Side 1 av 1
Ladetrykk is 200 kompressor
Legg innLagt inn:25 nov 2006 13:54
av csstian
På første prøvetur blei æ ikke innponert akkurat,men kanskje ikke så rart når røre ut av ic var håppet av
Men når det blei montert så var det nå annet ja
Men den ladder bare med 0,3,Så da blir spørsmålet hvor mye kan jeg ladde med.Mener å ha sett en plass at det sto 0,8.Noen som har peiling på det

Å hvor får jeg tak i et større reimhjul å sette på vannpumpa som driver kompressorn?
Legg innLagt inn:25 nov 2006 14:03
av csstian
Søkte litt nå å da fant jeg litt info om det.Skulle kanskje ha sjekket det før jeg laget denne posten
Men da blir spørsmålet hvor jeg kan skaffe reimhjul som gir 0,7 i ladetrykk?
Legg innLagt inn:26 nov 2006 08:26
av alpinelexus
skal du lade mer en o,3 bar må du gjøre noe med bensin tilførselen, orginalt levere den ikke nok til mer en det. dyser og bensin pumpe samt ombyging til retur av bensinen er en fordel. bygget et kompresor kit til min i fjord og da ladet jeg på det meste o,6 bar og da fikk jeg bensin kutt ved 5300 o/min, men dette var ikke et orginalt sett, bygget et selv. bygget om med bensin trykksregulator og en hks fuel cut remover.
Legg innLagt inn:26 nov 2006 15:45
av csstian
såpass ja.får undersøke litt der æ kjøpte sette om di har det som trengs.Kunne tengt meg litt mere futt.
Legg innLagt inn:26 nov 2006 15:47
av csstian
alpinelexus skrev:skal du lade mer en o,3 bar må du gjøre noe med bensin tilførselen, orginalt levere den ikke nok til mer en det. dyser og bensin pumpe samt ombyging til retur av bensinen er en fordel. bygget et kompresor kit til min i fjord og da ladet jeg på det meste o,6 bar og da fikk jeg bensin kutt ved 5300 o/min, men dette var ikke et orginalt sett, bygget et selv. bygget om med bensin trykksregulator og en hks fuel cut remover.
Hvor kjøpte du dyser,pumpe og fuel cut remover?
Merka du stor forskjeld med 0,6 i laddetrykk?
Legg innLagt inn:26 nov 2006 15:49
av csstian
alpinelexus skrev:skal du lade mer en o,3 bar må du gjøre noe med bensin tilførselen, orginalt levere den ikke nok til mer en det. dyser og bensin pumpe samt ombyging til retur av bensinen er en fordel. bygget et kompresor kit til min i fjord og da ladet jeg på det meste o,6 bar og da fikk jeg bensin kutt ved 5300 o/min, men dette var ikke et orginalt sett, bygget et selv. bygget om med bensin trykksregulator og en hks fuel cut remover.
Å vet du hvor jeg kan få tak i et reimhjul som gir ca 0,7?
Legg innLagt inn:26 nov 2006 18:37
av alpinelexus
kjøpte alt på powerzone jeg, eller jtuner som det kommer til og hete nå. God venn med lars så han ordner det meste av deler til meg. Har satt i sard 550cc dyser sard bensin pumpe på 280l og og bygget om til retur, men dette kjørte jeg ikke på kompressor kittet jeg hadde. rem hjul aner jeg ikke hvor du kan få tak i til pressa, men må hvor stor det du har på vannpuma så jeg måle hvor stort mitt er, kanskje det er større så du kan bruke det. effekt messig bremser jeg den først ved 0,2bar da ga den 192 hk i motoren, så bremser vi den med 0,4 bar og da var det 214 hk på hjula, ved 0,6 bar bremset den 223 hk på hjula med bensin kutt på 5700 o/MIN med dette er som sagt ikke noe tte kompressor kit, men et hjemme lagd.
Legg innLagt inn:26 nov 2006 19:03
av csstian
Skal måle mitt hjul.Har du liggende et reimhjul som du ikke bruker?
Legg innLagt inn:26 nov 2006 19:12
av alpinelexus
driver og bygger en 1gfe twinturbo motor så det blir ikke noe kompressor mer på meg. hadde innbrudd i verkstedet mitt for noen uker siden og da stjal dem kompressoren
Legg innLagt inn:26 nov 2006 19:20
av alpinelexus
driver og bygger en 1gfe twinturbo motor så det blir ikke noe kompressor mer på meg. hadde innbrudd i verkstedet mitt for noen uker siden og da stjal dem kompressoren
Legg innLagt inn:26 nov 2006 20:13
av csstian
Det var jo trasig med innbrudd.Men blir sikkert meget bra med turbomotor da.Reimhjulet mitt er 130,1mm.Da målte jeg utpå reima.Kan jeg få kjøpe ditt hvis det er større da?
Legg innLagt inn:26 nov 2006 20:23
av csstian
alpinelexus skrev:driver og bygger en 1gfe twinturbo motor så det blir ikke noe kompressor mer på meg. hadde innbrudd i verkstedet mitt for noen uker siden og da stjal dem kompressoren
Skal du bruke dyser og bensinpumpe på m otoren du bygger nå eller er det til salgs?