Side 1 av 3
Godkjenning av GTi -> turbo ombygging
Legg innLagt inn:10 nov 2006 23:38
av jumbo
Da er bilen avskiltet og satt i vinteropplag.
Skal søke tollvesenet til uka samt betale avgiften før nyttår, før det blir enda dyrere....
Godkjenning mot biltilsynet blir det ikke før i vinter en gang, men da er hvertfall løpet startet og egentlig ingen vei tilbake.
Skal prøve å legge ut alt av info etc i denne tråden etterhvert, er vel som vanlig en god del som er interessert i dette emnet

Legg innLagt inn:11 nov 2006 00:05
av Zepticon
Bra du gjør dette og publiserer det...
Trenger en guide til det samme selv såe... "How to få godkjennt ny motor hos BT"

Legg innLagt inn:14 nov 2006 19:50
av jumbo
Billig moro
Faen ikke rart DE ønsker deg "velkommen igjen"
Legg innLagt inn:14 nov 2006 21:08
av Mr2Even
Ojsann Hehe

ja, dette kommer jeg til å følge med på
Legg innLagt inn:14 nov 2006 22:38
av Ivar
jumbo skrev:Billig moro 
Faen ikke rart DE ønsker deg "velkommen igjen"
Har du betalt før du er sikker på at bilen blir godkjent?
Legg innLagt inn:15 nov 2006 07:54
av CelicaTurbo
Ivar skrev:jumbo skrev:Billig moro 
Faen ikke rart DE ønsker deg "velkommen igjen"
Har du betalt før du er sikker på at bilen blir godkjent?
Man er dessverre nødt til å betale før man prøver å godkjenne (men etter at man har søkt om tillatelse til å påbegynne arbeidet med bilen).. Om godkjenningen ikke går i orden skal man i prinsippet kunne få tilbake igjen men hvor lett det er i praksis er ikke godt å si.
Legg innLagt inn:15 nov 2006 18:03
av Ivar
CelicaTurbo skrev:Ivar skrev:jumbo skrev:Billig moro 
Faen ikke rart DE ønsker deg "velkommen igjen"
Har du betalt før du er sikker på at bilen blir godkjent?
Man er dessverre nødt til å betale før man prøver å godkjenne (men etter at man har søkt om tillatelse til å påbegynne arbeidet med bilen).. Om godkjenningen ikke går i orden skal man i prinsippet kunne få tilbake igjen men hvor lett det er i praksis er ikke godt å si.
Ok, men jeg regner med at Jumbo har fått grønt lys fra Biltilsynet for ombygging da.
Legg innLagt inn:15 nov 2006 18:28
av jsun
Det er bare å dra kortet ... om man skal få til noe lovlig i Norge

Legg innLagt inn:15 nov 2006 21:10
av jumbo
Ivar skrev:CelicaTurbo skrev:Ivar skrev:
Har du betalt før du er sikker på at bilen blir godkjent?
Man er dessverre nødt til å betale før man prøver å godkjenne (men etter at man har søkt om tillatelse til å påbegynne arbeidet med bilen).. Om godkjenningen ikke går i orden skal man i prinsippet kunne få tilbake igjen men hvor lett det er i praksis er ikke godt å si.
Ok, men jeg regner med at Jumbo har fått grønt lys fra Biltilsynet for ombygging da.
Jeg har ikke vært i kontakt med biltilsynet enda i det hele tatt. Tollvesenet er første ledd og må være i orden før søknad til bt.
Dersom godkjenning hos bt av en eller annen grunn strander og jeg må godkjenne som GTi igjen får jeg refundert avgiften. Når man betaler (slik jeg nå har gjort) poengeres det fra tollvesenet at den formelle avgiftsendringen ikke fastsettes før bilen er registrert etter ombygging, og at eventuelle avvik i begge retninger skal korrigeres på det tidspunktet.
Legg innLagt inn:15 nov 2006 21:36
av Mr2Even
Det høres bra ut

Lykke til
Legg innLagt inn:15 nov 2006 21:56
av jumbo
Takk takk. Trenger det sikkert når jeg skal begynne med biltrangsynet
Legg innLagt inn:15 nov 2006 23:42
av Mr2Even
hehe ja, men visst du får den gjennom der blir det også ekstra godt

Ta deg god tid. Selv gjort er vel gjort.. eh,visst man vet hva men gjør

Legg innLagt inn:16 nov 2006 21:27
av jumbo
Njoa, blir nok litt samarbeide med Markus senere i vinter... jeg har ikke mer stress enn at jeg selvsagt vil ha den ferdig til våren. Med andre ord - jeg HAR god tid

Legg innLagt inn:17 nov 2006 12:56
av Mr2Even
Da får du gjørt det nøye og med hjelp fra Markus blir det nok bra

Legg innLagt inn:18 nov 2006 14:51
av jumbo
Den eneste bekymringen jeg egentlig har er å klare og dokumentere at motoren som sitter i bilen faktisk er den jeg påstår det er, og som toyota går god for at bilem tåler....
Mulig jeg ender opp med å se helt bort fra å dokumentere hvilken bestemt motor det er og heller godkjenner den basert på effekt/måling. Dersom jeg kan dokumentere at bilen er god for 204 hk, har jeg etter reglene lov å sette i en hvilken som helst motor som er likt eller under dette, forutsatt at den klarer utslippsgrenser etc selvfølgelig. Mulig det til slutt viser seg å være enklere enn å faktisk dokumentere hvilken motor det er, men time will show.