Side 1 av 1

Bytte ratt?

Legg innLagt inn:08 nov 2006 20:29
av CastrolCelica
Hvordan skal jeg bytte ratt når jeg har innebygd airbag i det orginale rattet?

Legg innLagt inn:08 nov 2006 20:53
av aneriks
kan ikke svare på spm, men vet det er lurt og koble fra batteiet og la det stå en halv time før du begynner, (pga airbag)

Legg innLagt inn:08 nov 2006 21:35
av sindrejl
jeg vil vel strengt tatt anbefale å be noen andre gjøre det så du slipper å få airbaggen rett i fleisen. Fikk firmaet som solgte meg rattet til å montere jeg :)

Legg innLagt inn:25 des 2006 21:30
av BT-GTI
trikset er å sørre noen som har gjort det før, og hvem tar ut flest airbagger?? jo de som jobber med bilskader (opprettere) og de som jobber på tuning/styling, slike verksteder... finnes tusen folk som kan dette. gjleder bare å finne hvem som har peiling...


ps hvis du IKKE skal bruke airbaggen igjen så MÅ du sprenge den! er dritt rått å se på.
1 legg airbaggen oppned på en åpen plass.
2 legg opp ledninger til et batteri.
3 søk dekning.
4 koble polene til batteriet til ledninggene
5. KAABBOOMM så flyr den posen noe inne i hel#¤te høyt... :lol:

barn ikke gjør dette hjemme...

Legg innLagt inn:26 des 2006 10:21
av 2000 ST
For å ta ut airbagen må du kobble av batteriet og vente ett par minutter.
Hvis ikke den skal kobbles på igjen vil varsellampa for airbag lyse hvis ikke du setter i en dummyplugg.... vet ikke hvor du får tak i dette.. hos oss på toyota har vi bare dummyplugger til passasjersiden.
Håper dette var til litt hjelp

Legg innLagt inn:26 des 2006 11:48
av lasse
Er vel ikke mer avansert enn å måle hvor mange ohm det er i airbagen og skaffe en motstand som er like stor og koble til?

Legg innLagt inn:26 des 2006 13:36
av CelicaGT
Er vel ikkje verre enn å ta av batteriet, skru ut airbagen, ta av rattet, ta ut instrumentet og ta ut pæra, sette den tomme pæreholderen inn, sette inn instrumentet, montere det nye ratt bosset, skru på rattet og så kjøre :-)

Legg innLagt inn:26 des 2006 13:49
av Rømmling
det er en bedre løsning å finne en motstand å sette inn da. og en motstand er ikke mye problem å få tak i.

Legg innLagt inn:26 des 2006 14:19
av celicat23
CelicaGT skrev:Er vel ikkje verre enn å ta av batteriet, skru ut airbagen, ta av rattet, ta ut instrumentet og ta ut pæra, sette den tomme pæreholderen inn, sette inn instrumentet, montere det nye ratt bosset, skru på rattet og så kjøre :-)
Been there, done that :) Fungerer som gull. Gikk igjennom EU kontroll til og med :)