Side 1 av 1
Bytte av reg reim
Legg innLagt inn:26 nov 2006 19:27
av celica4ever
Hei jeg skal bytte regreim på mr2 min, så jeg lurte på hva annet jeg må bytte? og er jeg nødt til og kjøpe disse delene hos toyota?
Kjøpte regreim hos toyota heromdagen og det kom på 600 kr.
jeg snakka med en bilmekanikker som kunne bytte reimet for 1000 kr, er ikke det grei pris?
Legg innLagt inn:26 nov 2006 19:41
av Fred
bytt strammehjul og løpehjul samtidig ihvertfall. og kjenn på vannpumpa, mulig det er tiden på den også, skjer ikke så ofte men. 1000.- er en grei pris det ja. er litt trangt på mr2
Legg innLagt inn:26 nov 2006 20:01
av celica4ever
bør jeg kjøpe delene hos toyota?
Legg innLagt inn:26 nov 2006 21:13
av Larsen
Hvis du har fått det for 1000 kr så er det enten veldig billig eller så har mekanikkeren din aldri skrudd mr2.
Legg innLagt inn:26 nov 2006 21:30
av WaxFraq
hmm..trodde ikke det var "mulig" å bytte reg reim uten å ta ut motoren jeg...alt er selvfølgelig mulig, det tar bare litt lenger tid..
men jeg trodde det var det som ble praktisert...
Legg innLagt inn:26 nov 2006 21:49
av celica4ever
Larsen skrev:Hvis du har fått det for 1000 kr så er det enten veldig billig eller så har mekanikkeren din aldri skrudd mr2.
han har kanskje ikke skrudd på mr2 før, jobber i mazda og er fra polen
Men sånn ellers er det vel ikke noe verre og skifte reg reim på mr2 enn andre biler?
Og det med uorginale deler?
Legg innLagt inn:26 nov 2006 22:03
av aneriks
celica4ever skrev:
Men sånn ellers er det vel ikke noe verre og skifte reg reim på mr2 enn andre biler?
den er verre og komme til på mr2 en mange andre biler, er det folk mener. er drit trangt nedi der.
1000 er billig

Legg innLagt inn:26 nov 2006 22:12
av celica4ever
kan jeg kjøpe strammehjul og løpehjul hos mekonomen fks?
Legg innLagt inn:26 nov 2006 23:18
av Larsen
Er trangt i mr2en ja. Det går vel ann å bytte reg reim uten å ta ut motoren, men det er nok ikke lett!
Regner med at mekonomen holder like bra kvalitet som det toyota gjør.
Legg innLagt inn:28 nov 2006 21:26
av ure
Helt kurant å bytte regreim med motoren i, litt mere skruing enn en "vanlig" bil men ikke noe problem akkurat. må vel løsne ene motorfeste og det er jo trangt å løse dynamoen. Uorginale deler bruker jeg når de lar seg skaffe billigere enn orginale.
Legg innLagt inn:28 nov 2006 21:33
av Larsen
Det er trangere i mk2'en enn det er i mk1.