Side 1 av 1

Har jeg denne vsv ventilen?

Legg innLagt inn:10 nov 2006 14:11
av Mr2Even
Ja lurte på om jeg har denne vsv greia på min MR2GTI-90mod MKII og hvor den sitter? Tror ikke den virker, for det kommer ikke noe vakum til vakumklokka ved 3500 omdr, og t-vis'en eller ACIS'en virker ikke.. Så spørsmålet er om jeg har denne vsv og hvor sitter den egentlig? eller er det noe annet jeg har? Er det bare 3S-GTE versonen som har denne?
VSV:

Legg innLagt inn:10 nov 2006 14:54
av CelicaTurbo
t/vis og acis aktiveres forskjellig så jeg tviler på at du kan bruke beskrivelse av feilsøking for tvis på en motor med acis.. Det er så lenge siden jeg så en beskrivelse av de to systemene side ved side så jeg kan ikke gi noen kilder men det var ihvertfall to forskjellige måter brukt for å aktivere systemet..

her er en beskrivelse av systemet, kanskje det kan være nyttig selv om jeg mener dette er for supra mk3 motoren:

http://www.geocities.com/mwsupra2003/acis.html

Legg innLagt inn:10 nov 2006 15:06
av Mr2Even
CelicaTurbo skrev:t/vis og acis aktiveres forskjellig så jeg tviler på at du kan bruke beskrivelse av feilsøking for tvis på en motor med acis.. Det er så lenge siden jeg så en beskrivelse av de to systemene side ved side så jeg kan ikke gi noen kilder men det var ihvertfall to forskjellige måter brukt for å aktivere systemet..

her er en beskrivelse av systemet, kanskje det kan være nyttig selv om jeg mener dette er for supra mk3 motoren:

http://www.geocities.com/mwsupra2003/acis.html
OK så jeg har ACIS, og turboversjonen har T-vis da eller? Jeg tror nok jeg har en defekt vsv ventil. Hva annet kan være feil? Det kommer ikke noe sug til klokka fra 4000omdr og det ekstra skyvet som skal komme da ved 5000omdr kommer ikke, så hva tror du?

Legg innLagt inn:10 nov 2006 20:32
av CelicaTurbo
Du skal ha acis ja.. jeg har ikke sett nærmere på hvordan systemet fungerer på bilen men du kan jo eventuellt studere mekanismen rundt staget/vakumklokken litt og se om du kan aktivere acis permanent for å teste om det da fungerer bedre på høyt turtall og tilsvarende går dårligere på lave turtall?

Legg innLagt inn:11 nov 2006 00:29
av Mr2Even
CelicaTurbo skrev:Du skal ha acis ja.. jeg har ikke sett nærmere på hvordan systemet fungerer på bilen men du kan jo eventuellt studere mekanismen rundt staget/vakumklokken litt og se om du kan aktivere acis permanent for å teste om det da fungerer bedre på høyt turtall og tilsvarende går dårligere på lave turtall?
Ja nettopp det jeg har gjort og da gikk bilen bedre:) skal til en som har litt peil til torsdag og bytte den dingsen på bilde over som jeg tror er defekt Også åpne opp ACIS'en og kjekke klipsa der og litt annet småtteri. Da blir det nok bra :wink: