Side 1 av 1
Bytte turbo?
Legg innLagt inn:17 des 2006 18:00
av festvåg
Tenkte å få litt mere power i mr2 nå som det er vinter. Jeg har nå bytta til 3eksos og powerfilter. Tenkte å sende den nå opp på filsundet på oppjustering, men det er dyrt. Lurte kanskje heller på å bytte turbo (til en vassere en) Men da lurer jeg på om jeg må bytte mye anna, eller kan jeg bare sette på "rett på".. mye effekt å hente på det??. flisundet mente jeg kunne hente 30-40 hk på å ta den med opp ditt. noen som har prøvd filsundet med en mr2 turbo? Ble det bra? Noen som har bytta turbo? ble det bra? Hvor mye effekt økning etc...
Legg innLagt inn:17 des 2006 22:26
av aneriks
vist du har 2gen motor kan du jo kjøpe en ct20b den gir vel noe økning, tåler i alle fall mere trykk,+ at den spoler vel fortere?.
skal du ha en større eller anderledes turbo så blir det dyrt for da må du ha nye flenser og ny downpipe osv...
Legg innLagt inn:17 des 2006 22:31
av Larsen
2 eller 3 generasjons motor?
Legg innLagt inn:17 des 2006 22:31
av ErikG
Du kan jo kjøpe en oppgradert ct20 turbo da. Slipper da nye flenser og er bolt on. Fensport selger ihvertfall dem. Er forskjellig oppgraderinger av den, i forhold til pris og effekt.
Legg innLagt inn:18 des 2006 00:26
av festvåg
jeg har 2 gen motor. us model
Legg innLagt inn:18 des 2006 00:36
av Larsen
Da kan du nok med fordell bytte til en ct20b turbo. Den vil nok gi ca. 30 hk mer og spinner om fortere enn den orginale ct 26 turboen som du mest sansynelig har.
Eneste en skal passe på er at bensin systemet på 2 gen turboen ikke klarer å dytte ut så mye bensin som kanskje er nødvendig da en øker hk'ene. Søk litt så finner du mer om emnet.
Legg innLagt inn:18 des 2006 08:24
av CelicaTurbo
En ct20b turbo er en betydelig bedre turbo i kjørbarhet, og en noe bedre turbo på toppeffekt.. men, fordelen med den turboen vil gjøre seg enda mer gjeldende med programmering på rulle og jeg tror nok at det stemmer som FMS sier at man kan forvente 30hk ekstra med programmering av en ellers orginal MR2 Turbo med eksos etc.. Det er ganske mye å hente på programmering av de bilene så snart man kjører på med høyere turbotrykk, så mellom en ct20b eller programmering ville jeg ha valgt programmeringen..
Legg innLagt inn:22 des 2006 02:03
av injee
Har tenkt på noe av det samme selv her...
Bytte turbo eller programmere på den... Har selv en gen.2 turbo med ct26..
Sikter mot 250+ hk.. Hva modifikasjoner anbefales da å gjøre?
Hva koster en ct20b turbo ny/brukt i god stand?
Legg innLagt inn:22 des 2006 10:00
av aneriks
injee skrev:Har tenkt på noe av det samme selv her...
Bytte turbo eller programmere på den... Har selv en gen.2 turbo med ct26..
Sikter mot 250+ hk.. Hva modifikasjoner anbefales da å gjøre?
Hva koster en ct20b turbo ny/brukt i god stand?
en ct20b koster rundt 4-5000 for en i GOD stand som har gått lite,
du trenger ikke bytte turboen for og få 250
du passerer 250 hk i motor du gjør vanlige små modifikasjoner som.
*luftfilter
*dp
*eksos
*boostcontroller
*fuel cut defenser
*intercooler
*muligens større bensin pumpe.
Legg innLagt inn:22 des 2006 10:30
av Larsen
injee skrev:Har tenkt på noe av det samme selv her...
Bytte turbo eller programmere på den... Har selv en gen.2 turbo med ct26..
Sikter mot 250+ hk.. Hva modifikasjoner anbefales da å gjøre?
Hva koster en ct20b turbo ny/brukt i god stand?
250 hk på hjula eller motoren?
Legg innLagt inn:22 des 2006 16:41
av WaxFraq
har hørt litt på bensinpumpe...men er det nok å bare bytte pumpa??
hva med rail osv??
og hvor kan man få programert bilen?
Legg innLagt inn:22 des 2006 19:27
av Larsen
WaxFraq skrev:har hørt litt på bensinpumpe...men er det nok å bare bytte pumpa??
hva med rail osv??
og hvor kan man få programert bilen?
Ats selger jo kit til sånt. Da får du oppjustert ecu, nye fuel rail, pumpe med mer.
http://www.ats.com