Side 1 av 1

0 - 100

Legg innLagt inn:16 des 2006 17:55
av Mr.T
hva gjør en mr2 turbo fra 0 - 100? kontra en celica gt4 carlos sainz?

Legg innLagt inn:16 des 2006 18:10
av Master
Det sies mye forskjellig men alt fra 5.9 til 6.5 sek er mest vanlig for MR2 turbo. GT4 vil jeg tippe er noe tregere...

http://www.mr2.com/ARTICLE/1991_Specifications.html

Legg innLagt inn:16 des 2006 18:27
av arctic_celi
GT4'en har vel mellom 5.9 til 6.1sec som standard spec?

Legg innLagt inn:16 des 2006 19:06
av Master
Fra celicaforumet:
orginalt 0-100 i carlosen er vel 7,4 sek. Men har lest alt ifra 7,2 til 7,9

Legg innLagt inn:16 des 2006 19:54
av sindrejl
mr2 turbo og gt4 fra samme tid ligger laaaangt over 5,9sec. 5,9 så begynner vi å snakke 3gen motor :) eventuelt klarer vel gt-four ca 6,1-6,3sec.

CS'en ligger nok på 7,1 - 7,4 sec ja.

Legg innLagt inn:16 des 2006 21:37
av Master
Jeg tenkte på gen 2 ja. Og MR2 ligger godt under 7 sek hvertfall. nærmere 6. Og har sett flere sider (bl.a. den jeg nevnte ovenfor) som sier 5.9 og tideler opp. -altså raskere enn carlosen på nærmere 7,5. Ergo: mr2 raskere enn celica da mye går tapt i økt vekt og 4x4.

Ellers vanskelig å finne en original Mr2 gen 3 da som gjør sammenlikning med gt-four vanskelig.

Legg innLagt inn:16 des 2006 23:57
av sindrejl
jepp mr2 gen2 er mye raskere enn CS'en, men ikke så mye at den er like rask som gen3 som ligger på 5.9 ca om jeg ikke tar helt feil.

Legg innLagt inn:17 des 2006 02:31
av BrennaRacing
Har hørt et sted at en Mr2 turbo gen.3 gjør 0-100 på 5,5 orginalt

Legg innLagt inn:17 des 2006 11:50
av chris
BrennaRacing skrev:Har hørt et sted at en Mr2 turbo gen.3 gjør 0-100 på 5,5 orginalt
Det leste jeg også et sted.. husker ikke hvor. Men det skulle visst være fabrikktall ja.

Legg innLagt inn:17 des 2006 12:24
av jumbo
5,5 høres noe optimistisk ut, men det er jo typisk for fabrikktall uansett...

Og har veldig vondt for å se for meg en celica følge en mr2 turbo 0-100 i det hele tatt, uansett versjon. Vær klar over at kravet til kraft kontra vekt ratio for å få en gitt aksellerasjon ikke vokser linjært med økt vekt, det vokser kvadratisk. For å si det litt enklere: Om en bil på 1000 kg med 100 hk gjør 0-100 på tid X, må en bil på 1500 kg ha 200 hk (ikke 150) for å gjøre det samme. Det er andre, mindre faktorer som gjør slike forenklinger noe unoyaktig, men det er mange som tror at man bare trenger å øke effekten like mange prosent som vekt for å sitte igjen med uendret aks, og det er grov bom.

Nok en grunn til at vektreduksjon er verdens beste trimming :D

Legg innLagt inn:17 des 2006 19:24
av ArildM
Gratis trimming? Får ribbe bilen til våren da :twisted:

Legg innLagt inn:08 jan 2007 15:23
av GhostRider88
her er både 0-100 på gti og turbo ;)

This engine is only available in Europe. This version capable of 155 PS (1990-1993), and 175 PS (1994-1998).

The new 2.0 litre twin overhead cam, 16 valve 3S-GE engine incorporating an Acoustic Control Induction System (ACIS) which varies the flow of air into the engine to give improved performance under different driving conditions.

Toyota claims that the 2.0L16V is capable of 7.8 second 0-100 km/h sprints, 15.7-second quarter miles, and a top speed of 223 km/h.

Here you will see that the European Normally aspired engine is the same that in the Celica 2.0L16V.


Turbo.

MKII Turbocharged engine (3S-GTE)

This engine is a 2.0 Liter 16 valve, DOHC, turbocharged. Stock turbocharged is capable of producing up to 11.8 psi of boost. Using what Toyota refers to as a twin-entry turbocharger, an air-to-air intercooler and EFI, this engine produces 204 HP at 6000 rpm, and 200 lb-ft of torque at 3000 rpm in stock form. Upgrades are available claiming up to more than 500 HP.

Toyota claims that the turbo is capable of 5.9 second 0-60 mph sprints, 14.3-second quarter miles, and a top speed of 149 mph.

This engine is not available in Europe and Australia.

This engine is identical to the version found in the Celica All-trac Turbo.

Japanese 1995 car claims 245 HP using 13psi boost in stock condition.


Hentet fra: http://membres.lycos.fr/mr2/internet.htm