TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prosjekt Hardtop MR2 SW20

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #214693  av MR2turbo
 
Starter likegodt på nytt her, men bilen startet sitt prosjekt her: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=6604

Av praktiske årsaker har jeg kjøpt ut morten av prosjektet og fortsetter på egenhånd. :) .....og på grunn av min vordende tilværelse som småbarnsforelder, må jeg bare innse at jeg nok ikke de par første årene får tid til å satse såpass at jeg kan starte opp å kjøre løp enda... så da tar, prosjektet, om ikke så mye, men litt nye veier. ;)

Planen er nå å bygge opp denne bilen så jeg og Lise har en litt mere gatevennelig mr2 å leke med på både vei og bane, den skal være lett, tøff, lav og forhåpentligvis litt anderledes enn "alle de andre" ;)

Motor/gir blir sånn jeg tenker det nå, en 3.gen 3sgte m. datasprut, og kun lettere utvendige modifikasjoner (uvisst ang. turbovalg) Girkassa har jeg stående klar med en KAAZ racing sperre. :D

 #214696  av MR2turbo
 
Tar en først ett lite tilbakeblikk for de som ikke vil lete så masse..
Sånn i grove trekk, med forbehold om at ikke bildene kommer i samme rekkefølge som tiden de er tatt på..

Bilde
Jeg og Morten kjøpte en 1997 modell RHD hardtop delebil uten motor og gir for løpsrigging.

Bilde
frontskaden på denne

Bilde
Bilde
Denne ble ribbet ned

Bilde
Så kjøpte vi en "norsk" donorbil fra Johnny Bravo på forumet
Leit syn med denne men det gikke heldigvis bra med personene her.

Bilde
Kom hjem med den og fant ut at det var stort sett bare rammenummeret pluss litt småting som var brukenes, men storfornøyde forde om... :)

Bilde
SÃ¥ ble denne demontert :)

Så ble det til at jeg kjøpte ut Morten, og har fortsatt på egenhånd. :)
Er egentlig det letteste å få til et prosjekt alene, og så fant vi ut at det og ble lettere å bestemme hvem som skal bruke den til slutt og da.. .hehe :D

Jeg sendte de to bilene til skjøting hos ett meget dyktig karroseriverksted
og etter grundig oppretting i jig, kunne den blå bilens fremre parti brukes som LHD frampart til den japanske RHD hardtop'en.
De er nå kappet, og sveiset sammen til en bil, var det siste jeg fikk høre før jul , og biltilsynet skal da kunne godta dette som en reperasjon av den "norske" blå mr2'en...

Gleder meg masse til å hente denne hos verkstedet over nyttår! kommer noen bilder da...

 #214701  av hmsilset
 
Ser ut som ett bra prosjekt! Kommer til å gå unna bygginga
til tider tenker jeg.Tipper at du begynner å kjenne oppbyggningen
av disse bilene :) hva skal gjøres med karrosseriet når du får det tilbake da? Syrebad og sånt eller oppussing for hånd?

 #214706  av Pitchyou
 
Kult prosjekt blir morro å følge med på
Skal du bruke advan felgene som står på den hvite?

 #214712  av Xlr8
 
sinsykt digg prosjekt da=) gleder meg til og se de ferdige resultatet=)

 #214727  av Mr2Even
 
Kult :D

 #214756  av James
 
Hver gang jeg ser kamelon MR2en til Markus og andre fete MR2 prosjekt begynner jeg å lure på om jeg heller skal kjøpe en MR2 turbo istedenfor Supra hehe!. Ser lovende ut dette! Lykke til! :wink:

 #214818  av TomG
 
Neimen Markus, skarru bli pappa....steike da!


T

 #214825  av Kjelliken
 
Heisann markus.. Dette blir bare spennede og følge med på.

Gleder meg til fortsettelsen.

 #215501  av MR2turbo
 
hmhilset, blir grunning og lakkering, innvendig og utvendig.. :)

andread, advan felgene fulgte ikke med... bildet er tatt i garasjen til han jeg kjøpte den av, men det blir 17" på gata... :)


fikk igjen bilen i dag.. ha bare tid til å legge ut et par bilder...

Utrolig fornøyd med arbeidet! :D
Vedlegg
hardtop_mr2_ 005rez.jpg
hardtop_mr2_ 005rez.jpg (46.23 kiB) Vist 2106 ganger
hardtop_mr2_ 003rez.jpg
hardtop_mr2_ 003rez.jpg (40.74 kiB) Vist 2102 ganger
hardtop_mr2_ 001rez.jpg
hardtop_mr2_ 001rez.jpg (35.75 kiB) Vist 2091 ganger
 #215546  av chris
 
MR2turbo skrev: Planen er nå å bygge opp denne bilen så jeg og Lise har en litt mere gatevennelig mr2 å leke med på både vei og bane, den skal være lett, tøff, lav og forhåpentligvis litt anderledes enn "alle de andre" ;)
Er det ikke det kameleonen er til for da? :mrgreen:
 #215819  av MR2turbo
 
chris skrev:
Er det ikke det kameleonen er til for da? :mrgreen:
hehe... jepp, men denne blir litt anderledes :)

 #215851  av GhostRider88
 
dette prosjektet skal jeg følge nøye med på ;) Digger mr2 prosjekter. Og spess når jeg vet at arbeidet blir utført av en som har skikkelig peil.

 #215853  av TOYPARTS
 
min mening er at hardtop biler er og blir kulest uansett, enten det er mr2 eller supra, kommer til å bli kult dette her. 8)

 #232812  av Th4 Ghost
 
såh, hva skjer? har ikke hørt noe på en stund nå ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9