Side 1 av 1

Bolt on turbo til MKIII 7M-GTE

Legg innLagt inn:18 nov 2006 09:09
av Shyggen
Dette må være den første bolt-on turbon til våre motorer, første jeg har
sett anyway.. noen som vet om det fins flere? annet en oppgradert CT-26?

http://www.spracingonline.com/default.a ... prod_id=56

Mvh Raymond R.

Legg innLagt inn:18 nov 2006 11:13
av tojo

Legg innLagt inn:20 nov 2006 23:04
av KK-ma70
Bolt on til 7m-ge mener du vel... gte har turbo fra før :wink:

Legg innLagt inn:20 nov 2006 23:12
av tojo
KK-ma70 skrev:Bolt on til 7m-ge mener du vel... gte har turbo fra før :wink:
Er nok snakk om en annen turbo enn Toyotas CT26, som passer direkte på uten å modifisere/bytte manifold.

Legg innLagt inn:21 nov 2006 15:29
av Shyggen
så ut som det er endel billigere å oppgradere turboen som er fra før.. :|

sto ikke noe spessielt som jeg fant om hvor mye hester det holder til som det er.. tenkte max 400hk.. holder en oppgradert CT-26 til det? noen som vet..

Mvh Raymond R.

Legg innLagt inn:21 nov 2006 18:25
av 2000 ST
På realpower.dk har de som de påstår skal holde til 1.5 bar og godt over 500 hk..... men du må jo bytte andre ting og da.... intercooleren holder jo bare til 300 ca.

Legg innLagt inn:21 nov 2006 19:32
av Shyggen
va realpower.dk en dyr sie? eller var det bare meg som syns det?

har en iveco intercooler og nye trykkrør, samt apexi boost controller å S-AFC.. stålpakning.. eneste som jeg sliter litt med er automat kassa.. den tåler vell it så mye mer en 300hk.. noen som vet om det går å modifisere denne? så den lever lengre? :)

Legg innLagt inn:23 nov 2006 17:52
av KK-ma70
tojo skrev:
KK-ma70 skrev:Bolt on til 7m-ge mener du vel... gte har turbo fra før :wink:
Er nok snakk om en annen turbo enn Toyotas CT26, som passer direkte på uten å modifisere/bytte manifold.
Mottatt :D

Legg innLagt inn:23 nov 2006 19:08
av Andreazz
2000 ST skrev:På realpower.dk har de som de påstår skal holde til 1.5 bar og godt over 500 hk..... men du må jo bytte andre ting og da.... intercooleren holder jo bare til 300 ca.
Holder TIL 1,5bar og godt OVER 500hk..?

Man må vell over 1,5bar for å få "godt over" 500hk på 7MGTE..

Min bremset 450hjul hester på 1,6bar med en T4.
Men med datasprut, annet innsug osv er det vell kanskje mulig?

Legg innLagt inn:24 nov 2006 01:32
av TOYPARTS
den turboen du referer til fra realpower, er spør du meg skrammel og skrot, jeg prøvde en slik på min gamle mk3 før jeg visste bedre, det er bare søppel, de lader riktignok 1,5kg, mne 500hk?? bglemmesak, en annen ting er at på 6000rpm så har du bare 0,6-0,7kg, så da er de jo veldig bra da?

Dette var noe som fensport kokte i hop for lenge siden, og det er noe de gikk vekk fra pga myyyyyeeeee klager.