Side 1 av 1

Clutch problemer

Legg innLagt inn:23 des 2006 10:39
av KinCaiD
Har fått problemer med clutchen på min t16
Problemet minner om slitt clutch. :evil:
Disse problemene dukker opp først etter jeg har kjør motoren varm.
Altså det er ikke tegn til disse problemene da bilen er kald.
Er ikke alltid at clutchen glipper taket, men ganske ofte.
Problemet dukket og opp over natten. :shock:
Ikke gradvis.
Er det noen her som vet hva problemet kan være?
Er det faktisk slitt clutch, eller problemer med hydraulikk olje??
Eller kan det være andre feil?

EVT. hvis jeg må byte lameller og trykkplate.
Hvordan er den enkleste måten å gjøre dette på?
Ta ut hele motoren :cry: . eller bare girkasse.

Legg innLagt inn:25 des 2006 22:22
av KinCaiD
Var på vei til Drammen i går. Clutchen drev å tulla litt i ny og ne.
Men på turen oppigjen så var den helt elendig.
Da jeg endelig kom hjem, :?: Så var problemet borte :shock:
Spennende å se om det dukker opp igjen.

Legg innLagt inn:02 jan 2007 16:54
av jsun
Sjekk vieren til clutch'en for slitasje, mulig den henger...
Oljelekasje i clutch-huset er jo også en mulighet.

(Jeg har opplevd det samme på en Nissan CTT, men da hadde jeg rett og slett for mye moment i motoren!, så clutch'en ga seg når belastingen ble for stor, men ble ok da den kjølte seg ned)

Legg innLagt inn:02 jan 2007 17:04
av KinCaiD
Er ikke wire..
Men hydraulik. Har luftet denne, da det hjalp en liten stund.
Momentet burde ikke ha noe å si, siden motoren er orginal..
:S

Legg innLagt inn:02 jan 2007 20:28
av sleeper
kan være oljelekasje ved simringen..

Legg innLagt inn:02 jan 2007 20:37
av KinCaiD
sleeper skrev:kan være oljelekasje ved simringen..
Kan det gjøre at "slitasjen" bare kommer og går da?
Bestiller meg nok nye plater snart..
Er det mye jobb å bytte clutchen?

Legg innLagt inn:02 jan 2007 20:50
av sleeper
det "kan" være en så liten lekasje at det bare kommer olje noen få ganger på plata.. og dermed så sliter du det vekk når du har kjørt litt..
men uansett hva det er så er det nok ikke noen annen utvei en og bytte clutchen..( husk sim ring også for og være sikker)

men sjekk at det ikke lekker utenfor motoren og drypper ned på girkasse... er ivertfall værd og sjekke før du bytter...


og ja, det er litt jobb og bytte den.. men ikke noe vanskligere en på en annen FWD bil..

Legg innLagt inn:02 jan 2007 20:53
av KinCaiD
sleeper skrev: 1: men sjekk at det ikke lekker utenfor motoren og drypper ned på girkasse... er ivertfall værd og sjekke før du bytter...


2: og ja, det er litt jobb og bytte den.. men ikke noe vanskligere en på en annen FWD bil..
1: Det er det ikke tegn til lekasje på motoren

2: Tenkte på om det holder å bikke ned motor og hekte av girkasse,
eller må jeg ta ut hele motoren?

Legg innLagt inn:02 jan 2007 21:04
av sleeper
holder med og bikke ned motoren en smule så går kassa ut.. :D

Legg innLagt inn:02 jan 2007 21:07
av KinCaiD
Hvordan sitter drivakslingene?
er det samme system som på Carina E tror du?
Bare bruke ett spedd el. å presse de ut av kassa?

Legg innLagt inn:02 jan 2007 21:17
av sleeper
bare og rykke til så detter den ut..