Side 1 av 1

5 trins kasse på TT

Legg innLagt inn:13 nov 2006 12:33
av sx-4-ever
Hei

Hvor mye tåler 5 trins kassen "r154".

Lurer litt på om denne kassen tåler BPU oppsettet til MKIV'en ? Som vil gi en 450hk etter som jeg har hørt. Åsså heller annskaffe 6 trins kasse når det blir singel turbo senere ? ;)

Takker for svar !

Legg innLagt inn:13 nov 2006 16:31
av @lpher
MkIV TT fikk man kun med 6-trinns manuell eller 4-trinns automat ;)

Legg innLagt inn:13 nov 2006 16:53
av sx-4-ever
Ja, klar over det :) Men jeg lurer på hvordan en 5 trins kassen "r154" vil være i forhold til effekt. Den kan passe, og tilpasse stang osv, men i effektmessigt ? Tåler den 700hk ?
Og litt sånt :)

Bare vis noen har peiling så hadde det vært fint med litt info om dette :)
Skal som sakt kjøre BPU oppsettet, så trenger ikke 6 trins kassen til og begynne med.

Legg innLagt inn:13 nov 2006 17:28
av Andy_Celica
sx-4-ever skrev:Ja, klar over det :) Men jeg lurer på hvordan en 5 trins kassen "r154" vil være i forhold til effekt. Den kan passe, og tilpasse stang osv, men i effektmessigt ? Tåler den 700hk ?
Og litt sånt :)

Bare vis noen har peiling så hadde det vært fint med litt info om dette :)
Skal som sakt kjøre BPU oppsettet, så trenger ikke 6 trins kassen til og begynne med.
Er det den kassa som sitter på mk3? i tilfelle mener jeg å ha lest at den kun tåler 300whrp.

Legg innLagt inn:13 nov 2006 18:14
av sx-4-ever
Mange som kjører oppi 700hk på den fikk jeg vite av han som selger den, men om den skal holde evigt annbefales det å ikke kjøre mer en 500hk. De skal være fra en supra (mk3) eller chaser bil sier han.
Dei tidlige kassene, er litt svakere. d.v.s fra før 90tallet.

Med et clutchhus for jz motoren skal denne kassen passe fint.

Legg innLagt inn:13 nov 2006 18:46
av 2000 ST
Tåler mye i følge ett svensk forum...
http://supras.nu/forum/showthread.php?s=&threadid=7534

Legg innLagt inn:13 nov 2006 19:10
av Shyggen
jepp, R154 kassa tåler en god del juling ja :) ingen tvil om det :)

Legg innLagt inn:13 nov 2006 19:22
av TOYPARTS
man kjører trygt og greit med 500+hk på en slik kasse, 700 hk kommer den ikke til å tåle mer en et par ganger på drag, det er folk som har kjørt den effekten i følge dem selv, men jeg har mine tvil.

Legg innLagt inn:13 nov 2006 19:40
av sx-4-ever
Hvor mye gir bpu oppsettet da ? har hørt en 450hk.

Legg innLagt inn:13 nov 2006 19:43
av TOYPARTS
sx-4-ever skrev:Hvor mye gir bpu oppsettet da ? har hørt en 450hk.
Det er nok ikke så langt borti natten det om det blir mappet riktig.

Legg innLagt inn:13 nov 2006 20:09
av sx-4-ever
Supert ;) Vet du hvor jeg får tak i clutchhus som passer denne kassen og 2jz motoren ? Må det spesial lagest ?

450hk og cusco coiloverene som står på å kansje litt mer stiv stag så må det gå ann og drifte i tilegg til og kjøre på vei om jeg får tak i papirene som mangler :) BT er så Jæv*** pripne nå !

Legg innLagt inn:13 nov 2006 20:50
av TOYPARTS
sx-4-ever skrev:Supert ;) Vet du hvor jeg får tak i clutchhus som passer denne kassen og 2jz motoren ? Må det spesial lagest ?

450hk og cusco coiloverene som står på å kansje litt mer stiv stag så må det gå ann og drifte i tilegg til og kjøre på vei om jeg får tak i papirene som mangler :) BT er så Jæv*** pripne nå !
har liggende kasse som passer rett på.

Legg innLagt inn:13 nov 2006 20:53
av sx-4-ever
Hvor mye hadde du tenkt deg for den ? Er det med girstang osv ?
Trenger clutch og svinghjul og.

Letta svinghjul er greit, og en clutch som tåler en 600+ hk eller no.

Bare gi meg noen priser :)

EDIT: Hvordan vil det fungere med startmotor på denne kassen ?
Alt vil passe som med v160 kassen ?