Side 1 av 1

Teknisk dokumentasjon mr2 92

Legg innLagt inn:15 nov 2006 23:05
av OrIoN89
Noen som har teknisk dokumentasjon fra fabrikk/produsent på mr2 mk2 turbo 1992 modell, som jeg kunne lånt?

Trenger det i forbindelse med engangsavgift ;)


Ørjan

Legg innLagt inn:17 nov 2006 00:05
av OrIoN89
Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette da? Trenger det nå snart..
På "Title of certification" fra USA, står det jo ikke noe, men hvor får man tak i godkjent dokumentasjon på bilen?

Ørjan

Legg innLagt inn:17 nov 2006 00:24
av jumbo
Med mindre du kan få en kopi av vognkort/godkjenningspapirer fra f.eks Master (som har en importert US turbo), er jeg ikke sikker på om det er andre her som har noe du kan bruke

Et tips (dersom du ikke får tak i noe her) kan være å kontake sentralt Toyota i f.eks Tyskland eller England. Disse har jo solgt bilen som nybil og burde jo derfor selvsagt sitte på offisielle tall de kan sende deg...

Toyota Norge tror jeg du kan bare glemme, desverre.

Legg innLagt inn:17 nov 2006 01:11
av TOYPARTS
her er alle tekniske spesifikasjonene

Type: 2S FHC
Number of doors: 2
Dimensions
Wheelbase: 2400 mm 94.48 in
Length: 4181 mm 164.60 in
Width: 1700 mm 66.92 in
Kerb weight: 1250 kg 2755.77 lb
More Toyota technical data:




Aerodynamics
Drag coefficient: 0.31
Engine
Manufacturer: Toyota
Type: S-4
DOHC
16 valves total
4 valves per cylinder
Bore x stroke: 86.00mm × 86.00mm
Bore / stroke ratio: 1
Displacement: 1998 cc 121.92 cu in
Compression: 8.80:1
Aspiration: Turbo
Catalytic Converter: Y
Max. output: 203.8 PS (201.0 bhp) (149.9 kW)@6000 rpm
Max. torque: 275.0 Nm (203 lbft) (28 kgm)@3200 rpm
Coolant: Water
Specific output: 100.6 bhp/litre
Specific torque: 137.64 Nm/litre
Performance
0-60mph: 6.2 s
Power to weight: 160.8 bhp/ton


Chasis
Engine location: Mid
Engine alignment: Unknown
Suspension front: I.MS.CS.ARB.
Suspension rear: I.MS.CS.ARB.
Transmission: 5M
Drive: RWD

Legg innLagt inn:17 nov 2006 01:11
av TOYPARTS
tror ikke det hjelper deg, men det er alt jeg har på den

Legg innLagt inn:17 nov 2006 11:24
av jumbo
Dreier dette seg om inntolling?

I såfall skal de strengt tatt ikke kreve dokumentering av teknisk spec for fastsettelse av avgift utover det du selv oppgir. Avgiften blir endelig fastsatt som et resultat av verdiene som havner i vognkortet ved registreing uansett, ergo har de ikke behov for å fastsette dette 100% riktig ved inntolling/betaling av avgift.

Biltilsynet derimot skal jo selvsagt ha dette 100% dokumentert, men det burde de jo strengt tatt ha tilgjengelig i sin egen database - de har jo godkjent importerte mr turbo av ulike årsmodeller en rekke ganger på landsbasis.

Legg innLagt inn:17 nov 2006 22:39
av OrIoN89
Ja det er importering ja... Takker for alt, men noen som har det på verifiserte papirer jeg kan låne/"leie", så jeg bare får betalt engangsavgift?

Jeg kan prøve å høre med toyota i England..

Ørjan

Legg innLagt inn:17 nov 2006 22:59
av TurboKnut
jumbo skrev:Biltilsynet derimot skal jo selvsagt ha dette 100% dokumentert, men det burde de jo strengt tatt ha tilgjengelig i sin egen database - de har jo godkjent importerte mr turbo av ulike årsmodeller en rekke ganger på landsbasis.
De har nok det, men de har ikke lov til å bruke dette som informasjon til nye biler lenger fordi ikke alle bilene som har blitt registrert har blitt registrert 100% korrekt.
Det er den som foreviser bilen til kontroll som har ansvar for at ALL dokumentasjon foreligger - også den som BT måtte ha tilgjengelig om de hadde orket å trykke på noen knapper.

Legg innLagt inn:18 nov 2006 14:44
av jumbo
Ja, stemmer det.

Prøv en PM til Master her på forumet kanskje, innbiller meg at han har samme modell som deg

Og som sagt: Du skal ikke trenge noen dokumentasjon på vekt/volum/effekt for å betale inn engangsagiften i utgangspunktet. Eventuelle feil blir justert ved registrering uansett, så dersom tollvesenet slår seg vrange her gjør de rett og slett en feil mot egne instrukser.

Jeg betalte engangsavgift for effektøkning selv mindre enn en uke siden, basert 100% på mine egne tall for ombyggingen. Dette hadde de null problemer med, nettopp fordi endelig formell fastsettelse ikke skjer før ved registrering uansett.

Har du vært i kontakt med tollvesenet enda i det hele tatt?

Legg innLagt inn:18 nov 2006 15:37
av Master
Når det gjelder betaling av engangsavgift oppgir du selv effekt/slagvolum/vekt og betaler iht det. Så er det opp til deg om du vil betale det som skal betales eller ikke, det blir uansett beregna når bilen blir registrert og sjekka opp mot hverandre.

Legg innLagt inn:18 nov 2006 18:08
av OrIoN89
okai =D hehe.. Ja har prata masse med dem egentlig =) Men skal prøve å finne ut av dette..

Ørjan