TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prosjekt Hardtop MR2 SW20

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #375447  av ad92
 
inzane2012 skrev:du får kjøpe mr2'n min markus så kan DEN bli den gatevenlige mr2'n du egentlig skulle ha :P hehe
Snakk om å selge mr2n sin burde straffes med steining! :lol: Har du planer om å selge for du sørge for å kjøpe en annen mr2! :D

va som er gatevennlig og ikke er jo veldig firkantet her til lands da! synst det er latterlig at man ikke kan sette på en ny motor så lenge biltilsynet får sjekke at bremser klarer å stoppe jevelskapen og at ting er forsvarlig gjort! :D

ONT: dette blir bra! håper jeg får se den live engang i løpet av neste år! :D
 #375553  av MR2turbo
 
inzane2012 skrev:du får kjøpe mr2'n min markus så kan DEN bli den gatevenlige mr2'n du egentlig skulle ha :P hehe
Da må du overbevise noen hjemme hos meg om at det er fornuftig å kjøpe enda en mr2... hehe... :P

Ad92, er ganske sikker på at vi snakker fortid om 2011 når bilen blir ferdir.. hehe går ikke så fort med meg... ;)
 #375562  av inzane2012
 
du skal få den såppas billig at det ikke blir noe problem, pluss at du kan bruke den som en "morro" bil du ikke trenger å vere så redd for som med kamelonen :P
 #378343  av mailman1
 
Nå må du jobbe litt med denne igjen :D


ikke at kamelon prosjektet ditt ikke er intressant altså! :lol:
 #383235  av MR2turbo
 
et prosjekt skal vel gå over litt tid?? :P

okei, en liten oppdatering..

Har omsider fått punktet fast litt nytt hjuloppheng og er klar for å gjøre det samme på andre siden. krever bare litt kapping før det er klart der.
Bilde
Bilde

Adapter plata mellom gir og motor nærmer seg ferdig, men jeg må få den anodisert før jeg monterer den. noen som vet om en god plass å sende den, eller levere den for dette?
DSC00209..JPG
DSC00209..JPG (161.03 kiB) Vist 1347 ganger
 #383246  av MRPETTER
 
MR2turbo skrev: Adapter plata mellom gir og motor nærmer seg ferdig, men jeg må få den anodisert før jeg monterer den. noen som vet om en god plass å sende den, eller levere den for dette?
DSC00209..JPG
Hva skal du dekke med da? :)
EDIT: missforstod hva du mente, men er vel ikke umulig dem fikser det der det finnes syrebad?: )
 #383248  av EXS
 
Tøft prosjekt og psyko felger :D, kommer til og smøre meg med tålmodighet og følge med her
 #383261  av Zepticon
 
MR2turbo skrev: Adapter plata mellom gir og motor nærmer seg ferdig, men jeg må få den anodisert før jeg monterer den. noen som vet om en god plass å sende den, eller levere den for dette?
Om du ikke finner noen annen plass så er det et selskap her i Trondheim som driver med sånnt. Liten bedrift dog, og jeg husker ikke navnet :mrgreen:
Men som sakt så kan jeg hjelpe deg om du ikek finner noe annet.
 #383263  av inzane2012
 
http://www.berglettmetall.no/public.aspx?pageid=72552
kanskje disse kan hjelpe??

Zepticon, er det vel ikke ferrozink du tenker på vel??
FerroZink Trondheim har Midt-Norges største varmforzinkingsanlegg, og tilbyr og utfører overflatehandling for de fleste typer industri, også til private.
Holdt faktisk på å begynne å jobbe der selv :) men varmforsinking var vel kanskje ikke det Markus var ute etter? hehe
 #383267  av Zepticon
 
Nei, er Berg Lettmetall faktisk:D
Bruker dem til å fikse PC delene mine så dem blir sexy og svart ^^
 #383277  av inzane2012
 
Zepticon skrev:Nei, er Berg Lettmetall faktisk:D
Bruker dem til å fikse PC delene mine så dem blir sexy og svart ^^

ooh, det var nesten litt spooky ;) hehe
 #383283  av Arne rebel
 
Markus, du legger standarden høyt som vanlig 8) Ser du har flyttet festet for bærearmen opp en 5-7cm for å få riktig "hjul geometri" . Hva ender du opp med som høyde fra bakken til bunn av kanalen ?

EDIT: Fikk svar foran i tråden, 6-7cm er veldig lavt. Er spent på hvordan du løser toppen på støtdemper tårnet når du har så store hjul både i bredde og høyden, radien tar nok en stor del av toppen når du svinger :wink:
 #383388  av MR2turbo
 
Moro å få postive kommentarer :)

Takker for tips, skal høre med berg...
Arne rebel skrev:Markus, du legger standarden høyt som vanlig 8) Ser du har flyttet festet for bærearmen opp en 5-7cm for å få riktig "hjul geometri" . Hva ender du opp med som høyde fra bakken til bunn av kanalen ?

EDIT: Fikk svar foran i tråden, 6-7cm er veldig lavt. Er spent på hvordan du løser toppen på støtdemper tårnet når du har så store hjul både i bredde og høyden, radien tar nok en stor del av toppen når du svinger :wink:
hehe nååå, er ikke så høy standard, da :P Jeg kjenner en som driver å pusler med noen AW11'er som er en god ispirasjon når vinkelsliperen skal til verks.. hehe

ang høyden så har jeg etterhvert sett det med de 6-7cm. så sånn ca. det jeg har målt nå blir det rundt 8cm bakkeklaring.. det får holde... så ikke det blir noen offroad-maskin. men seriøst, tror du ikke det bør holde med 8cm? flytter forresten innfestningene snaue 10cm. må bruke hullsag i rammevangene for å få styrestagene i posisjon... må kansje sveise litt forsterkninger rundt hullene...

Ang. dempertopper, har jeg sett litt på det og tror at jeg må lage topper selv som ikke bygger no særlig nedover, men var kansje ikke det du mente?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9