikringsselskapene utbetaler likevel ikke..
Legg innLagt inn:26 nov 2006 15:01
av MagnusM
Dere kan jo se her:
http://forum.200sx-ogn.org/viewtopic.ph ... urburgring
Kopiert direkte fra NLT sin post:
"Redd for å rase bilen? Skaff deg NAF full-medlemskap i forkant, man er forsikringsdekket under kjøring på Ringen, så hvis det skulle skje noe, så bruker du NAF til å frakte bilen til verksted, så tar kaskoen over derfra. Ingen kasko? Da må du betale rep selv, men det er billigere enn her hjemme. NAF betaler evt hjemreise for deg hvis bilen må bli igjen der nede for fiks, og hvis jeg ikke husker feil, også veien tilbake for å hente bilen. Men Ryanair koster fra 29 EUR til Torp fra Frankfurt-Hahn (ca. 10 mil fra Ringen)."
nord sløyfa
Legg innLagt inn:02 des 2006 18:53
av hugomidt
han vart vel ei erfaring rikere der ja.....
Legg innLagt inn:02 des 2006 20:02
av jumbo
sindrejl skrev:veeel.. altså.. Alle banene i norge er også klassifisert som norsk vei
Hadde det vært tilfellet ville det vært krav til at bilene er registrert selv for banebruk, så dette er nødvendigvis helt enkelt feil.
Lukket bane er i de fleste tilfeller 100% privat område og har jo dermed ingenting med vei å gjøre.