Oppgradere toppen 3S-GE?
Legg innLagt inn:08 nov 2006 17:50
Går det ann å oppgradere toppen på en 3S-GE ? Og isåfall, er det noe å hente ved å gjøre dette?
Mr2Even skrev:Går det ann å oppgradere toppen på en 3S-GE til 4A-G(Z)E , 3S-GTE, eller 5S-FE ? Og isåfall, er det noe å hente ved å gjøre dette?Du kan ikke sette på en annen topp en den du har nå, 4age og 4agze we jo 1,6 litere, og da mye mindre topper osv, men du kan jo oppgradere den toppen du har nå da,
Andy_Celica skrev:Hehe åja.. Hm, det skal jeg jammen meg kjekke utMr2Even skrev:Går det ann å oppgradere toppen på en 3S-GE til 4A-G(Z)E , 3S-GTE, eller 5S-FE ? Og isåfall, er det noe å hente ved å gjøre dette?Du kan ikke sette på en annen topp en den du har nå, 4age og 4agze we jo 1,6 litere, og da mye mindre topper osv, men du kan jo oppgradere den toppen du har nå da,
Du kan bytte ventiler, fjærer, kammer, porte eksos og luftsiden. Så er nok endel effekt å hente på det.
Andread skrev:noen som vet om beams toppene passer på 2gen 3s-ge blokka?Det tror jeg ikke, 2gen 3sgte toppen passer ihvertfal ikke på 3gen 3sgte motor.
CelicaTurbo skrev:Er noe diskusjon om beams-toppen på mr2oc.com for tiden og konklusjonen er at det muligens går men oljestyringen til VVTi må konstrueres eller systemet må blokkeres, og på bilder ser det ut til at kjølekanaler osv passer overrens med 5S-FE-blokken ihvertfall. Sannsynlighvis er det alt for mye stress i forhold til å bytte hele motoren til en beams, og du skal trossalt finne en beams topp også da. Er sannsynlighvis enklere å finne hel motor. 3S-GE toppen har blitt montert på flere 5S-FE tidligere med godt hell og grei gevinst i effekt.. Å montere en 5S-FE-topp på en 3S-GE motor er nok et godt steg ned i effekt så kan neppe anbefale detSorry off topick, men hva er egentlig fordelen med 4 induviduelke spjeld?
3S-GE har en ganske god topp men skal du gjøre noe mer er det nok vanlig rute ved å bytte kamaksler og øke turtallet hvor du henter effekt.. Kanskje denne siden er til inspirasjon, det er et kit til beams motoren hvor kittet bl.a. inneholder kamaksler, fire individuelle spjeld og eliminering av vvti.. 270 PS ved 8600 o/min
http://trdparts.jp/english/parts_engine-3s-ge.html
Andy_Celica skrev:Kanskje man får presset mer luft inn?CelicaTurbo skrev:Er noe diskusjon om beams-toppen på mr2oc.com for tiden og konklusjonen er at det muligens går men oljestyringen til VVTi må konstrueres eller systemet må blokkeres, og på bilder ser det ut til at kjølekanaler osv passer overrens med 5S-FE-blokken ihvertfall. Sannsynlighvis er det alt for mye stress i forhold til å bytte hele motoren til en beams, og du skal trossalt finne en beams topp også da. Er sannsynlighvis enklere å finne hel motor. 3S-GE toppen har blitt montert på flere 5S-FE tidligere med godt hell og grei gevinst i effekt.. Å montere en 5S-FE-topp på en 3S-GE motor er nok et godt steg ned i effekt så kan neppe anbefale detSorry off topick, men hva er egentlig fordelen med 4 induviduelke spjeld?
3S-GE har en ganske god topp men skal du gjøre noe mer er det nok vanlig rute ved å bytte kamaksler og øke turtallet hvor du henter effekt.. Kanskje denne siden er til inspirasjon, det er et kit til beams motoren hvor kittet bl.a. inneholder kamaksler, fire individuelle spjeld og eliminering av vvti.. 270 PS ved 8600 o/min
http://trdparts.jp/english/parts_engine-3s-ge.html
CelicaTurbo skrev:Er noe diskusjon om beams-toppen på mr2oc.com for tiden og konklusjonen er at det muligens går men oljestyringen til VVTi må konstrueres eller systemet må blokkeres, og på bilder ser det ut til at kjølekanaler osv passer overrens med 5S-FE-blokken ihvertfall. Sannsynlighvis er det alt for mye stress i forhold til å bytte hele motoren til en beams, og du skal trossalt finne en beams topp også da. Er sannsynlighvis enklere å finne hel motor. 3S-GE toppen har blitt montert på flere 5S-FE tidligere med godt hell og grei gevinst i effekt.. Å montere en 5S-FE-topp på en 3S-GE motor er nok et godt steg ned i effekt så kan neppe anbefale detok. Jeg lærer noe nytt hver dag av å stille dumme spørsmål. hehe
3S-GE har en ganske god topp men skal du gjøre noe mer er det nok vanlig rute ved å bytte kamaksler og øke turtallet hvor du henter effekt.. Kanskje denne siden er til inspirasjon, det er et kit til beams motoren hvor kittet bl.a. inneholder kamaksler, fire individuelle spjeld og eliminering av vvti.. 270 PS ved 8600 o/min
http://trdparts.jp/english/parts_engine-3s-ge.html
Xlr8 skrev:håper da jeg blir den første=)