Side 1 av 1
Oppjustering av turbotrykk på st205
Legg innLagt inn:20 des 2006 21:03
av ivers
Lurer på om det er noen som har hatt problem med fuelcut etter å ha justert opp turbotrykket på st205? Har kjøpt meg turbotrykkjustering, og lurer på om det er bare å montere den på og justere uten noen problem? Lurer også på om hvordan det er med montering av åpent luftfilter, noen komplikasjoner der? Tenker på målere o.l. som jeg ser det går ledninger til luftfilterboksen fra.
Legg innLagt inn:20 des 2006 23:39
av Hammeren
ja var fuel kutt på min når jeg kjøpte den. kroppen som hadde den før meg hadde bare skrud opp trykket. mener den kutter ved ca 1bar. monterte unichip på min for å få den til å funke.
bare å montere åpent filter, føleren som sitter på luftboksen tar du bare ut og fester i motorrommet med ledningen på.
størst mulig filter....
Legg innLagt inn:21 des 2006 18:49
av ivers
ok, uniship er det som en vanlig chip (ic byttes i hjernen)? Hva koster det og hvor fikk du tak i den? Det er vel også fullt mulig med fuelcut defender, er det ikke?
Legg innLagt inn:21 des 2006 19:14
av CelicaTurbo
unichip er en piggyback som er installert av leverandøren og deretter programmert med bilen på dyno. Disse toyotamodellene har ikke en chip som enkelt kan byttes så mer avanserte alternativet må brukes.
Legg innLagt inn:21 des 2006 19:31
av ivers
Hvor kan jeg få kjøpt fuelcut defender?
Legg innLagt inn:21 des 2006 20:34
av Andy_Celica
ivers skrev:Hvor kan jeg få kjøpt fuelcut defender?
Ville ikke kjøpt meg en fuelcut defencer hvis jeg var deg, hvis du kommer over 1,3 bar på en org 3sgte, uten piggeyback eller datasprut, så kan du allerede sett av penger til et motorprosjekt, du vil nesten garantert banke istykker motoren din, og den kutter ikke før 1,2 -1,3 bar uansett, over det er ikke til å annbefalle.