Side 1 av 1

Supra mkIV ombygging? n/a til turbo

Legg innLagt inn:22 nov 2006 15:12
av Andy_Celica
Noen som vet om det er en stor prosses?

Hva må egentlig byttes, har ikke tenkt mere en 400 hk i motoren foreløbig. Kan man bruke den org na 5trins manuel kassa da?

Er bremser osv likt? må man bytte mellomaksel/bakaksel? Må man bygge bruke 2 ecu er (som på lexus?) eller er ledningsnette plugg an play hvis man har det som trengs?

Det er en rhd na som i tilfelle skal få en j-spec motor.

Legg innLagt inn:22 nov 2006 15:45
av Shyggen
Girkassa er vel den 154 kassa som er i turbo mk3? eller tar jeg feil her?
om det er den så tåler denne fint 400hk, om clutchen følger med er vell det du bør tenke på..

Når det kommer til N/A bremser.. så har jeg ikke peiling.. vet bare at jspec har mindre en euro speck når det kommer til bremser.. men, tipper at begge holder til 400hk? bare spekulasjon.. men, nå er jo det sånn at jo bedre bremser man har.. jo bedre er det :D er jo bare å se på de kaliprene som er på Evolves C30 Volvo :) hva faen var det.. 14kolvs? husker it helt.. men, står i det nye bilsport :) dekte væffal halve skiva :D

Legg innLagt inn:22 nov 2006 16:20
av Andy_Celica
Shyggen skrev:Girkassa er vel den 154 kassa som er i turbo mk3? eller tar jeg feil her?
om det er den så tåler denne fint 400hk, om clutchen følger med er vell det du bør tenke på..

Når det kommer til N/A bremser.. så har jeg ikke peiling.. vet bare at jspec har mindre en euro speck når det kommer til bremser.. men, tipper at begge holder til 400hk? bare spekulasjon.. men, nå er jo det sånn at jo bedre bremser man har.. jo bedre er det :D er jo bare å se på de kaliprene som er på Evolves C30 Volvo :) hva faen var det.. 14kolvs? husker it helt.. men, står i det nye bilsport :) dekte væffal halve skiva :D
Takker for bra info, grunne til at jeg lurer på om bremsen holder er jo fordi jeg skal jo registrere den og dere vet jo hvor vanskelig det kan være hvis bremser osv ikke er likt fra n/a til tt.

Legg innLagt inn:22 nov 2006 18:07
av Stiansen
Andy_Celica skrev:
Shyggen skrev:Girkassa er vel den 154 kassa som er i turbo mk3? eller tar jeg feil her?
om det er den så tåler denne fint 400hk, om clutchen følger med er vell det du bør tenke på..

Når det kommer til N/A bremser.. så har jeg ikke peiling.. vet bare at jspec har mindre en euro speck når det kommer til bremser.. men, tipper at begge holder til 400hk? bare spekulasjon.. men, nå er jo det sånn at jo bedre bremser man har.. jo bedre er det :D er jo bare å se på de kaliprene som er på Evolves C30 Volvo :) hva faen var det.. 14kolvs? husker it helt.. men, står i det nye bilsport :) dekte væffal halve skiva :D
Takker for bra info, grunne til at jeg lurer på om bremsen holder er jo fordi jeg skal jo registrere den og dere vet jo hvor vanskelig det kan være hvis bremser osv ikke er likt fra n/a til tt.
Tror NA-bremsene er mindre :wink:

Legg innLagt inn:22 nov 2006 18:54
av Shyggen
ja.. misforstå meg rett.. har it peiling på n/a men, tror de er mindre ja :D

jspec å eurospec så tenkte jeg turbo biler :) burde vell være enkel ombygging fra n/a bremser til disse... går ant å søke litt på forumet ang. dette :) tror du finner svar da :)

Legg innLagt inn:22 nov 2006 21:04
av @lpher
Yepp....NA-bremsene er mindre....

MEN....det finnes unntak ;) 93-95 JDM TT...har "små-bremsene"