TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • G6r logg.

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #396627  av inzane2012
 
vet ikke helt va jeg syns om den wrc fronten... syns den du har nå er dritfeit jeg :) eneste bilen din manger i mine øyner er noen litt diskret sideskjørt og noe alla di rear-spatsa rev6 har til mr2'n :)
 #397453  av EXS
 
inzane2012 skrev:vet ikke helt va jeg syns om den wrc fronten... syns den du har nå er dritfeit jeg :) eneste bilen din manger i mine øyner er noen litt diskret sideskjørt og noe alla di rear-spatsa rev6 har til mr2'n :)
ja jeg liker også fronten slik som den er nå :D
grunnen til at frontfangeren ble moddet i den grad den ble var for at den skulle flyte med de orginale linjene på bilen..... målet mitt med ekstriøret er og ha minst mulig plast og glassfiber, det som er der jobber jeg med og få til og flyte med org stylingen

holder faktisk på med ett lite side prosjekt med den org fronten men mest for morro skyld
tror også den kunne blitt bra med riktig leppe shava lyktespylere og rs4 gitter i åpningene

har også satt inn baksetene igjen.... orka ikke og kjøre rundt i en blikkboks lenger, ble for mye støy

og jeg kan med hånden på hjertet si at de hjelper ikke stort og hive ut baksete og reserve dekk og noen få deksler, skal man først prøve seg på en vektreduksjon så må ALT rives ut inkludert dashbordet (eller ihvertfall store deler av det)


anyvays så bestilte jeg meg noe spesiell sotningsfilm til lykter fra http://www.flyeyeskit.co.uk/


[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]


er hovedsaklig til baklyktene jeg vil prøve dette men hadde hvert tøft og se om det kan brukes til frontyktene også, ifølge nettsidene deres så er dette lovlig og ha på F lyktene i England...... men igjen så har jeg også sett at en person fikk godkjent en sofa som veigående kjøretøy i England :lol: mulig de har litt slappere MOT regeler en de vi har i Norge.
 #397475  av ArildM
 
Ganske unik den filmen der da så enkel ut å jobbe med.
Er vel greit å beholde interiøret i en bruksbil ja :)
 #397750  av inzane2012
 
ja, om du først skal satse skikkelig på vekt å har vel ikke 10-20kg mindre i vekt så mye å si med mindre du kjører mye på bane... til kosekjøring så er det sikkert like greit å ha mesteparten av interiøret intakt, PLUSS at da får flere gleden av å sitte på med deg ;)
 #398435  av EXS
 
ett steg frem og hopp i en retning hvor jeg ikke er sikker på hvor jeg lander :lol:


har bestemt meg for og få tak i en bruks/vinterbil nå ,

så nå skal bilen strippes for så mye utstyr jeg kan og fortsatt beholde skiltene og omregistrere til 2 seter (alt jeg hiver ut vil denne gangen bli veid for fremtidige referanser)

-bakste igjen :roll:

-fjerne hjulbrønn og erstatte den med en aluplate

-ALT av tepper/ dempingsmatriale

-alt av ac utstyr skal ut

-forsterker ut, sub ut, beholder kun høytalerene i dørene

-taktrekk

-kommer nok også til og se på selve dashen for og se om det er noe og hente der

-ellers så kommer jeg sikkert over flere ting som kan fjernes i løpet av denne prosessen

regner også med at jeg rekker og gjøre ferdig resten av det kosmetiske på utsiden av bilen før jeg parkere den for vinteren

-lakke opp takvinge

-touch up på felgene

-rubbe ned hele bilen og så voks forsegle den

får jeg gjort alt dette før ("sommersesongen" min avsluttes) så er jeg "ferdig" med utsiden av bilen og jeg vil få bedre tid til og fokusere på og bygge opp igjen motoren som står i og stroke den pluss forsterke motorom og understell når den blir parkert for vinteren


så dere kan se frem til flere updates fremover der jeg mister helt bakkenontakten :D
 #398438  av inzane2012
 
var det ikke du som nettopp satte inn igjen baksetene og sånt for å få en litt mer brukervenlig bil?? og hvorfor omregge den til 2seter?
 #398454  av EXS
 
Kjøper en bruksbil snart så da har jeg ikke behov for brukervennlighet i denne, ang omreg til 2seter så er det for og slippe og få pes ved eu kontroll og ved evt tekniske kontroller
 #398490  av EXS
 
that`s how i roll 8)
 #400985  av McLarren
 
Har du fått lagt på sotingen på lyktene?
Vurdere å kjøpe den filmen jeg og. :)
 #400998  av EXS
 
joda :) , enkelt og brukervennlig og legge på og lett å få et bra resultat, men lyktene ble litt for mørke for min smak så tok det av igjen.... ikke noe problem med lysgjennomslipp ble bare litt for skarpe kontraster

vurderer og bestille noe rød foile istedenfor den sorte
 #401030  av McLarren
 
EXS skrev:joda :) , enkelt og brukervennlig og legge på og lett å få et bra resultat, men lyktene ble litt for mørke for min smak så tok det av igjen.... ikke noe problem med lysgjennomslipp ble bare litt for skarpe kontraster

vurderer og bestille noe rød foile istedenfor den sorte
Husker du hvilken svartfarge du tok?
Ser de har 2 typer, vet ikke helt hvilken jeg burde gå for. :)
 #401038  av EXS
 
McLarren skrev:
EXS skrev:joda :) , enkelt og brukervennlig og legge på og lett å få et bra resultat, men lyktene ble litt for mørke for min smak så tok det av igjen.... ikke noe problem med lysgjennomslipp ble bare litt for skarpe kontraster

vurderer og bestille noe rød foile istedenfor den sorte
Husker du hvilken svartfarge du tok?
Ser de har 2 typer, vet ikke helt hvilken jeg burde gå for. :)
jeg tok den mørkeste, hvilken farge er bilen din?
 #401040  av McLarren
 
EXS skrev:
McLarren skrev:
EXS skrev:joda :) , enkelt og brukervennlig og legge på og lett å få et bra resultat, men lyktene ble litt for mørke for min smak så tok det av igjen.... ikke noe problem med lysgjennomslipp ble bare litt for skarpe kontraster

vurderer og bestille noe rød foile istedenfor den sorte
Husker du hvilken svartfarge du tok?
Ser de har 2 typer, vet ikke helt hvilken jeg burde gå for. :)
jeg tok den mørkeste, hvilken farge er bilen din?
Mørk grønn :)
 #402912  av EXS
 
da ser det ut som av økonomiske årsaker at jeg må bruke godbilen en stund nå i vinterhalvåret :evil:

så nå skal bilen få tectylbehandling + at jeg har kjøpt 2 sett med røde OMP skvettlapper og 4x 195/50-15 piggfrie vinterdekk som skal på de hvite borbetfelgene,


fantastisk irriterene hvor mye dårligere råd jeg fikk etter jeg begynte i fullt arbeid igjen :roll:

får bare være påpasselig meg grundige vasker med underspyling en gang i uken så går det forhåpentlig greit....


legger ut noen bilder når bilen er kommet i full vintermodus :)
  • 1
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 51