Side 1 av 1

Boostmåler

Legg innLagt inn:22 des 2006 15:51
av Jonny
Skaffet meg boostmåler nå,prøver finne ut hvorfor GT4`n min går så dårlig. Koblet til vakuumslangen som går til originalmåleren (før "klokken").Fikk da nesten ikke respons på måleren... Koblet den så til vakuumslangen som går til EGR`n og fikk 0,7 bar på alle gear...
Blir dette rett,eller er jeg helt ute og kjører...

Legg innLagt inn:22 des 2006 16:59
av James
Er det ikke org. med 0.7 bar i en GT4 da!?

Legg innLagt inn:22 des 2006 17:23
av sindrejl
James skrev:Er det ikke org. med 0.7 bar i en GT4 da!?
jo.. bortsett fra at gear 1 og 2 har lavere trykk :?:

Legg innLagt inn:22 des 2006 19:22
av Jonny
sindrejl skrev:
James skrev:Er det ikke org. med 0.7 bar i en GT4 da!?
jo.. bortsett fra at gear 1 og 2 har lavere trykk :?:
Har lest det tidligere,ja. Min T-VSV er ikke koblet fra og det finnes ikke mulighet for å justere ladetrykk på denne bilen. Vet ikke om måleren viser riktig trykk på disse vakuumslangene...
Denne bilen er skikkelig sinke. 0-100 på over 10s. Merker ingentig gale ellers. Misstenkte lavt turbotrykk,men....

Legg innLagt inn:22 des 2006 19:30
av Larsen
Jonny skrev:
sindrejl skrev:
James skrev:Er det ikke org. med 0.7 bar i en GT4 da!?
jo.. bortsett fra at gear 1 og 2 har lavere trykk :?:
Har lest det tidligere,ja. Min T-VSV er ikke koblet fra og det finnes ikke mulighet for å justere ladetrykk på denne bilen. Vet ikke om måleren viser riktig trykk på disse vakuumslangene...
Denne bilen er skikkelig sinke. 0-100 på over 10s. Merker ingentig gale ellers. Misstenkte lavt turbotrykk,men....
Hvis måleren viser galt så er det jo mest sannsynelig for lite og ikke for mye. Ville gått over å sjekke og byttet standard ting. Ta feil koder på ecu, juster tenning og bytt tennplugger, rotor og fordelerlokk.

Legg innLagt inn:22 des 2006 20:57
av Jonny
Larsen skrev:
Jonny skrev:
sindrejl skrev: jo.. bortsett fra at gear 1 og 2 har lavere trykk :?:
Har lest det tidligere,ja. Min T-VSV er ikke koblet fra og det finnes ikke mulighet for å justere ladetrykk på denne bilen. Vet ikke om måleren viser riktig trykk på disse vakuumslangene...
Denne bilen er skikkelig sinke. 0-100 på over 10s. Merker ingentig gale ellers. Misstenkte lavt turbotrykk,men....
Hvis måleren viser galt så er det jo mest sannsynelig for lite og ikke for mye. Ville gått over å sjekke og byttet standard ting. Ta feil koder på ecu, juster tenning og bytt tennplugger, rotor og fordelerlokk.
Koder på ECU er OK,har sjekket. Skal ha den på verksted snart ,sjekker da tenning, kompresjon og muligens ladetrykk. Det eneste jeg merker som ikke er 100% er tomgangen. Går litt opp og ned.

Legg innLagt inn:03 feb 2007 02:03
av Jonny
Jonny skrev:
Larsen skrev:
Jonny skrev: Har lest det tidligere,ja. Min T-VSV er ikke koblet fra og det finnes ikke mulighet for å justere ladetrykk på denne bilen. Vet ikke om måleren viser riktig trykk på disse vakuumslangene...
Denne bilen er skikkelig sinke. 0-100 på over 10s. Merker ingentig gale ellers. Misstenkte lavt turbotrykk,men....
Hvis måleren viser galt så er det jo mest sannsynelig for lite og ikke for mye. Ville gått over å sjekke og byttet standard ting. Ta feil koder på ecu, juster tenning og bytt tennplugger, rotor og fordelerlokk.
Koder på ECU er OK,har sjekket. Skal ha den på verksted snart ,sjekker da tenning, kompresjon og muligens ladetrykk. Det eneste jeg merker som ikke er 100% er tomgangen. Går litt opp og ned.
Bytta teningsdeler og sjekka tenning. Målt komp. på motor,OK.
Målt turbotrykk :0,6...litt lavt kanskje?
0-100s. på 1 sek. bedre etter nye plugger /ledninger/rotor og fordelerdeksel.
Skal bytte luftfilter og eksosanlegg fra katalysator.
Valget står nå foreløpig mellom Mongoose,HKS (klart dyrest) og
Sard Arouse MIG...alle 3" rustfritt...ønsker synspunkter.