Side 50 av 51

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:23 jan 2013 19:11
av Audun F
Blir spennende å høre hvordan nitrusen funker - om det har noe for seg og om det er trygt? :D

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:23 jan 2013 19:16
av mr2storbrua
Se her ja, godt du ikke går tom for idéer :wink:
Hvor stort anlegg har du montert? Tenker da på effekt/varighet... Er vel bare dysene og tanken som justerer dette? Har du knapp for å aktivere det eller slår det inn når du trykker gassen i bunn?

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:24 jan 2013 01:02
av EXS
det går fra 35 til 75hk :) og blir aktivert med en pedaltrigger slik at det kun er aktivt ved fult gasspådrag, kan visst være svært skadlig for motoren og aktivere nitrus uten at gass spjeldet er helt åpent... varigheten er jeg ikke sikker på men for min del vil det kun bli brukt til korte akselereringer;) slik at jeg kommer meg fortest mulig opp til fartsgrensa :P

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:24 jan 2013 15:19
av ArildM
Alle som har spilt need for speed vet jo at en bil uten nitro er jo dønn kjedelig å kjøre :mrgreen:

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:27 jan 2013 21:06
av Drafter
hmm, hvor kjøper du nitrous gass? og hvor mye koster det? :D

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:28 jan 2013 12:01
av EXS
Drafter skrev:hmm, hvor kjøper du nitrous gass? og hvor mye koster det? :D



Hehe så langt har jeg ikke rukket og tenke enda :p noen som har noen forslag? :)

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:28 jan 2013 16:29
av Zepticon
EXS skrev:det går fra 35 til 75hk :) og blir aktivert med en pedaltrigger slik at det kun er aktivt ved fult gasspådrag, kan visst være svært skadlig for motoren og aktivere nitrus uten at gass spjeldet er helt åpent... varigheten er jeg ikke sikker på men for min del vil det kun bli brukt til korte akselereringer;) slik at jeg kommer meg fortest mulig opp til fartsgrensa :P
Det spørs hvordan det er montert, og hvilken type det er (dry/wet).

En blowback ser i hvertfall slik ut:

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:28 jan 2013 18:29
av EXS
Er et våtsystem, får bare følge instruksjonsboka og håpe på det beste :)

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:28 jan 2013 18:43
av FT86
nos på corolla :P du er ikke helt som aller andre, virker det som! det er jeg bra at noen tørr

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:28 apr 2013 16:31
av EXS
har kommet til den beslutningen at jeg er lei av og ha en "synlig" bil


så bilen har nå blitt tonet ned med 15x7 felger skodd med toyo proxes 215/45. og orginal hekkvinge

Bilde

Bilde

Bilde

har også løftet panseret litt i bakant for et litt hardere stuk og for og slippe ut litt overtrykk p.g.a ørkenplata jeg lagde
Bilde


har fortsatt ikke fullført nitrus installasjonen, trenger et T stykke til bensinen å en plass og få etterfylt tanken
så får vi se hva som skjer med en motor med over 300k på telleren :lol:

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:28 apr 2013 18:55
av ArildM
Less is more 8) Ser bra ut :)

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:07 mai 2013 19:41
av EXS
Da har en bekjent av meg på et engelsk bilforum dynotestet sin corolla e11 med samme motormods som meg, 1zz manifoil, 1zz dyser og 1zz gass spjeld og resultatet ble 130hk :shock: fra de orginale 110hk

så jeg er rimelig fornøyd med en investering på 1500kr gir 20hk ekstra :D


også har jeg blitt bitt av plastidip basillen.... begynte med spoileren

Bilde

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:07 mai 2013 21:18
av ArildM
Absolutt ikke noe å skimse av med såpass billige oppgraderinger :D

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:07 mai 2013 21:54
av EXS
ja ikke sant :)

dynopapirer... litt skjelven i moment kurven :P

Bilde

bilen som ble testet tihører Phatali fra http://www.corollaclubuk.com/

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:07 mai 2013 22:47
av ArildM
Fin effektkurve, selv om momenkurven kanskje var noe skjelven :) Vet du årsaken, og merker du det når du kjører?