Side 1 av 1

oil catch tank

Legg innLagt inn:12 des 2006 11:38
av 2000 ST
Hva er vitsen med denne? :oops:

Legg innLagt inn:12 des 2006 12:01
av Skylar
Det er vel for å fjerne oljedampen fra veivhuset som blir ført inn i sugeslangen til turboen..
Mulig eg tar feil men tror det er noe i den duren.
Kommer nok folk snart som vet mye mer enn meg om dette :)

Legg innLagt inn:12 des 2006 16:10
av tojo
Supra har sluttet veivhus system,veivhusgassene tilbakeføres til innsugsluft.(resirkulering,for å holde nede utslipp)
Økt effekt = økt veivhusgass.
Dette gjelder både mkIII og MKIV , dette medfører ved trimming at veivhusgassen får et alt for stort innhold av olje som suges inn i motoren å årsaker "tenningsbank"
Er man interisert i effekt og prøver å få motoren til å unngå "tenningsbank"bør man unngå dette!
Det enkleste er å sette på små filter å slippe gassene rett ut i det fri.
Men det beste er oljefelle(oil catch tank) da får man et lett undertrykk i veivhuset.
Løsningen er CATCH TANK

Legg innLagt inn:12 des 2006 16:51
av Skylar
tojo skrev:Supra har sluttet veivhus system,veivhusgassene tilbakeføres til innsugsluft.(resirkulering,for å holde nede utslipp)
Økt effekt = økt veivhusgass.
Dette gjelder både mkIII og MKIV , dette medfører ved trimming at veivhusgassen får et alt for stort innhold av olje som suges inn i motoren å årsaker "tenningsbank"
Er man interisert i effekt og prøver å få motoren til å unngå "tenningsbank"bør man unngå dette!
Det enkleste er å sette på små filter å slippe gassene rett ut i det fri.
Men det beste er oljefelle(oil catch tank) da får man et lett undertrykk i veivhuset.
Løsningen er CATCH TANK
Vil bare for trådstarter sin skyld si at dette ikkje bare gjelder supra...
Gjelder nok mange andre biler også

Legg innLagt inn:12 des 2006 19:26
av tojo
Skylar skrev:
tojo skrev:Supra har sluttet veivhus system,veivhusgassene tilbakeføres til innsugsluft.(resirkulering,for å holde nede utslipp)
Økt effekt = økt veivhusgass.
Dette gjelder både mkIII og MKIV , dette medfører ved trimming at veivhusgassen får et alt for stort innhold av olje som suges inn i motoren å årsaker "tenningsbank"
Er man interisert i effekt og prøver å få motoren til å unngå "tenningsbank"bør man unngå dette!
Det enkleste er å sette på små filter å slippe gassene rett ut i det fri.
Men det beste er oljefelle(oil catch tank) da får man et lett undertrykk i veivhuset.
Løsningen er CATCH TANK
Vil bare for trådstarter sin skyld si at dette ikkje bare gjelder supra...
Gjelder nok mange andre biler også

Stemmer bra det :wink: