TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dunk i bilen?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #24785  av cameleon

Var ute å kjørte en liten tur i dag. Etter jeg hadde stoppet og slått av motoren så kom det rundt 2 min senere et lite dunk i blen. Hørtes nesten ut som om noen kastet en stein under bilen eller noe. Denne lyden har vært et par ganger før også, men jeg har ikke peiling om hva det kan være. Noen her som har opplevd det samme og vet hva det er?

#24789  av Mr2 Mk2

Er det ikke bare varmen eksosanlegget som gjør at metallene utvider seg,også smeller det når de trekker seg sammen igjen da? :?

#24810  av Goose

Ja høre ut som metal rundt eksosen.
Hadde det samme på forrige Celica'n (1996).
Fant ut at det ikke var noe farlig.

#24845  av @lpher

Antagelig eksos eller katalysator som slår ja....samma hos meg også det....men jeg mener å huske at det er værst når det er varmt ute....nå på vinterstid tikker det bare noe helt jævli...lenge etter at jeg har slått av motoren... ;-)

@lpher

#24935  av cameleon

Ok. Nei var litt redd for at det var noe som holdt på å falle av under bila eller noe jeg hehe. Hørtes litt småskummelt ut. Trodde også at jeg hadde kjørt over et lite dyr som hadde kilt seg fast opp i motoren, men fant fort ut at det ikke var det. Kanskje det er en liten pip-pip som har prøvd å bygget reir der inne, men som ikke kommer ut? en såkalt mini-pipp-pipp:D

Men er bra å høre et det ikke er noe skummelt da. Eller at det kanskje ikke er noe skummelt hehe.

#24941  av PÃ¥l

Har samme fenomenet på min bil. Hvis jeg har kjørt litt langt, sier det BONNNNNG fra undersida av bilen. Er nok metall som trekker seg sammen igjen når det blir kaldere... Vet ikke HVA det er da, men...