Side 1 av 3

kjøp av mr2 turbo

Legg innLagt inn:29 nov 2006 16:18
av Mr.T
jeg lurte på på denne bilen her
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/prospe ... &username= noen som vet noe om denne, er det noe spesielt jeg må kikke etter på disse bilene, liker egentlig ikke at den er ombygd.

takker for alle svar

Legg innLagt inn:29 nov 2006 16:36
av jumbo
Er nok helt problemfritt at den er ombygget DERSOM det er godkjent... dersom ikke ville jeg holdt meg langt unna for da har du en plagsom og potensielt dyr prosess foran deg.

Legg innLagt inn:29 nov 2006 17:03
av toyota_mr2
de er en i stavanger som eier den bilen

Legg innLagt inn:29 nov 2006 17:48
av Ivar
jumbo skrev:Er nok helt problemfritt at den er ombygget DERSOM det er godkjent... dersom ikke ville jeg holdt meg langt unna for da har du en plagsom og potensielt dyr prosess foran deg.
Vel... utrolig fint at du dreper salg av ombygd GTi som ikke er godkjent for alle oss andre nå som du skal få din godkjent.

Bremser og understell er likt innenfor revisjonene. Det er kun motor som byttes ut, så en ombygd GTi blir identisk med en Turbo, bortsett fra det kosmetiske. Det er kun hvis du på død og liv må ha bilen godkjent ombygd at du bør holde deg unna.

Legg innLagt inn:29 nov 2006 18:33
av toyota_mr2
han kjøpte den bilen for noen måner siden åg han holler på på ungdomens motorsenter i stavanger jeg vet ikke om han har jobb der eler ikke men han har vertfal ikke hat bilen lenge men så jo ut som den sveta lit da

Legg innLagt inn:29 nov 2006 18:58
av jumbo
Ivar skrev:Vel... utrolig fint at du dreper salg av ombygd GTi som ikke er godkjent for alle oss andre nå som du skal få din godkjent.
Men jøsseball, beklager så mye at jeg svarer ælig når folk ber om råd. Det skal ikke gjenta seg.

Legg innLagt inn:29 nov 2006 20:02
av Mr.T
takker for svar.. da var den solgt men hadde ikke blitt noe kjøp allikevel iogmed den ikke vvar godkjent..
men er ennå litt sugen på en ny bil da eg har tenkt litt på det, er veldig sugen på en celica gt4 CS, eller en mr2 turbo som er sikkert 15 hakk kjekkere å kjøre, (da celicaen veier et par hundre kg for mye) men hva er rimelig å gi for en fin og orginal mr2 turbo??

Legg innLagt inn:29 nov 2006 20:13
av BrennaRacing
Det kommer jo veldig an på hvilke rev av turbobilene du vil ha...En ble levert med 204 hk, en med 225 og en med 245....Den mest vanlige er vel 204 hk (hvis du skal ha orginal Mr2 Turbo) Men de ligger vel på 110-120 og oppover...

Legg innLagt inn:29 nov 2006 20:33
av Larsen
Skal vel lete litt for å finn orginale 225 og 245 hk med ratter på riktig side.

Legg innLagt inn:29 nov 2006 20:35
av hovik
Ang. GTI ombygd til Turbo.

Det er i utgangspunktet han som bilen var registrert på i ombyggingstidspunktet som vil få kravet om man blir tatt av statens vegvesen. MEN, slike saker kan fort bli ord mot ord, og ender dermed med store advokatutgifter, etc. I tillegg kjører man rundt i en bil forsikringen i mange tilfeller ikke vil dekke.

Ved kjøp av MR2 turbo vil det definitivt anbefales å kjøpe en som er registrert med korrekt antall KW. Om det koster noe mer kan fort bety veldig lite.110-120k+ er nok korrekt pris for mk2 turbo. Det kan lønne seg å ta med en som er kjent med mk2 når du skal se på bil.

Legg innLagt inn:29 nov 2006 20:41
av Larsen
Skal vel lete litt for å finn orginale 225 og 245 hk med ratter på riktig side.

Legg innLagt inn:29 nov 2006 21:21
av WaxFraq
mr.t:

var i dine "sko" i sommer...landet på en rød orginal turbo fra 91..
den gav jeg da 150 laken for..men den var det gjort litt med da..

det er ikke hver dag det blir lagt ut en mr2 turbo for salg, så det er egentlig bare å holde pengene klare...de fleste turboene som kommer for salg er vel blitt tatt relativt godt vare på vil jeg tro..ivrig kjøring, men det tåler dem..!

Lykke til!!

forsikring på gti vs. turbo er lik...dvs. det er ikke noe som heter gti eller turbo hos forsikrings selskapene...ikke der jeg ringte værtfall..

på denne måten burde kanskje ikke motor ha så spesiellt mye å si i en forsikrings sak... :roll: nei, jeg fetta faan...enkleste er vel å kjøpe en org..! :lol:

Legg innLagt inn:29 nov 2006 21:22
av FireWalk
jumbo skrev:
Ivar skrev:Vel... utrolig fint at du dreper salg av ombygd GTi som ikke er godkjent for alle oss andre nå som du skal få din godkjent.
Men jøsseball, beklager så mye at jeg svarer ælig når folk ber om råd. Det skal ikke gjenta seg.
bygger man om fra GTI til turbo tar man en risk. Ikke bare med tanke på å bli tatt i teknisk kontroll, men også forsikringsmessig med tanke på en eventuell ulykke. Den risken er det ikke alle potensielle kjøpere som ønsker å ta..

Så jeg ser ikke problemet med at Jumbo sier det rett som det er.....

Det var faktisk hoved-grunnen til at jeg IKKE bygde om min forige GTI til turbo, men heller skaffet meg en som var orginal og godkjent.

Se bare f.eks på hva som nylig skjedde med Cameleon her på forumet... (se egen tråd)

Legg innLagt inn:29 nov 2006 22:13
av Ivar
jumbo skrev:
Ivar skrev:Vel... utrolig fint at du dreper salg av ombygd GTi som ikke er godkjent for alle oss andre nå som du skal få din godkjent.
Men jøsseball, beklager så mye at jeg svarer ælig når folk ber om råd. Det skal ikke gjenta seg.
Beklager, det var ikke meningen å være så krass. :?

Poenget mitt er at så lenge man ikke får noe trøbbel med biltilsynet og ikke dreper noen i trafikken er det liten sjanse for at man skal ha noen problemer med ombyggingen. Det er viktig å poengtere at en GTi ombygd til Turbo er 100% tilsvarende en Turbo, bortsett fra godkjenningen. Hvorvidt man skal bekymre seg over godkjenning eller ikke får bli opp til hver og en.

Legg innLagt inn:29 nov 2006 22:56
av Pitchyou
hvis man har en gti, er det da verre å ha en 3s-gte med 245 hk en å ha f.eks en 3s-ge med 245 hk? uten godkjenning eller noe sånt? bare lurer... :?: