Side 1 av 1

Toyota lanserer Blade, hatchback med 2.4 liter motor

Legg innLagt inn:22 des 2006 08:45
av CelicaTurbo
http://www.ts-ogn.no/content/view/33/

Toyota lanserer Blade basert på Auris. 2.4 liter og 167hk/224Nm høres ut som en artig kombinasjon :D

psssh: rykter sier det kommer mer motor fra den kanten til neste år!

Legg innLagt inn:22 des 2006 09:19
av sindrejl
og trinnløs giring? :D

Legg innLagt inn:22 des 2006 12:06
av CelicaTurbo
jepp, er jo stadig flere biler som leveres med det, også her til lands. Kunne tenkt meg å prøve noe slikt da, automatkasse uten gir.. Det positive er jo bl.a. at under full gass og maks akselerasjon vil turtallet til enhver tid være optimalt ;) Men de fleste biler med dette systemet inkluderer også triptronic/steptronic-lignende systemer hvor man kan velge å gire med en spake, men det er jo i realiteten bare ECU som styrer automatkassen slik at det virker som om den har gir.. Systemet virker men en rekke belter som flyttes slik at girutveksling kan endres fritt..

Legg innLagt inn:22 des 2006 12:29
av gnmfr
Så bra at jeg ikke har lyst på aurisen i utgangspunktet da :lol:

Bilde

Bilde

Bilde

Auris og Blade
Bilde

Bilde

Værste er at jeg synes vanlig auris med trd-styling, litt mer senka enn det vi har sett den, og med enda større felger hadde vært mye tøffere :twisted:

Bilde

Desutten kan du få den med turbo og 4 hjulstrekk, problemet er vel at ikke den kommer til norge den heller sikkert :cry:

Legg innLagt inn:22 des 2006 12:30
av nlight
Dette er jo gammelt nytt for folk som har eid Tempo Avanti! :D

Legg innLagt inn:22 des 2006 12:36
av aneriks
nice bil 8)

Legg innLagt inn:22 des 2006 13:32
av sleeper
CelicaTurbo skrev:jepp, er jo stadig flere biler som leveres med det, også her til lands. Kunne tenkt meg å prøve noe slikt da, automatkasse uten gir.. Det positive er jo bl.a. at under full gass og maks akselerasjon vil turtallet til enhver tid være optimalt ;) Men de fleste biler med dette systemet inkluderer også triptronic/steptronic-lignende systemer hvor man kan velge å gire med en spake, men det er jo i realiteten bare ECU som styrer automatkassen slik at det virker som om den har gir.. Systemet virker men en rekke belter som flyttes slik at girutveksling kan endres fritt..
bare meg som syntes det høres KJEDELIG og sterilt ut??
syntes noe av sjarmen med og dra på er og tømme gir etter gir jeg da... blir jo kjedlig med en bil som sier brom med AKKURAT samme frekvens hele tiden? kan jo like greit ha elmotorer da jo...

Legg innLagt inn:22 des 2006 14:42
av BrennaRacing
sleeper skrev:bare meg som syntes det høres KJEDELIG og sterilt ut??
syntes noe av sjarmen med og dra på er og tømme gir etter gir jeg da... blir jo kjedlig med en bil som sier brom med AKKURAT samme frekvens hele tiden? kan jo like greit ha elmotorer da jo...
Må si meg litt enig med deg der ja :) Men er det bare meg som syns den bilen var enda kjedeligere enn Auris?? Syns Toyota bare lager kjipe biler for tiden...Hjelper lite å ha fet motor når bilen kommer til å bli kjøpt av folk over 70

Ble selvfølgelig litt bedre med TRD styling, men alle biler blir penere med litt styling og felger 8)

Legg innLagt inn:22 des 2006 17:42
av Anders gullstein
BrennaRacing skrev:
sleeper skrev:bare meg som syntes det høres KJEDELIG og sterilt ut??
syntes noe av sjarmen med og dra på er og tømme gir etter gir jeg da... blir jo kjedlig med en bil som sier brom med AKKURAT samme frekvens hele tiden? kan jo like greit ha elmotorer da jo...
Må si meg litt enig med deg der ja :) Men er det bare meg som syns den bilen var enda kjedeligere enn Auris?? Syns Toyota bare lager kjipe biler for tiden...Hjelper lite å ha fet motor når bilen kommer til å bli kjøpt av folk over 70

Ble selvfølgelig litt bedre med TRD styling, men alle biler blir penere med litt styling og felger 8)
Helt enig...ville nok heller lagt igjen pengene hos Honda :wink:

Legg innLagt inn:22 des 2006 20:45
av CelicaTurbo
sleeper skrev:
CelicaTurbo skrev:jepp, er jo stadig flere biler som leveres med det, også her til lands. Kunne tenkt meg å prøve noe slikt da, automatkasse uten gir.. Det positive er jo bl.a. at under full gass og maks akselerasjon vil turtallet til enhver tid være optimalt ;) Men de fleste biler med dette systemet inkluderer også triptronic/steptronic-lignende systemer hvor man kan velge å gire med en spake, men det er jo i realiteten bare ECU som styrer automatkassen slik at det virker som om den har gir.. Systemet virker men en rekke belter som flyttes slik at girutveksling kan endres fritt..
bare meg som syntes det høres KJEDELIG og sterilt ut??
syntes noe av sjarmen med og dra på er og tømme gir etter gir jeg da... blir jo kjedlig med en bil som sier brom med AKKURAT samme frekvens hele tiden? kan jo like greit ha elmotorer da jo...
Nå er det vel akkurat derfor systemet kan etterligne giring med et sliks steptronic-lignende system da ;) Men jeg er forøvrig helt enig i deg, jeg synes ikke et slikt automatgir høres spesiellt forlokkende ut, men jeg kunne gjerne tenkt meg å prøvekjørt en bil med dette siden det er såpass annerledes hva jeg er vant til ;)

Legg innLagt inn:24 des 2006 13:24
av chris
sleeper skrev:
CelicaTurbo skrev:jepp, er jo stadig flere biler som leveres med det, også her til lands. Kunne tenkt meg å prøve noe slikt da, automatkasse uten gir.. Det positive er jo bl.a. at under full gass og maks akselerasjon vil turtallet til enhver tid være optimalt ;) Men de fleste biler med dette systemet inkluderer også triptronic/steptronic-lignende systemer hvor man kan velge å gire med en spake, men det er jo i realiteten bare ECU som styrer automatkassen slik at det virker som om den har gir.. Systemet virker men en rekke belter som flyttes slik at girutveksling kan endres fritt..
bare meg som syntes det høres KJEDELIG og sterilt ut??
syntes noe av sjarmen med og dra på er og tømme gir etter gir jeg da... blir jo kjedlig med en bil som sier brom med AKKURAT samme frekvens hele tiden? kan jo like greit ha elmotorer da jo...
Jeg har kjørt Honda CRV med variator-kasse (trinnløs gir), og man kjører jo ikke på samme frekvens hele tiden. Er kun når man gir full gass at turtallet legger seg på det mest optimale, og holder seg der. Ved mindre gasspådrag og roligere kjøring, er jo logisk nok turtallet lavere.. og turtallet varierer hele tiden det.

Utrolig behagelig å kjøre med. Såklart kan man ikke kalle dette for sporty, men det finnes ikke mer behagelig :)

Legg innLagt inn:24 des 2006 13:25
av chris
For øvrig, jeg synes både Auris og Blade ser kule ut jeg :D

Legg innLagt inn:24 des 2006 14:43
av Fred
Bare synd den ikke blir levert i flere farger enn 4 tror jeg det var. Foreløpig da, tok noen måneder før alle fargene var å få... Mener man får svart, sølv, grå og en gråblå de første månedene...
Kan jo ikke kjøpe svart igjen, det blir for likt bilen jeg har, og de andre fargene synes jeg er kjedelige... Men men, venter jeg noen måneder er det kanskje muligheter å skaffe litt mer ekstra stæsj til bilen enn det som er med en gang den kommer på markedet da...