Side 1 av 3
Gatebils supraoppgjør
Legg innLagt inn:27 nov 2006 15:04
av celicagt4205nord
alle har vell sikkert hørt om bremsebenkkampen mellom de tre mest motorsterke supraene i norge (antakelig)her er resultatet..
1.Tommy Hammerstrøm 869hk
2.Stian pedern 822hk
3.Andreas Vaa 718hk
Så var det ingen som snusa mot 1000hk alikevell..Var jo en hel 1.6l fra det

men råe kjøremakiner er det uansett

Legg innLagt inn:27 nov 2006 15:13
av Helmer
Var dette målt i motor altså..?
Legg innLagt inn:27 nov 2006 15:17
av celicagt4205nord
Helmer skrev:Var dette målt i motor altså..?
de ble målt på rullende landevei av Bjørnstad bil

Legg innLagt inn:27 nov 2006 15:19
av Helmer
celicagt4205nord skrev:Helmer skrev:Var dette målt i motor altså..?
de ble målt på rullende landevei av Bjørnstad bil 
Er effekten i motor eller på hjula?
Legg innLagt inn:27 nov 2006 15:31
av Andreazz
Sto oppført som hjul effekt, så de har vell sine 1000gamper på svinghjulet.. Nokk er det jo uansett

Legg innLagt inn:27 nov 2006 15:33
av celicagt4205nord
Helmer skrev:celicagt4205nord skrev:Helmer skrev:Var dette målt i motor altså..?
de ble målt på rullende landevei av Bjørnstad bil 
Er effekten i motor eller på hjula?
den er nok på hjula..siden det er rullende landevei..skal det måles fra motor må de måle direkte på svinghjulet...correct me if i`m wrong

Legg innLagt inn:27 nov 2006 15:38
av celicagt4205nord
Andreazz skrev:Sto oppført som hjul effekt, så de har vell sine 1000gamper på svinghjulet.. Nokk er det jo uansett 
joda de får nok til å skrense med den effektn

nok i massevis det spør du meg..det er vell mer en konkurranse om å ha mest hester..man får jo ikke 1000hk ned i veien utn at det blir dekkrøyk

Legg innLagt inn:27 nov 2006 16:13
av dca
det er vel ikke over 100hk i tap på drivverket da... er jo samma tapet om bilen er orginal...dvs 330 hk...er ikke mer enn 200hk ut da...
men rått er det jo uansett!

Legg innLagt inn:27 nov 2006 16:35
av Kilgallon
Når du trimmer motoren, så får du ikke alle hk på hjula.
Legg innLagt inn:27 nov 2006 16:41
av celicagt4205nord
Kilgallon skrev:Når du trimmer motoren, så får du ikke alle hk på hjula.
så du mener på en original supra med 330hk så får man alle hestene i hjula?men når man trimmer så får man ikke det...vet ikke helt om jeg skjønte det men det j
kan ha sine naturlige årsaker
Legg innLagt inn:27 nov 2006 16:44
av tore 95 tt euro spec
YO
snakka med en kar fra bjøsnstad bil under tevlingen mellom disse bilen og når det gjelder effekt tap så lå det alt mellom 60-90 hk...ergo så snuser disse bilen tett oppunder 1000 hk ja.......mye som skal rundt etter sving hjulet vettu..+ at det ikke var helt opptimale forhold siden oksygen innholdet i lufta blir dårlig siden det er så mye folk ect.........
Legg innLagt inn:27 nov 2006 16:47
av tore 95 tt euro spec
celicagt4205nord skrev:Kilgallon skrev:Når du trimmer motoren, så får du ikke alle hk på hjula.
så du mener på en original supra med 330hk så får man alle hestene i hjula?men når man trimmer så får man ikke det...vet ikke helt om jeg skjønte det men det j
kan ha sine naturlige årsaker
du har jo ikke 330 på hjula med en orginal supra ,kan tenke meg at du har ca270-280 i en dyno benk
Legg innLagt inn:27 nov 2006 16:49
av celicagt4205nord
tore 95 tt euro spec skrev:YO
snakka med en kar fra bjøsnstad bil under tevlingen mellom disse bilen og når det gjelder effekt tap så lå det alt mellom 60-90 hk...ergo så snuser disse bilen tett oppunder 1000 hk ja.......mye som skal rundt etter sving hjulet vettu..+ at det ikke var helt opptimale forhold siden oksygen innholdet i lufta blir dårlig siden det er så mye folk ect.........
ja det er sikkert en hel studie hele opplegget..intessant å følge med man lærer stadig noe nytt

Legg innLagt inn:27 nov 2006 16:49
av kimae
Skjønner ikke hvorfor så mange henger seg sånn opp i effekten på hjula.. Det er jo effekten på motoren alle refererer til uansett...
Legg innLagt inn:27 nov 2006 16:50
av Stiansen
869 hk er en god del hester ja

Egentlig litt overraska over at Pedern ikke hadde mer men
