TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Vurderer Toyota Celica MK5 - noe jeg mÃ¥ være obs pÃ¥?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

 #24740  av @lpher
 
chris skrev:
TomasK skrev:Hehe, er muligens litt for "gammel" for dunkdunk tiden,
Det var snakk om god lyd, sant. Ikke råneanlegg ;) Meningen er at man skal høre mest mulig av musikken selv, og de andre utenfor skal høre minst mulig :P
TomasK skrev: Ingen som trenger en 1991 Ford Mustang 5.0 cab da? Så kan vi bytte+peng. Sikkert totalt ubrukelig på vinterføre, men det er vel garantert noen som synes det er kult å sladde HELE tiden også? :P
Ellers takk, sladder nok med mr2'en gitt :D
What he said ;-)
'cept...at jeg slædder hele året med Supran ;-)

@lpher
Som også er for gammel for 'dunk dunk' ;-)

 #24742  av sindrejl
 
nåh, mr2'en henger på veien helt til du vil leke deg :)

 #24748  av chris
 
sindrejl skrev:nåh, mr2'en henger på veien helt til du vil leke deg :)
Vet vel ikke DU noe om ;) Hehe, neida. Men vi sikta til vinterføre. Da ligger mr2'en brei stort sett hele tida..

 #24750  av @lpher
 
chris skrev: Men vi sikta til vinterføre. Da ligger mr2'en brei stort sett hele tida..
Kan jeg skrive under på! Hadde Chris og Cameleon foran...da det var ganske blankt på veiene...på vei opp til meg...her for ei lita stund sia...

Definitivt 'TRAC on' føre for meg ihvertfall... ;-)

MR2'ene lå ganske sidelengs i svingene ja....and then some! ;-)

@lpher

 #24751  av @lpher
 
Hmmm...nå er vi slemme å kaprer linker her....not good ;-)

*prøver virkelig å komme på noe mere fornuftig om mkV Celica* ;-)

* Som på alle biler med karmløse dører...så bør man huske på å smøre pakningene (som tetter inn mot vinduet), slik at de ikke blir med døra ut en kald vinter dag...been there done that ;-)

*El.antenna er enn annen ting som 9-10 år gamle biler får 'feil' på....om antenna ikke kommer opp...men du hører motoren prøver å fatte tak...så er det en enkel/billig sak og fikse...


@lpher

 #24752  av erling
 
@lpher: Bilfabrikantene lager ikke filtrene selv, de får dem lagd av filterprodusenter som Mahle, AMC, o.l. Forskjellen er påskriften utpå. :) Jeg har kjørt på Mahle nesten siden jeg kjøpte bilen. :)

 #24754  av @lpher
 
erling skrev:@lpher: Bilfabrikantene lager ikke filtrene selv, de får dem lagd av filterprodusenter som Mahle, AMC, o.l. Forskjellen er påskriften utpå. :) Jeg har kjørt på Mahle nesten siden jeg kjøpte bilen. :)
MEN...det er en viktig forskjell...filterprodusentene lager de etter spesifikasjoner som bilprodusentene setter....og ikke alle ettermarkedsfilter blir laget etter samma mal...og jeg tar ikke sjangsen på at filteret ikke er 100% etter specs ;-)

Originalfilterne koster ikke mange småpengene de heller...so why risk it? ;-)

@lpher

 #24763  av chris
 
@lpher skrev:*El.antenna er enn annen ting som 9-10 år gamle biler får 'feil' på....om antenna ikke kommer opp...men du hører motoren prøver å fatte tak...så er det en enkel/billig sak og fikse...
Apropos, det skal du få fikse på min, siden du kan det. Når jeg blir frisk igjen vel å merke...